BUM SRPSKIH SLATKIŠA: Izvoz keksa, bombona i čokolade veći za petinu
Srbija beleži rast izvoza konditorskih proizvoda i to ponajviše slatkiša, dok je uvoz opao. Tačnije, srpska konditorska industrija plasirala je u druge zemlje robu vrednu 150,6 miliona dolara, dok je godinu dana pre toga brojka bila 128 miliona, saznaje "Blic".
SRBIJA POSTAJE IT SILA: Izvozimo IT usluga koliko voća i povrća, a mnogo više nego žitarica
Viktorija grupa sa svojim kompanijama Sojaprotein i Viktorijaoil treći neto izvoznik Srbije
Među najviše izvezenim proizvodima su keks, biskviti i vafli (za 24 odsto), dok je plasman čokolada i bombona skočio za 18 odsto.
Ovo je, kako kaže Saška Biorčević, samostalni savetnik u Udruženju za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije, jedan od najzdravijih delova naše prehrambene industrije.
- Kapaciteti ove grane su veći od domaćih potreba, pa oko trećina godišnje proizvodnje ide u izvoz. Primenjuju se evropski standardi i postignut je evropski kvalitet proizvoda, sa stalnim ulaganjima u nove tehnologije i širenje asortimana. Zasada najveće izvozno tržište su i dalje republike bivše SFRJ, gde stalno dominira BiH - objašnjava Biorčevićeva.
Prema rečima Bojana Raduna, generalnog direktora "Bambija", izvozni rezultati najbolje govore o snazi konditorske industrije Srbije, koja iz godine u godinu raste.
- Od svih tržišta regiona, na tržištu Srbije je najveći intenzitet konkurentske borbe lokalnih, regionalnih i multinacionalnih kompanija. To je kod jakih igrača u konditorskoj industriji Srbije razvilo konkurentske prednosti, koje poslednjih godina dolaze do izražaja, pre svega u izvozu u zemlje regiona - navodi Radun.
Njegova kompanija je prošle godine zabeležila rast izvoza od 20 odsto, a uspeli su da osvoje i neka nova tržišta.
- Naš fokus će biti dalje jačanje pozicije kompanije i naših brendova na tržištu bivše Jugoslavije, ali i Evropske unije. Verujem da će konditorska industrija Srbije i u narednim godinama biti svetla tačka srpskog izvoza - zaključuje Radun.
Matjaž Vodopivec, direktor strateškog poslovnog područja Slatko i slano u okviru "Atlantik grupe" u čijem je sklopu kompanija "Soko Štark" kaže da je jedini način da proizvođači u zemlji ili regionu pariraju multinacionalnim kompanijama komparativna prednost.
- Dugoročne ambicije su prvenstveno usmerene na dalji rast u regionu. Naši proizvodi su prisutni na svim kontinentima, ali količine koje izvozimo van regiona su manje i uglavnom su namenjene potrošačima koji su poreklom odavde. S druge strane, regionalno tržište poznajemo do detalja u svim segmentima, troškovi transporta nisu veliki, a imamo podršku u velikom distributivnom lancu naše grupe - ističe Vodopivec koji kaže da se neće zaustaviti na sadašnjim rezultatima jer je srednjoročni plan da izvoz "Soko Štarka" prevaziđe prodaju na srpskom tržištu za 50 odsto ukupne godišnje proizvodnje.
(Telegraf.rs)
Video: Poslednjeg vikenda uoči Nove godine Beograd je prazan
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mala
Kakva srpska, to sve kupili hrvati.
Podelite komentar
Jeretik
Koliko su robovi , beraci pamuka imali veze sa vlasnistvom nad pamucnim poljima i izvozom pamuka, toliko su ovo srpski slatkisi i srpski izvoz .
Podelite komentar
Nik
Kvalitet srpskih, tj naših slatkiša je NULA.
Podelite komentar