Da li se više isplati rentakar, svoj auto ili plaćanje taksija: Iznenadiće vas prava istina!
Zbog sve većih kazni za vožnju u alkoholisanom stanju, opada broj onih koji se odlučuju da krenu kolima u goste ili u provod, a mnogi ljudi kola ne koriste ni do posla, već idu taksijem, prevozom, a nešto manje njih ide iznajmljenim autom. Iz tog razloga istraživali smo za vas šta se više isplati - da vozite ili da vas voze.
Ovi automobili su na rasprodaji u Srbiji: Jeftiniji od mobilnog telefona, pogledajte kakvi su (FOTO)
Ako, recimo, imate pet kilometara do posla i odlučite da svaki dan idete kolima do tamo, a imate "golfa 7" i treba da ga vozite do posla 22 dana mesečno po deset kilometara (do tamo i nazad), to je 220 kilometara mesečno. Njegova potrošnja je od šest do osam litara na 100 kilometara, u zavisnosti da li troši benzin ili dizel.
To, prema sadašnjoj ceni dizela izađe 1.810 dinara, a benzina blizu 3.000 dinara mesečno, puta 12 meseci godišnje - 21.700, a za benzin 36.000 dinara. Pored goriva, za model proizveden, primera radi 2007. godine, treba izdvojiti oko 16,5 hiljada za registraciju. Najmanja konačna računica je nešto više od 38.000 dinara, i to sve bez servisiranja i popravki.
Sve ovo je za VW up isto godište jeftinije jer on troši tri litre goriva i dve litre dizela na 100 kilometara. Vlasnika ovog automobila će nešto jače od šest litara goriva mesečno koštati 860 dinara, a ca celu godinu 11.180 dinara. VW dizelaš mesečno troši 603, a godišnje 7,243 dinara. Registracija ovog tipa vozila starog deset godina košta 12,2 hiljade, pa sve zajedno bude oko 20.o00 dinara godišnje.
One koji su navikli na malo viši standard, ne treba da iznenadi što je samo registracija za mercedes V klase proizveden 2007. godine 65.667 dinara. On troši 10 litara na 100 kilometara i godišnje "pojede" prosečnu srpsku platu od blizu 40.000 dinara samo za gorivo.
Taksi kao povoljan
Cene taksi vožnji već duže nisu menjane, pa se čini da nisu toliko visoke. Start staje 170 dinara, dok vožnja u prvoj tarifi koja važi do 22 sata košta 65 dinara po kilometru. Vožnja taksijem do posla i nazad na istoj razdaljini u prvoj zoni koštala bi 820 dinara dnevno puta 22 dana mesečno - 18.040 dinara, a vožnja cele godine je pravi luksuz od 216,4 hiljade dinara.
Rentakar dobar samo za ponekad
Cene rentakara se razlikuju od vrste vozila, broja dana na koji se auto uzima i broja pređenih kilometara. Kažu da je prednost rentakara jer na njega ne plaćate registraciju i popravke pod uslovom da vam je u cenu uračunato i osiguranje sa učešćem u šteti.
- Nije isto kada uzimate VW up na jedan dan i mesečno. Cena zavisi od više faktora, ali dnevno to košta 3.700 dinara, a mesečno 43 hiljade dinara. Mercedes V klase je 14.760 dinara dnevno, a mesečno 177.000. Rentanje Golfa 7 na dan je 6.150, a na mesec dana 80.000 dinara. Naravno, kad se auto uzima na duže, uvek postoji dogovor - kaže zaposleni u jednom beogradskom centru za rentanje vozila.
Kada bi postojala opcija iznajmljivanja na godinu dana, prostom računicom dolazimo do toga da bi za iznajmljivanje VW trebalo izdvojiti više od pola miliona dinara za godinu dana, za pomenuti model Mercedesa preko 1,7 milion dinara, a za Golf 7 oko milion dinara. A gde je gorivo?
Ne treba biti posebno mudar pa iz svega izvući zaključak šta se najviše isplati.
- Najbolje je onima koji imaju službeni ili svoj auto. Rentakar se isplati dva puta godišnje kad se ide na godišnji odmor - savetuje zaposleni u PAN autu.
(Slađana Vasić)
Video: Neko se baš potrudio da ukrasi ovaj automobil: Ovo je jelka na četiri točka
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ns
Ne koristis auto samo do posla,hoces dete do bolnice da povedes,hoces negde na izlet da odes,ima tu jos potreba sa autom a ne samo do na posao,e sad ti svaki put placaj taksi kad ti treba pa ti vidi racunicu.
Podelite komentar
Vlaja
Kao prvo nije tolika razlika u ceni dizela i benz. Kao drugo koji auto trosi dve litre dizela...?
Podelite komentar
Oslo
Jel je ovo placeni oglas za VW?
Podelite komentar