SRPSKA DECA MEĐU NAJBOLJIMA U SVETU: Naši četvrtaci natprosečni iz matematike!
Četvrtaci u osnovnim školama po Srbiji su, prema rezultatima najnovijeg neđunarodnog istraživanja TIMSS 2015, nadprosečni u znanju iz matematike i prirodnih nauka (biologija, fizika i geografija). Ovo je najbolji uspeh koji je Srbija postigla od kada učestvuje u istraživanju.
BESPLATAN test: Otkrijte zašto vaše dete ima loše ocene iz matematike
PRAVI GENIJALCI: Srpski matematičari osvojili pet medalja na Olimpijadi u Hongkongu
Od 57 zemalja sa svih kontinenata, azijske države su u vrhu na obe ove liste (Singapur, Južna Koreja, Hongkong, Japan, Tajvan).
Na konferenciji za novinare u Vladi Srbije Anamarija Viček, državni sekretar u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, prokomentarisala je da su takvi rezultati bitni pokazatelji reforme na kojoj rade prosvetne vlasti, saznaje "Politika".
U TIMSS-u je učestvovalo 580.000 učenika širom planete, uključujući i 4.036 učenika (i isto toliko roditelja) iz 160 osnovnih škola u Srbiji.
- Ovaj međunarodni projekat ispitivanja znanja učenika četvrtog i osmog razreda iz matematike i prirodnih nauka, sprovodi se svake četiri godine - kaže dr Nikoleta Gutvajn.
U oblasti prirodnih nauka u kojima su naša deca postigla bolji rezultat – 525 poena, smo slični zemljama poput Kanade, Nemačke i Danske, a ispod nas su ostali Australija, Severna Irska (koja je recimo šesta iz matematike), Španija, Holandija, Italija, Belgija, Portugalija, Novi Zeland, Francuska, Turska. Prvoplasirani je Singapur sa 590 poena.
Konkretno, u matematici su četvrtaci iz Srbije postigli 518 poena, po čemu smo u rangu Švedske, Slovenije i Nemačke. Bolji smo od Australije, Kanade, Italije, Španije, Hrvatske, Novog Zelanda, Francuske… Prvi je ponovo Singapur sa 618 bodova, Finska ima 535 poena koliko i Poljska, a poslednji je ponovo Kuvajt sa 353. Na predstavljanju istraživanja otkriveno je da se naši đaci plaše matematike i da smo u vrhu Evrope po anksioznosti kada je ovaj predmet u pitanju.
- Ovi rezultati nas svrstavaju u rang svih okolnih razvijenih zemalja. To znači da imamo decu i učitelje koji mogu da stanu u red sa vršnjacima i kolegama iz bogatijih, zapadnih zemalja. Ovo je pokazatelj da se u Srbiji radi dobro, ali i da neke stvari moramo da menjamo u periodu od petog do osmog razreda - rekla je Vesna Nedeljković, pomoćnik ministra za predškolsko i osnovno obrazovanje i vaspitanje.
Ipak, rezultati pokazuju da je potrebno da se radi na povećanju procenta najboljih učenika iz matematike i prirodnih nauka, kao i da se poveća procenat onih koji savladaju samo osnove programa, kao na primer u Singapuru i Hongkongu gde gotovo čitava generacija savladava osnove matematike, dok je znanje polovine đaka na naprednom nivou. U Srbiji "naprednih" ima osam odsto u prirodnim nauka i 10 odsto u matematici, a onih najlošijih od sedam do devet odsto.
Ivana Jakšić je u ime nacionalnog tima koji je sproveo ovo istraživanje dala malo više detalja:
- U odnosu na prethodno istraživanje, naši đaci su se u prirodnim naukama popravili kada je u pitanju živa priroda (biologija), dok su kod matematike bolji u prikazu i primeni podataka. Jasno je da još ima prostora za napredovanje i da utvrdimo zašto je razlika između učenika iz Singapura i njegovog vršnjaka iz Srbije 100 poena - rekla je Jakšićeva.
Na sastanku je rečeno da je nastavnicima ukazano šta bi trebalo više da rade sa učenicima i da je to dovelo do boljih rezultata.
Istraživači su TIMSS istražiali su i šta je to što utiče na učenička postognuća i saznali da 85 odsto zavisi od onoga što đaci donesu u školu (iz porodice i vrtića), a 15 odsto utiče sama škola.
Kako je objasnila Jakšić, bolje rezultate postižu đaci koji su prošli pripremni predškolski program, koji su pre polaska u prvi razred znali da pišu, čitaju, računaju, đaci čiji su roditelji visokog obrazovnog nivoa i višeg socijalnog i ekonomskog statusa (deca imaju svoju sobu, svoj radni sto, svoj kompjuter...).
Direktori škola su rekli pak da na bolji učenički uspeh utiče školska sredina u kojoj nema remećenje nastave, u kojoj nema neopravdanih izostanaka, nema disciplinskih problema, u kojima se gaji pozitivan stav prema matematici, u kojima se nastavnici više angažuju na času, interesantnije predaju….
Iz pomenutih rezultata, dalose zaključiti da je potrebno da se deca usmeravaju na što ranije učenje i da razvijaju pozitivna uverenja o matematici.
U skladu sa tim, Ministarstvo prosvete će početi pilotiranje novih predškolskih programa, kako bi se 2017/2018. sproveo novi program za predškolski uzrast.
(Telegraf.rs / Politika)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Vukmir
To je vest za naslovnu stranu!A ne sta je obukla Prijovicka,Buba mara Karleusa...
Podelite komentar
GET
Pa ljudi što mučite decu sa tom matematikom ? Matematika ne treba: sudijama, advokatima, glumcima, novinarima, političarima, muzičarima, književnicima, istoručarima, popovima, veterinarima, lekarima, travarima, zubarima, apotekatima, agrarima, voćarima, stočarima, kuririma, portirima, manekenima, domaćicama, mornarima, ribarima, lovcima, lopovima i mnogim drugim. Možda neko hoće da mu dete bude drugi Ajnštajn ? (Ali malo morgen.), ...
Podelite komentar