BESCARINSKI REŽIM NA ČEKANJU: Sudbina Fijata odlučuje se u decembru

  • 6

Iz Ministarstva trgovine stigla je informacija da će se sudbina Fijatovih automobila i ostale robe za koju Srbija traži bescarinski režim biti poznata sredinom decembra.

Nikolić: Nazarbajev potvrdio uvoz vozila iz Srbije bez carina

Stručnjaci procenjuju da bi izlaskom na evroazijsko tržište Fijat povećao proizvodnju za oko 10 odsto, ali da su potrebna znatnija ulaganja centrale iz Italije da bi fabrika u Kragujevcu imala izvesniju sudbinu, piše B92.

DANAS U ASTANI, SUTRA U MOSKVI: Razgovori o izvozu Fijata na evroazijsko tržište (FOTO)

Fijat u Astani prošao na žuto, sada se nada da će uhvatiti zeleni talas u čitavoj Evroazijskoj uniji. Kragujevac sve bliži tome da svoj automobil izbaci na tržište od 185 miliona potencijalih potrošača. Prva smena osluškivala vesti sa dalekog evropskog istoka.

I dok se Rusija i Kazahstan budu dogovarali, a pitaju se i Belorusija, Jermenija i Kirgistan, Srbija želi da zadrži postojeći nivo trgovinske liberalizacije, ali i da spisku za bescarinski režim doda fijat i još ponešto.

- Imamo interes za dodatnih pet tarifnih linija proizvoda koji želimo da bude na toj listi, a ruska strana će imati svoje zahteve i nadam se kompromisnim rešenjima i svakako da je to važno za našu automobilsku industriju i poslovne planove Fijata. Još uvek ti pregovori treba da se vode - kaže Rasim Ljajić, ministar trgovine.

Država za sada poručuje - koliko god automobila da prođe na tom tržištu - biće dobro. Stručnjaci objašnjavaju da fijat u tom delu Evrope i nije tražen, tj. ne spada u grupu prestižnih automobila, zato kompanija Fijat i nema fabriku u Rusiji.

- U javnosti se pojavljuju procene da bi mogli dobiti odobrenje o kontigentu od 5 do 10 hiljada automobila što bi povećalo proizvodnju za oko 5 do 10 odsto što nije beznačajno, ali to nije nešto što će rešiti sudbinu fabrike u Kragujevcu. Ako to postignemo, to znači da je Srbija ispunila svoje obaveze i obećanja, pa bi bilo dobro da i Fijat uloži znatnija sredstva da bi to postala prava fabrika - kaže ekonomita Milojko Arić.

Godišnja proizvodnja od oko 100.000 automobila je za oko tri puta manja od one koja se dogovorom države i Fijata planirala na početku te saradnje. Nov model je i dalje najbolje rešenje za kragujevačku fabriku.

(Telegraf.rs)

Video: Priznala šta joj najteže pada, pa pomenula i partnera: Kaća Živković prvi put o majčinstvu!

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Omerta

    16. novembar 2016 | 09:58

    Jako ruzan auto

  • gvozden

    16. novembar 2016 | 19:32

    Pa svi znaju da Fiatova vozila nisu adekvatna za hladnocu koja je tamo.Jednostavno ne zele da kupe nesto sto nije podobno za njih.

  • Boki

    16. novembar 2016 | 10:21

    Ja sam za to da mi otkupimo fabriku i licencu. Godinama unazad, Fiat je više puta dokazao da ne ume da posluje, gotovo zatvorio Lnciu, Alfa Romeo doveo do propasti, na kraju i sebe uvalio u dugove. Sada se vade na Chrysler, od svojih modela nemaju ništa, 500L i 500X, turski Tipo, poljska Panda... To je Fiat, druga liga.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA