NE NASEDAJTE: Kada reklamirate proizvod NE MORATE DA IMATE FISKALNI RAČUN!
Pravo na reklamaciju proizvoda kupci mogu ostvariti i bez fiskalnog računa jer Zakon o zaštiti potrošača kaže da kao dokaz o kupovini mogu poslužiti i slip, kopija računa, izvod iz banke ili bar-kod.
Energoprojektovih 65 godina, Vučić: Računajte na nas (FOTO)
kako piše Kurir, prema primerima iz prakse, prava potrošača ipak ostaju samo "na papiru". Tako je, jedna od najčešćih obmana građana tvrdnja trgovaca da je bez fiskalnog računa nemoguće izvršiti zamenu robe.
ENERGOPROJEKT PROSLAVIO 65. ROĐENDAN: Svečanosti prisustvovao i Aleksandar Vučić (FOTO)
- Pre 15 dana sam kupila haljinu, ali sam fiskalni račun bacila zajedno s kesom. S obzirom na to da je postava na haljini bila pocepana i da sam to primetila tek kada sam haljinu htela da obučem, odlučila sam da odem u prodavnicu i pokušam da je zamenim. Međutim, prodavačica nije htela ni da čuje da mi zameni haljinu bez računa - za Kurir je ispričala devojka koja je imala ovaj problem.
ČADEŽ: Neophodna veća ekonomska saradnja zemalja u regionu (VIDEO)
Prema pisanju ovog medija, reč je o kršenju prava potrošača, što je potvrdilo Ministarstvo trgovine.
- Zakon o zaštiti potrošača ne uslovljava reklamaciju posedovanjem raluna, ali radi sigurnijeg ostvarivanja prava potrebno je da postoji neki dokaz da je kupovina obavljena kod trgovca. Dokaz o kupovini može biti kopija računa, slip ukoliko je plaćeno karticom, odštampan izvod s tekućeg računa na kojem se vidi da je izvršena transakcija, ili bar-kod s kutije - rečeno je Kuriru iz ovog ministarstva.
Privredna komora Srbije na Pariskom samitu
Dešava se da trgovci savetuju potrošačima da sačuvaju čak i kutiju, koja će im biti tražena u slučaju reklamacije. Takođe, prema zakonu ne postoji nijedan osnov za čuvanje ambalaže.
- Dovoljno je da kupac zna datum kupovine, jer je svaki prodavac obavezan da čuva kontrolnu traku iz fiskalne kase tri godine - rekao je Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača.
Akcionarima Telekoma dividenda od 15,32 dinara po akciji!
Kakva su vaša iskustva sa vraćanjem kupljenih proizvoda? Pišite nam u komentarima!
(Telegraf.rs)
Video: Mladi Romi u Žablju – snaga zajednice i potencijal za svetliju budućnost
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
majla
Neka se Ministarstvo trgovine i Nacionalna zastita potrosaca lepo dogovore sa Poreskom upravom. Sednu pa se ispricaju i kad se dogovore onda Poreska uprava nama trgovcima nece traziti fiskalni racun zaheftan za nalog za ispravku. Bez fiskalnog racuna i naloga za ispravku ja ne mogu da vratim novac kupcu jer Poreska ne prepoznaje slipove, izvode, fotokopije itd... Tako da ovakvim clancima samo zbunjujete narod, pravite babaroge od trgovaca koji u ovom slucaju stvarno nisu krivi.
Podelite komentar
Ha
Moja iskustva su da ti za zamenu kupljene robe traze vise podataka nego kada predajes papire za pasos. E kada se pobunim na sve pristaju. Naravno devojke su u radnjama samo izvrsioci zahteva svojih gazda. E onda pozovete"menadzera" ili sefa smene i sve se resi bez problema...sa malo gundjanja u bradu...
Podelite komentar
Maja
Ako vec sprovodite zakon onda, sprovodite za sve. A ne potrosaci ne moraju da daju licnu kartu u slucaju zamene ili vracanje robe, ne mora da ima fiskalni a onda inspekcija od prodavca ocekuje da mu sve to dostavi. Ko je ovde lud????
Podelite komentar