Jednom od ovih osam trasa proći će auto-put od Beograda do Sarajeva
Postoji čak osam potencijalnih ruta, kojima bi mogao da prolazi autoput Beograd-Sarajevo.
Autoput će spojiti Beograd i Sarajevo i koštaće oko 800 miliona evra
Projekat izgradnje autoputa između Sarajeva i Beograda je strateški bitan i za BiH i za Srbiju, ocenili su ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko i ministar saobraćaja i komunikacija Republike Srpske Neđo Trninić, koji su danas u Sarajevu razgovarali o ovom projektu.
Jusko je posle sastanka izjavio novinarima da je razgovarano o predlozima i Republike Srpske i Autocesta Federacije BiH te da postoji spisak prijedloga.
-U ovom momentu imamo pet do šest različitih predloga. Postoje određeni uslovi kojih i mi moramo da se pridržavamo. Moramo voditi računa o tome koji je to bio plan Republike Srbije i da se mi konektujemo na tu rutu - rekao je Jusko.
Postoji čak osam potencijalnih ruta, kojima bi mogao da prolazi autoput Sarajevo-Beograd.
Jusko je kazao da će konačna odluka o tome biti doneta nakon sastanka sa investitorom u Turskoj, koji će se održati najkasnije za mesec dana, nakon čega će biti definisana i ruta.
On je naveo da mora da se zna koliko novca će biti uloženo, da nijedan od predloga nije favorizovan, kao i da se mora voditi računa koji je plan Srbije, kako bi se "konektovali" na tu rutu.
-Od bosanskih parlamentaraca smo dobili predlog da ruta ide preko Bijeljine, druga bi išla od Bijeljine prema Doboju, treća prema Milićima.
Imamo predlog za rutu od Vardišta prema Sokocu, Palama, Goraždu i Ustipraci. Suzićemo krug i izabrati najbolju rutu, ali ključno je da predstavnici Srbije budu na narednom sastanku - dodao je Jusko.
Prema njegovim rečima, istočni deo BiH je siromašan i putna infrastruktura je loša, ali i da bi taj putni pravac mogao da omogući ljudima da ostvare komunikaciju i sa Koridorom 5C i sa zemljama sa kojima je Srbija povezana.
Ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić istakao je da su svi predlozi ravnopravni.
-Stav RS-a je da zastupamo viđenja koja su trenutno u našim dokumentima, a to su Prostorni plan RS i Strategija RS, koja je sastavni deo Strategije BiH.
Naravno, moguća su eventualna odstupanja. Razmatrali smo nekoliko varijanti, najbliža je veza izmedu Sarajeva i Vardišta, a dalje ide kroz Srbiju - rekao je Trninić.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ana
Sve varijante imaju mane I prednosti. Samo neka se gradi.
Podelite komentar
Realan
Najjeftinija varijanta je od Bjeljine preko Brckog i Samca do Odzaka gde bi se put povezao na koridor Vc. Tako se dobija i veza od Doboja preko Prnjavora za Banja Luku. Medjutim taj autoput nema nikakve veze sa istokom Reublike Srpske. Skuplja varijanta je Sokolac-Zvornik-Bjeljina ili Sokolac-Zvornik-Valjevo.
Podelite komentar