Četvrti grad u Srbiji dobio jeftin taksi prevoz: Start besplatan, taksisti digli pobunu (FOTO)
Tokom proteklih praznika u Kragujevcu je nastao haos u taksi prevozu zbog pobune revoltiranih vozača. Kragujevčani su uzalud besomučno zvali pojedina taksi udruženja, gde se dispečeri nisu ni javljali, a kada bi se i javili, mogli su samo da kažu - nema vozila.
Ledolomac "Greben“ oslobađa Dunav: Kreće velika bitka protiv leda (VIDEO)
Haos je nastao nakon što je taksi udruženje "Pink" u decembru ukinulo cenu starta od 60 dinara, a onda počele da ih prate gazde drugih taksi udruženja. Neki taksisti su tokom najvećih gužvi odbili da rade jer, kako kažu, njih gazde nisu nizašta pitale kada su za cenu starta proglasili nula dinara.
- Neke gazde imaju i svoja kola u opticaju, ali neke nemaju nijedan svoj auto. Zato im je lako da spuste cene, jer ne krše po drumovima svoja vozila, ne povraćaju mušterije njima po sedištima, ne plaćaju popravke i kazne. Neke gazde samo imaju taksi udruženje, firmu sa imenom. Većina nas, taksista, vozi svoje automobile. Gazdama plaćamo mesečno oko 100 evra da bi nosili ime udruženja i za radio stanicu. Ja sam, čim otvorim ujutru oči, u minusu 1.000 dinara - očajan je jedan taksista.
Kao rešenje za ovu situaciju, neki taksisti se jednostavno nisu ni pojavljivali na poslu u dane najvećih gužvi. Aleksandra Radović kaže da je 25. decembra jedva uspela da stigne na prednovogodišnju proslavu svoje firme.
- Pola sata sam zvala. Na broj telefona jedne taksi službe nisu se javljali 15 minuta, a onda mi rekli da nema vozila. Kasnila sam 45 minuta - rekla nam je Aleksandra.
Pred same praznike kragujevački taksista obratio se Telegrafu napominjući da je start od nula dinara protivzakonit.
Kragujevačko Gradsko veće je novembra 2015. usvojilo i danas važeću Odluku o utvrđivanju cene taksi prevoza. Tada je start poskupeo za 10 dinara, a kilometar za pet. Start od tada košta 60 dinara. Tako se ovaj od nula dinara kosi sa gradskom odlukom.
Ivan Stanković, prvi čovek "Pink" taksija kaže da je 2015. godine većina taksi udruženja tražila da se cena prevoza ne povećava. Gradske vlasti su se na to oglušile. Nakon poskupljenja, mušterije su se okrenule linijskom prevozu, koji je potpuno nelegalan.
Taksi udruženja počela su, u borbi za mušterije, da uvode poklon kartice, popuste, odnosno na mala vrata da smanjuju cene usluga. Kada je "Pinku" promet pao, vlasnik Ivan Stanković je na velika vrata i otvoreno reagovao.
- Ukinuli smo cenu starta i uveli minimalnu cenu vožnje od 115 dinara. Voziti po onim cenama za nas je značilo propast, mada je i voženje po ovim cenama možda propast. Mi smo to učinili jer smo zalud apelovali da neko nešto uradi po pitanju divljih taksista i linijskog prevoza, koji odlično rade nelegalno, dok mi koji smo sve radili legalno sedimo u automobilima. Ovako smo bar izvukli inspekciju na ulice - kaže Stanković.
Nakon što je "Pink" taksi ukinuo cenu starta, to je učinio i "Mega" taksi, pa onda i drugi. Vozači su očajni jer su neka taksi udruženja ukinula start, ali nisu kao "Pink" uveli ni minimalnu cenu vožnje.
(Marija Raca)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Karadzic
Spustanje cena vodi u propast bice losija vozila premoreni taksisti neispravni automobili i taksisti sa neplacenim obavezama
Podelite komentar
Xxx
Ja vozim Taxi u Valjevu start 20din kilometar 42,min voznja 80 din... Cenovnik se ne menja 4 godine...A bahatost naroda posto je toliko jeftino je posebna Prica
Podelite komentar
Mala
A sto ne moze u Beogradu po ovim cenama? Ovi nasi deru.
Podelite komentar