Da li u Srbiji uopšte postoji elektronsko zakazivanje pregleda i zašto ne funkcioniše?

 
  • 14

Predstavnici Ministarstva zdravlja svakodnevno obilaze zdravstvene ustanove i proveravaju kako sistem funkcioniše, a kako bi se rešili određeni problemi

Papirni uputi i čekanje u redu za zakazivanje specijalističkih pregleda u Srbiji, neće tako lako otići u zaborav s obzirom na to elektronsko zakazivanje još uvek ne funkcioniše kako treba.

Integrisani zdravstveni informacioni sistem (IZIS), kako se u stvari zove ovaj projekat, podrazumeva da izabrani lekari pacijentima putem komjutera i aplikacije "Moj doktor" zakazuju specijalističke preglede u bolnicama i kliničkim centrima.

Na magnetnu rezonancu u Srbiji čeka 12.000 ljudi, neki i VIŠE OD GODINU DANA!

To  u praksi znači da će izabrani lekar zakazati kompjuterski pregled pacijentu kod specijaliste u bolnici ili kliničkom centru, ukoliko smatra da mora na dalje preglede. Takođe, ukoliko nakon pregleda specijalista smatra da pacijent mora na skener ili magnetnu rezonancu, on zakazuje pregled pacijentu, ne vraća ga u dom zdravlja po uput.

Međutim, ove olakšice po pacijente, koje su od domova zdravlja napravile šalter službe, iako su počele u prvom tromesečju ove godine, i dalje ne funkcionišu.

Foto-ilustracija: Profimedia Foto-ilustracija: Profimedia

DRŽAVA PLAĆA LEČENJE KOD PRIVATNIKA! Sve što vam treba je JEDNA POTVRDA

Kako saznajemo, problem nije u domovima zdravlja, već u kliničlkim centrima i bolnicama, u kojima se ne ažuriraju podaci o slobodnim terminima, smenama specijalista a mnogi su i neupoućeni pa se pacijenti vraćaju da uzmu papirni uput koji treba da ode u istoriju.

Specijalista opšte medicine iz Doma zdravlja "Voždovac" dr Nevenka Dimitrijević  objašnjava za Telegraf da je ovaj projekat dobar ali da on ne funkcioniše još kako  treba.

- U domovima zdravlja, bar kod nas, on odlično funkciniše. Međutim, pacijenti se i dalje šetaju, a gube se i dosta vremena po bolesniku jer se dešava da kompjuter neće da primi informacije - kaže dr Dimitrijević.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

HAOS U BEOGRADSKIM DOMOVIMA ZDRAVLJA: Pacijenti zbog "umreženja" čekaju na lečenje

U Ministarstvu zdravlja podsećaju da je IZIS veoma kompleksan posao i napominju za Telegraf da se intezivno radi na otklanjanju uočenih problema, na obezbeđivanju termina i svih ostalih preduslova za što bolje funkcionisanje sistema.

- Integrisani zdravstveni informacioni sistem počeo je da se implementira u aprilu ove godine, etapno po regionima, po ranije utvrđenom planu i sprovedenim programima obuke i priprema. Implementacija sistema, koja je počela u Nišu, potom u Kragujevcu pa u Beogradu, vrlo je zahtevan i kompleksan posao. Zato smo i zahvalni građanima na strpljenju i razumevanju za određene poteškoće koji ovakav posao u ovoj fazi nosi - kažu u nadležnom ministarstvu.

Foto-ilustracija: Wikimedia/University of Michigan Medical School Information Services Foto-ilustracija: Wikimedia/University of Michigan Medical School Information Services

OVIH 20 MINUTA VAM MOŽE SPASITI ŽIVOT: Treba samo ovo da uradite!

U njemu dodaju da Beograd, koji ima najviše zdravstvenih ustanova, svakako predstavlja i najveći izazov u implementaciji sistema:

- Intezivno se radi na otklanjanju uočenih problema, na obezbeđivanju termina i svih ostalih preduslova za što bolje funkcionisanje sistema. Predstavnici Ministarstva zdravlja upravo su iz tog razloga svakodnevno na terenu i obilaze beogradske zdravstvene ustanove gde na licu mesta sa zaposlenima i rukovodstvom ovih ustanova proveravaju kako sistem funkcioniše, i da pomognu u rešavanju određenih problema. 

U Ministarstvu kažu i da je za implementaciju ovakvog sistema u Makedoniji trebalo tri godine, a da je njihov plan da on u potpunosti zaživi najviše za godinu dana od početka primene:

- Zato se i ulaže maksimalan napor da se taj cilj što pre ostvari i našim građanima obezbedimo brzu i efikasniju uslugu.

Podelite sa nama u komentarima sa kakvim se sve problemima susrećete kod lekara, i šta vam najviše smeta u srpskom zdravstvu.  

(Lj. R.)

Video: Podkast "Glasno", EP 3: Gost Marko Miljković

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Јасмина

    6. oktobar 2016 | 21:31

    У Србији једва функционише и обично заказивање(оловка и папир)...

  • BASA

    6. oktobar 2016 | 21:04

    Potpuno neorganizovano ! Svuda su napravljene guzve bez potrebe ! Pr. da su u Svim Javnim Medijima , objavili : koja su dokumenta potrebna za Cipovanu Zdravstvenu Knjizicu , nebi bilo guzvi I sve bi se brze zavrsilo ! Dokle vise !?

  • Miki

    6. oktobar 2016 | 23:23

    Niko nece da odgovori na poziv tako da nema ni zakazivanja. Stoji samo na blogovima novina

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA