Srpski migovi poleću uskoro: Srbija traži pilote za njih, evo koji su uslovi!

  • 17

Reč je o ukupno 14 "migova 29" koji bi prvi nebom iznad Srbije trebali da polete krajem ove godine. Međutim, na prste obe ruke može da se nabroji koliko je pilota psihofizički spremno da upravlja tim avionom

ONI ĆE ČUVATI NAŠE NEBO: Vučić obišao nove srpske "migove" (FOTO)

ČIJI SU AVIONI LEPŠI, RUSKI ILI AMERIČKI? Za titulu "Gospodar neba" bore se MiG-29, Su-27, F-15 i F-16! (FOTO)

Nepoznanica je da li naša zemlja, kada se sabere broj aviona koji će Vojska nakon remonta moći da koristi za godinu-dve, ima i dovoljan broj pilota za njih, imajući u vidu da je standard od dva do tri pilota po jednom "migu 29".

Zato stručnjaci navode da se dokvalifikuje, a valjalo bi napraviti i nove, mlade pilote. 

- Procena je da trenutno ne postoji dovoljno pilota da lete na tim avionima, što je posledica višedecenijskog neulaganja u Ratno vazduhoplovstvo. Od postojećeg broja pilota nepoznanica je koji je broj njih osposobljen za letenje na "migu 29" - rekao je Petar Vojinović, glavni urednik portala "Tango six", specijalizovanog za vazduhoplovne teme.

Kako navodi Vojinović, Srbija trenutno ima "mnogo manje od 100 pilota".

- Kada je u pitanju preobuka, ona traje nekoliko meseci i nije veći problem. Kada je reč o pravoj obuci, što je praktično pravljenje novog pilota, ona traje i po šest-sedam godina - objašnjava Vojinović.

Sa njim se slaže i Boriša Mandić, predsednik Udruženja nadzvučnih pilota, inače nekadašnji pilot i instruktor, koji kaže da će najteži zadatak biti da se obezbedi kadar za upravljanje "migovima 29".

- Nije samo reč o pilotima već se radi i o tehničarima, mehaničarima i inžinjerima. Trenutno ne postoji toliki broj kvalifikovanih ljudi. Kada su u pitanju postojeći resursi, mahom se radi o starijem kadru, što je problem. Pilot "miga" ne može biti stariji od 45 godina - kaže Mandić.

Mandić ističe i da je poslednja grupa pilota za upravljanje "migovima" obučena 1998. godine.

- Postoje ubrzani i skraćeni kursevi, ali je suština da se moraju napraviti piloti koji će bezbedno i pravilno koristiti te letilice. To nije lak posao - kaže Mandić.

Na broj letilica o kojima se priča da će Srbija dobiti potrebno je od 35 do 40 pilota. 

On ističe i da se sa pravljenjem takvih ljudi kasni godinama.

(Telegraf.rs)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Grobar

    1. februar 2017 | 10:39

    Ajde nemojte nas sramotiti,ne traze vozaca vijuskara! Pilot se ne trazi vec skoluje.Svasta!

  • Rajko

    1. februar 2017 | 10:20

    Zato ste pilote koji su ucestvovali u borbenim operacijama sve penzionisali a mogli su da obucavaju mlade pilote!!!

  • eh

    1. februar 2017 | 14:38

    MIG-29 u Rusiji vec sluzi za potrebe turisticke privrede. Bas malopre pogledah, 45 minuta leta do 19 hiljada metara visine i 2000 kilometara brzine, letenje blizu zemlje sa svim elementima koje MIG izvodi, od Kobre pa do ostalih kosta 13000 eura. Pa valjda ce se brzo iskolovati stotinak pilota za nase potrebe. Mada, tu nije u pitanju samo pilotaza, pilot mora da nauci da koristi opremu koja ce biti ugradjena u nase avione. E, ti moze samo u Rusiji ili Belorusiji.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA