Nemačka donela važnu odluku za sve koji kolima ulaze u ovu zemlju
Nemačka vlada prihvatila je u sredu novi izmenjeni zakon o putarinama za lične automobile na nemačkim putevima koji je, usprkos prihvaćenim izmenama po nalogu Evropske komisije, naišao na veliki otpor susednih zemalja posebno Austrije koja i dalje smatra da putarina u ovom obliku diskriminiše ostale građane Evropske unije.
SKUPLJE PUTARINE U SRBIJI: Evo koliko će koštati od Beograda do Niša, a koliko do Novog Sada
- Računam da će u Austriji razumeti i da će odustati od svog otpora prema uvođenju putarina i u Nemačkoj. Austrija na kraju krajeva, već 20 godina ubira prihod od korišćenja svojih puteva - rekao je nemački ministar saobraćaja Aleksander Dobrindt iz Hrišćansko-socijalne unije (CSU).
Otpor Austrije
On je izrazio nerazumevanje za otpor Austrije kada je reč o uvođenju putarina za lične automobile i u Nemačkoj, prenosi Index.hr.
- Nije baš evropski kada Austrija 20 godina od stranaca traži da sufinansiraju gradnju i održavanje njihovih puteva, a isto ne dopušta isto i Nemačkoj - rekao je Dobrindt koji je naglasio kako se nada da ovakvo ponašanje Austrije neće nauditi dobrosusedskim odnosima.
Austrijski ministar saobraćaja Džerog Lajtfrid iznova je oštro kritikovao nemački zakon o naplati putarina te je u Briselu organizovao sastanak sa kolegama iz zemalja koje graniče sa Nemačkom kao i Slovenijom, Mađarskom i Velikom Britanijom.
Godišnja putarina i smanjeni porez na lična vozila
Austrija ali i nemački susedi poput Holandije i Danske kritikuju deo zakona koji nemačkim vozačima omogućava da iznos potrošen na godišnju putarinu koja bi, zavisno od zapremine i količine izduvnih gasova, koštala najviše 130 evra, kompenzujući kroz smanjeni porez na lična vozila.
S obzirom na to da od istog sistema ne mogu da profitiraju i građani Evropske unije čiji automobili nisu registrovani u Nemačkoj, nemački susedi to smatraju povredom EU pravila po kojima svi građani Unije moraju biti tretirani jednako pred zakonima. Novi zakon, kako je istakao Lajtfrid, jasno diskriminiše građane EU. Austrijski ministar je najavio i moguću tužbu protiv, kako je rekao, "CSU putarine".
Pariz uveo autobuse BEZ vozača (VIDEO)
Putarine za lična vozila su projekat bavarskog CSU-a koji je još tokom predizborne kampanje 2013. bavarskim biračima obećao uvođenje putarina kako bi i susedi, isto kao i nemački vozači kada pređu granicu, plaćali putarine.
Vinjeta za 10 dana 2,5 do 25 evra
Protiv uvođenja ovakvog pravila putarine su isprva bili i sestrinska stranka CDU kao i koalicijski partner SPD ali se u međuvremenu popustili pred pritiscima CSU-a. Protiv putarina su i dalje opozicione stranke Zeleni i Levica koje smatraju da ovo "škode ugledu Nemačke u Evropi".
Prema danas prihvaćenom modelu, koji je primenjen nakon primedbi Evropske komisije na prvi oblik zakona, domaći vozači bi plaćali obaveznu godišnju putarinu, a strani bi plaćali vinjete. Desetodnevna vinjeta bi tako koštala od 2,5 do 25 evra zavisno od veličine automobila i emisiji izduvnih gasova.
Uvođenje naplate putarine očekuje se za kraj ove ili početak sledeće godine.
(Telegraf.rs)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
ja
Austrija svaki pisljivi tunel naplacuje
Podelite komentar
Sliscj
Svi u Eu hladno naplacuju svoje putarine i zasto bi bio problem da to rade i nijemci. Da, kad bi netko pitao nas vozace prvi bismo glasovali da nema putarina ali, ljudi moji, netko treba graditi i odrzavati puteve.Gradjani Eu bi imali pravo traziti besplatne autopiteve kroz Njemacku ali samo u slucaju da ta ista Eu iz svojih fondova grade njemacke puteve.
Podelite komentar
stvarno?
Putarina u evropi je najskuplja u francuskoj potom ide italija pa srbija sa hrvatima . Brate deru kozu.
Podelite komentar