Budućnost POŠTE: Kako da najbolji budu još bolji do 2020.
Javna rasprava o Predlogu strategije razvoja poštanskih usluga u Srbiji za period 2017-2020, kojom se utvrđuju strateški ciljevi razvoja i unapređenja tržišta, kao i osnovna načela i smernice za realizaciju ciljeva razvoja poštanskih usluga do 2020, sprovešće se do 3. maja.
NJU SVI OBOŽAVAJU: Plavuša Tanja je čudo među poštarima, zna tajnu svake zgrade (FOTO)
Kako je saopštilo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, primedbe, predlozi i sugestije dostavljaju se tom ministarstvu putem elektronske pošte ili pisanim putem na adresu ministarstva Nemanjina 22-26, Beograd.
U toku javne rasprave, kako je najavljeno biće organizovan 21. aprila okrugli sto u Privrednoj komori Srbije (PKS), a po okončanju postupka javne rasprave Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija će analizirati sve predloge i sugestije, sačiniti izveštaj o sprovedenoj javnoj raspravi i pripremiti konačnu verziju Predloga strategije za razmataranje na sednici Vlade.
U Predlogu strategije razvoja poštanskih usluga u Srbiji 2017-2020, navedeno je da poštanski saobraćaj ima značajnu i specifičnu ekonomsku funkciju i jedan je od pokretača razvoja privrede i društva.
- Poštanske usluge spadaju u red visoko sofisticiranih usluga sa konstantnim tehničko-tehnološkim inovacijama, pre svega u oblasti informaciono komunikacionih tehnologija, pa samim tim predstavljaju delatnost koja, pored sopstvenog održivog ekonomskog rasta, može uspešno da podrži dalji privredni razvoj Srbije - navedeno je.
Istaknuto je i da razvijena i dostupna poštanska mreža u velikoj meri pozitivno utiče na održivi razvoj lokalnih zajednica, pre svega u ruralnim područjima, kao i da pored ekonomske vrednosti poštanske usluge i mreža, one imaju i ogromnu socijalnu vrednost kroz stvaranje uslova za poboljšanje života pojedinaca ili celokupnog društva.
U 2014. godini, prema podacima iznetim u predlogu strategije, poštanska delatnost u Srbiji ostvarila prihod od oko 15 milijardi dinara ili oko 127 miliona evra,što čini oko 0,38 odsto ukupnog bruto društvenog proizvoda (BDP) u toj godini i u poštanskom sektoru te godine ukupno je bilo zaposleno 17.630 radnika, odnosno oko 0,89 odsto od ukupnog broja zaposlenih u Srbiji.
Poštansko tržište u Srbiji svrstava se u red srednje razvijenih tržišta u poređenju sa poštanskim tržištima zemalja u okruženju i drugih evropskih zemalja.
Srbija je na nivou evropskog proseka kada je reč o poštanskim jedinicama, odnosno 4.835 stanovnika dolazi na jednu jedinicu poštanske mreže, dok je u Evropi to 4.075.
Sa tri poštanska kovčežića na 10.000 stanovnika, Srbija je daleko ispod evropskog proseka koji je 12 kovčežića.
- Kod većine razvijenih evropskih zemalja broj poštanskih kovčežića na 10.000 stanovnika je znatno viši od proseka što je u direktnoj vezi za boljom dostupnošću poštanskih usluga, posebno u ruralnim područjima - navedeno je u Predlogu strategije.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Osuđenici u Okružnom zatvoru okitili jelku!
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.