Gorivo na pumpama na auto-putu skuplje nego u gradu: Evo zašto se to dešava i kako je moguće
Čim se izađe na auto-put, vrednost dizela raste i do osam dinara. Razlika u ceni BMB 95 nešto je manja, do pet dinara
Litar dizela na pumpama u Srbiji je od februara poskupeo i do pet, dok je benzin skuplji za oko dva dinara. Poskupljenje se može objasniti povećanjem cene nafte na međunarodnom tržištu tokom januara i februara, ali i akcize koju nameće država. Ove razlike najviše osećaju oni koji gorivo toče na auto-putu ili pak, u turističkim zonama, jer kod njih litar dizela staje i do 160 dinara.
Peh vredan 1.500 evra: Šta jedino možete da uradite ako vam sipaju pogrešno gorivo u rezervoar?
NOVI PROPIS ZA VOZAČE: Inspektori će od sada moći da vas zaustave i prekontrolišu vam rezervoar!
Cena evro dizela je početkom februara bila u proseku 147, 7 dinara za litar, dok je bezolovni benzin BMB 95 koštao 143, 7 dinara po litru. Već sredinom februara litar dizela je poskupeo na 152, 4 dinara, litar benzina na 145 dinara i te cene se održavaju i poslednjih dana, pokazuju podaci Udruženja naftnih kompanija Srbije.
Ovo su podaci za gradske pumpe gde veliki broj pumpi "obara" cenu goriva. Međutim, čim se izađe na auto-put, vrednost dizela raste i do osam dinara. Razlika u ceni BMB 95 nešto je manja, do pet dinara.
- Tamo gde na drugum nema benzinskih stanica u narednih deset kilometara, razlika u ceni dizela je čak do deset dinara, ali u većini slučajeva ovo gorivo košta od pet do šest dinara više na auto-pumpama - kaže Bobam Atanacković iz AD "Nafta":
- U zemljama u okruženju je drugačija politika, jer cene određuje država na svakih 15 dana i onu su iste na svim pumpama.
U Srbiji svaka od 1.400 pumpi može da ima svoju cenu.
- U zemljama poput Crne Gore, u kojima često postoji jedna pumpa u jednom mestu, opravdano je da imamu jednu propisanu cenu. Kod nas je u redu otvoriti tržište, jer je logično da u naseljenim mestima bude više pumpi koje se spuštanjem cena utrkuju da privuku kupce. Treba znati i da pumpa na auto-putu treba da plati posebnu taksu za priključenje JP "Putevi Srbije, kao i transport goriva koji je ključna stavka, jer je prevoz cisternom mnogo skuplji u izolovanim mestima - objašnjava Tomislav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije.
(Telegraf.rs / Novosti)
Video: Gradonačelnik Novog Sada došao u Klinički centar Vojvodine
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dred
Jednom recju....LOPURDEEEED...AVE BELI)))))
Podelite komentar
Gajo
Mali Alek je genije, nikad skuplji zivot, nikad manje plate. Ali kakve to veze ima, ocekuje se 50%. O Srbijo, medju ljudima na njivama.
Podelite komentar
nikola
mogu kako hoće,mi smo prodali naftnu industriju(samo mi recite da li je negde propala ista) sada nam drugi kroji cenu kakvu voli i kakva mu odgovara a ispasta opet mučni narod koji mora da ga koristi jer se zivi 300 na sat
Podelite komentar