Kapaciteti Aerodroma "Nikola Tesla" dostigli maksimum

  • 11

Vlada Srbije i Aerodrom "Nikola Tesla" objavili su javni poziv za koncesiju tog aerodroma budući da su postojeći kapaciteti dostigli maksimum i neophodno ih je proširiti, izjavio je danas pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zoran Ilić.

25 moćnih kompanija želi beogradski aerodrom

Vlada Srbije objavila poziv za 25-ogodišnju koncesiju Aerodroma "Nikola Tesla“

On je rekao i da se od budućeg koncesionara očekuje da uloži nekoliko stotina miliona evra u razvoj aerodroma, saopštilo je ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

- Vlada se opredelila za koncesiju pošto je obim saobraćaja dostigao dobar nivo za svega nekoliko godina putnika, robe i avio-operacija - rekao je Ilić.

Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

Prema njegovim rečima, za nekoliko godina to sve neće moći da bude ispraćeno jer je aerodrom došao do kraja kapaciteta.

Ilić je dodao i da je beogradski aerodrom i sada profitabilan, ali da ne može iz sopstvenih prihoda da finansira velike investicije za budući razvoj. On je rekao da će biti potrebna alternativna pista, kao i razvoj terminalnih kapaciteta za prihvat i otpremu putnika i robe.

Ilić je istakao da su "aerodromi dobar posao" i da su svi ozbiljni operateri uvek zainteresovani za javno-privatna partnerstva ili koncesije, a reč je o globalnim "igračima" zainteresovanim za aerodrome širom sveta.

Foto: Tanjug/Rade Prelić Foto: Tanjug/Rade Prelić

- Verujemo da će tako biti i kad je u pitanju Aerodrom "Nikola Tesla" - rekao je Ilić.

On je naveo da su prema procenama konsultanata postojeći kapaciteti aerodroma od pet do sedam miliona putnika godišnje, a u narednih 25 godina beogradski aerodrom bi uz investicije mogao da ima najmanje 17 miliona putnika.

Aerodrom "Nikola Tesla" je u 2016. imao 4,9 miliona putnika, a Ilić podseća da je u toku rekonstrukcija Terminala 1 koji će obezbediti kapacitete za dodatnih dva miliona putnika.

(Telegraf.rs / Beta)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Grga Pitić

    13. februar 2017 | 20:02

    Problem je lako rešiv. A/D Batajnica ima svu prateću infrastrukturu i izuzetno kvalitetnu pistu za kargo i tzv low cost saobraćaj. Potrebno je samo da se uvedu službe carine i policije. Ljudi koji su upućeni u ovu tematiku razumeće šta sam hteo reći. Pitanje je samo kome to ne odgovara, misleći na gradske i državne "moćnike".

  • Zika virus

    13. februar 2017 | 19:20

    Danas je tužan dan za Srbiju.Zar smo zaista nesposobni da sve što vredi ,dajemo strancima u ruke na poklon.

  • Marko

    13. februar 2017 | 23:31

    Koncesija nije `davanje necaga necemu,poklanjanje`?Drzava daje u ovom slucaju na 25 godina posle toga opet postaje drzavno.Mi ne mozemo sami uloziti toliki novac,a i u ostalim drzavame se tako radi.Prema tome ovo je uredu.Tender je javan sve po zakonu.Sto je najvaznije bice posla za jos ljudi.Bravo Srbijo i da sve vise,vise poboljsavamo ekonomiju koja je stub jedne drzave..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA