DRŽAVA PLAĆA LEČENJE KOD PRIVATNIKA! Sve što vam treba je JEDNA POTVRDA
Pacijenti koji na lečenje ili bilo koju medicinsku uslugu čekaju više od 30 dana, imaju pravo na povratak novca kojom su istu platili u privatnoj zdravstvenoj ustanovi.
HAOS U BEOGRADSKIM DOMOVIMA ZDRAVLJA: Pacijenti zbog "umreženja" čekaju na lečenje
Naime, ukoliko vam u državnoj zdravstvenoj ustanovi bilo koju uslugu zakažu za više od 30 dana potrebno je da od njih zatražite potvrdu da nisu u mogućnosti da je obave.
Sa tom potvrdom možete otići u privatnu zdravstvenu ustanovu i nakon obavljene usluge tražiti od zdravstvenog fonda refundaciju sredstava.
Primera radi, ukoliko vam na Kliničkom centru kažu da ultrazvuk ili gastroskopiju morate čekati par meseci, ove preglede možete obaviti u bilo kojoj privatnoj poliklinici, nakon čega je država u obavezi da vam vrati novac u iznosu cene tog pregleda "kod privatnika".
Preduslov je da pre toga iz KC dobijete potvrdu da oni nisu u stanju da vas pregledaju u narednih 30 dana.
Ovu mogućnost pacijentima daje Pravilnik o načinu i postupku ostvarivanja prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja, koji u svom članu 68 propisuje da je "osiguranom licu koje ne može da bude primljeno na zakazani pregled u roku iz člana 66. ovog pravilnika, (a koji iznosi 30 dana), zdravstvena ustanova dužna da na lekarskom uputu upiše i pečatom overi datum zakazanog pregleda ili da mu izda pisanu potvrdu.
Prema istom članu, potvrda sadrži pismenu informaciju zdravstvene ustanove o razlozima zbog kojih osigurano lice nije primljeno na pregled, odnosno medicinsku rehabilitaciju.
Potvrdu zatim potpisuje direktor zdravstvene ustanove, odnosno lice koje on ovlasti, a zdravstvena ustanova mora da vodi evidenciju o izdatim potvrdama.
Takođe, prema onome što piše u narednom članu ovog Pravilnika, osigurano lice kome je na lekarskom uputu upisan datum zakazanog pregleda, odnosno izdata pomenuta potvrda, može da obavi potreban pregled ili medicinsku rehabilitaciju u privatnoj praksi ili u dopunskom radu u zdravstvenoj ustanovi sa kojom je zaključen ugovor, dok troškove pregleda snosi osigurano lice iz sopstvenih sredstava, odnosno sam pacijent.
Međutim, posle obavljenog pregleda, odnosno medicinske rehabilitacije, pacijent ima pravo da podnese matičnoj filijali zahtev za refundaciju troškova za pružene zdravstvene usluge u privatnoj praksi, odnosno dopunskom radu u zdravstvenoj ustanovi, koji se podnosi na posebnom "Obrascu REF-1".
Uz zahtev za refundaciju troškova, pacijent treba da podnese:
- uput za pregled u zdravstvenoj ustanovi sa evidentiranim datumom zakazivanja pregleda ili uput za pregled u zdravstvenoj ustanovi sa potvrdom iz člana 68. stav 1. ovog pravilnika
- račun o plaćenom pregledu
- medicinsku dokumentaciju (specijalistički nalaz i dr.)
- fotokopiju zdravstvene knjižice
Prema ovom pravilniku, ukoliko matična filijala u sprovedenom postupku utvrdi da je zahtev osnovan, izvršiće refundaciju troškova osiguranom licu u visini stvarnih troškova, ali uz umanjenje za iznos participacije ako osigurano lice ima obavezu plaćanja participacije za pruženu uslugu.
Zvaničan obrazac možete naći na sledećem linku: http://www.rfzo.rs/download/ObrazacP3.pdf
(Telegraf.rs)
Video: Da li je manje štetno ako pijemo piće "bez šećera" i zašto je plastika za jednokratnu upotrebu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ja
Od ova posla nema nista
Podelite komentar
Aleksandra
Uslov: moras da IMAS da platis taj pregled...
Podelite komentar
Goran
A znate li kad ćete dobiti tu potvrdu od državne ustanove? Na sveti nikad! Moja žena je mogla da uradi kolonoskopiju tek iduće godine, a kada smo tražili takav papir samo su nam vratili uput! Na kraju je bilo rađeno kod privatnika, zbogom 15000. Isreno se pitam zbog čega se izdvaja novac za zdravstveno osiguranje kad ništa oubiljnije od pregleda lekara opšte prakse ne možete regularno da uradimo.
Podelite komentar