OPASNOST U BIH VREBA NA 122 TAČKE: Pogledajte mapu i posebno pazite na ovim putevima (FOTO)
Javno preduzeće "Ceste Federacije BiH" pre nekoliko dana sklopilo je oko 50.000 KM (oko 25.221 evra) vredan ugovor sa Fakultetom za saobraćaj i komunikacije iz Sarajeva o izradi nove studije crnih tačaka na magistralnim putevima u FBiH.
PRAVA ISTINA O INVAZIJI ARAPA NA BOSNU I HERCEGOVINU: Otkriveno šta zaista rade na ovim prostorima
Ovaj izuzetno važan dokument, naime, prvi je takav nakon 2010. godine, kada je urađena prethodna studija koja je identifikovala čak 122 opasna mesta na putevima u Federaciji, od čega su 22 lokacije karakterizirane kao posebno opasne crne tačke. Novu studiju radi ekipa stručnjaka na čelu sa profesorom Osmanom Lindovom, i ovaj dokument, nesumnjivo, ukoliko bude dalje pravilno populariziran i distribuiran među vozače i građane uopšte, spasiće barem nekoliko desetina ljudskih života.
- Ovo je studija koja proističe iz obaveza svih upravnika puta, i mora biti rađena jednom u tri godine. Dakle, studija će dati odgovore koje su to kritične deonice na putevima u FBiH - kaže Lindov, i pojašnjava kako studija može pokazati i da deonica na kojoj su se dešavale nesreće nije crna tačka.
- Nova studija će dati odgovore koliko je sad crnih tačaka na putevima, koji su pravi uzročnici saobraćajnih nesreća, i onda ćemo znati šta činiti - navodi on.
Inače, kako ističu iz "Cesta Federacije BiH", od svog osnivanja 2002. godine uložili su značajna sredstva "za zaštitu i očuvanje tehničko-tehnološkog jedinstva sistema magistralne cestovne mreže".
- Iz istraživanja sprovedenih u razvijenim zemljama može se utvrditi da je uloga ljudskog faktora u nesrećama dominantna - preko 85 odsto. Istraživanja su pokazala da je uticaj puta na nastanak saobraćajne nesreće mali, i kreće se od četiri do 12 odsto. Konkretno, prema izveštaju MUP-a FBiH, uticaj puta na nastanak saobraćajne nesreće kreće se od jedan do dva odsto - navodi Mirsad Dizdarević, dipl. inženjer i savetnik u Kabinetu Uprave preduzeća, i dodaje da upravo ovi podaci govore da i druge institucije u državi moraju dati svoj doprinos u smanjenju broja nesreća, odnosno poginulih i povređenih osoba.
- Naglašavamo da samo koordinirajuće aktivnosti mogu dovesti do željenog cilja - zaključuje Dizdarević.
Značajan faktor rizika, o kojem se ne govori mnogo, predstavlja činjenica da zbog lošeg životnog standarda građani BiH voze možda i najstarija vozila u ovom delu Evrope. Istovremeno, mnoga od tih i takvih "raspadajućih" vozila završavaju sa friziranim motorima, i sve to skupa, uključujući nerazvijenu svest uglavnom mladih vozača, uzrokuje veliki broj nesreća na putevima BiH.
(Telegraf.rs / Izvor: Nezavisne novine)
Video: Vučić dočekao ispred Palate Srbija predsednika Ekvatorijalne Gvineje
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
BiH
Svugdje je ovako a ne samo u Bosni. Kad bi lopine ulagale u nesto , manje bi imali za ukrast, tako da od ulaganja sem sitnica da se narodu zamagle oci, nece jos dugo bit nista.Njima je ovako dobro, naivni narod idalhe glasa za njih a oni sute i u dzepove mute.
Podelite komentar