A koliko košta vaš automobil i koliko je star? Prema ovim podacima, Srbi voze skupe mašine!
Kako navodi, prodaja novih četvorotočkaša je u obimu koji možda i prevazilazi mogućnosti u odnosu na kupovnu moć i treću godinu za redom postoji rast prodaje automobila.
Od vrste automobila i još jednog važnog faktora zavisi koliko ćete kilometara preći na rezervi
Ako se vraćate sa odmora, naoružajte se strpljenjem: Pojačan saobraćaj u večernjim satima
- Ne mogu da kažem da smo ove godine prezadovoljni prema broju prodatih vozila, u odnosu na recimo 2008, koja je bila poslednja dobra godina pre ekonomske krize, kada je prodato između 50 i 60 hiljada novih automobila, ali jesam umereni optimista, smatram da trend rasta od 2015. treba pozdraviti, svakako je dobar signal za tržište i za našu ekonomiju - rekao je Vukasović za Tanjug.
Taj rast vredi pomenuti, ističe Vukasović i kaže da se to može videti i prema podacima o ukupnoj prodaji ostvarenoj na upravo završenom Beogradskom sajmu automobila, sa kog se još sabiraju rezultati, jer nisu svi uvoznici prijavili kompletne rezultate, ali i da smatra da je, u svakom slučaju, prodaja na sajmu bila između 2.700 i 3.000 automobila, što, ocenjuje, jeste dobar rezultat, u osnovi 10-20 odsto bolji u odnosu na prošlu godinu.
Kupci na našem tržištu odlučuju se za nove automobile koji u proseku koštaju 12-13 hiljada evra, kaže Vukasović, jer to su vozila najprikladnija kupovnoj moći stanovništva, što se, kaže, potvrdilo i ove godine.
Takođe, dodaje da, kada je u pitanju struktura vozila, i dalje se pojavljuju brendovi koji su tradicionalno najprodavaniji na našem tržištu, a to su, pre svega, kako navodi - "fijat", "škoda", "folksvagen" i "reno".
- Mogao bih da kažem da je država napravila određeni pomak u smislu stimulacije kupovina i da sada značajano manji broj, kada su u pitanju građani, kupuje vozila za keš, a nešto veći procenat putem kredita i lizinga, ali još uvek nedovoljno - rekao je Vukasović.
Smatra da monetarna i finansijska politika treba da bude još stimulativnija za naše kupce, jer, kako kaže, svugde u svetu se kupuju automobili kroz kreditne i lizing aranžmane, vrlo malo za keš, te da misli da je to još uvek limitirajući faktor za veće kupovine gradjanstva.
Naša kupovna moć lagano raste, ocenjuje Vukasović, ali podvlači da je još uvek nedovoljna da bi se obezbedio mnogo veći broj novih automobila i da se godišnje u Hrvatskoj, Sloveniji, praktično proda duplo veći broj novih automobila.
- To je dobrim delom vezano i za prosečnu starost naših vozila, koja je negde oko 13 godina, a naravno, ima i puno automobila starijih od 20 godina. Treba da prođe još dosta vremena da bi se kupovna moć uskladila sa prosečnim zahtevima naših kupaca da kupe nove automobile, ali u svakom slučaju, pozdravljam trend koji jeste pozitivan - rekao je Vukasović.
Inače, prema podacima MUP-a, u jedinstveni registar vozila u 2017. upisano je 52.466 novih vozila, od ukupno 2,31 miliona, dok je u 2016, od ukupno 2,28 miliona vozila, 143.790 prvi put upisano u registar. S druge strane, ove godine, u registar vozila upisano je i 578.224 vozila starijih od 20 godina.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
(O.o)
Sve dok ima kratera po ulicama, nema smisla kupovati nov auto...
Podelite komentar
Boki
Da je vise istocnih marki prisutno i da je rigoroznija politika uvoza automobila, mnogi bi vozili nove automobile, jeftinije ali ipak nove! Prosecan kineski, ruski ili indijski automobil kosta oko 7000 evra i koristi tehnologiju dve - tri generacije staru, sto nije losije od prosecnog polovnog vozila kod nas. Polovnih automobila od 5000 do 10.000 evra vrednosti ima poprilicno, a presli su preko 200 - 300 hiljada km. Sad ce me mnogi osuti kritikama kako su istocnjacki automobili losi, ali te automobile voze milioni i milioni ljudi. Uticaj Evropske unije je kod nas proizveo efekat ogromne kolicine uvezenih polovnih automobila. To ne bi bio toliki problem da nam je standard veci pa da se paralelno uvoze novi i polovni iz EU i da imamo para da ih odrzavamo kako je potrebno i kao sto se radi u EU.
Podelite komentar