Zoran na poslu godišnje pređe 1.500 kilometara ne udaljavajući se s radnog mesta! (FOTO)
Zoran Tomić iz Svilajnca svakog radnog dana prepešači brzim hodom šest do sedam kilometara, a godišnje pređe 1.500 kilometara ne udaljavajući se od svog radnog mesta! On je skretničar, mada malo koji skretničar pešači dok radi.
Ovih 12 grešaka morate ukloniti iz svojih mejlova
Zoranovo radno mesto je kraj drumsko- železničkog mosta preko Velike Morave, na trasi Markovac - Svilajnac. On svakoga dana, kada naiđe voz, najpre spusti rampu na jednoj strani mosta, pa skoro trčeći prelazi 300 metara preko mosta da bi rampu spustio i na drugoj obali.
Evo kako da pronađete posao preko DRUŠTVENIH MREŽA
Zoranov šef, Goran Vujičić, šef stanice Svilajnac objašnjava da je reč o mostu kojim se kreću i automobili i kamioni i vozovi. Teško se razmimoiđu i džip i auto iz suprotnih pravaca, a ako sa jedne strane krene kamion, automobili sa druge strane mosta moraju da čekaju. Kada naiđe voz, drumski saobraćaj se obustavlja, a na scenu stupa Zoran Tomić.
- Voz može da naiđe iz pravca Svilajnca ili Markovca. Javljaju mi kada je pošao iz stanice, ja sačekam koji minut da ne bih predugo zatvarao saobraćaj, pa spustim rampu na prelazu prema Svilajncu. Krećem peške preko mosta. Do druge obale treba mi oko tri do četiri minuta, zavisno od toga da li više trčim ili više hodam. Onda spustim rampu sa druge strane i sačekam da voz prođe. U povratku opet 300 metara pešice. Kada je loše vreme, mahnem prvom vozaču u koloni, i on mi gotovo po pravilu stane i poveze me preko mosta, do druge obale. Tako ja brže pređem tih 300 metara, podignem i drugu rampu i vozači brže pređu most - kaže Zoran Tomić koji je skretničak već 32 godine.
Ovo su 3 odlično plaćena posla idealna za promenu karijere
On trasu od 600 metara u oba pravca prelazi 10 do 12 puta dnevno, koliko vozova prođe mostom svaki dan. Njegov šef, Goran Vujičić, objašnjava da Zoran ne hoda svakoga dana samo da bi prešao most već i preventive radi.
- Deo mosta ka Svilajncu je viši, jer je naknadno dograđen, a druga polovina mosta je niža. Tako se dešava da kamioni, kada naiđu iz Svilajnca, zbog neopreznosti vozača krovom udare u takozvani kosnik, gornji deo mosta. U takvim situacijama, neka roba može da padne na prugu i to posle bude problem i za četvorotočkaše i za voz. Kada Zoran redovno kontroliše most tokom svoje šetnje, brine i za sigurnost vozača, kaže Vujičić.
TRAŽITE POSAO? Evo kako da napravite CV koji će vam pomoći u tome
Za tri decenije staža, skretničar Zoran Tomić je video sve i svašta, pomagao motociklistima koji loše "ulete" prednjim točkom u šine, "držao slovo" mladim vozačima koji se igraju sa glavom i vozom, ali kaže da ne razume kako niko ne shvata blagodeti spuštene rampe.
- Narod ne razume da je čakanje rampe, u sveopštoj žurbi i jurnjavi, zapravo prilika za kratki predah. Kada se zatvori rampa, ovde imate pet do sedam minuta mira. To ljudi treba da iskoriste kao jedan neškodljivi sedativ, kao vreme da čovek sredi misli, pa da onda opet krene u dalju životnu jurnjavu, tamo gde je pošao, savetuje mudri skretničar.
Most na Velikoj Moravi je drumsko- železnički i napravljen je posle Drugog svetskog rata. Do 1988. godine bio je na talpama, a tada je betoniran. Dugačak je oko 300 metara.
Pogledajte kako izgleda radni dan skretničara - šetača na drumsko - železničkom mostu preko Velike Morave, na trasi Markovac - Svilajnac.
(Marija Raca)
Video: Tasić: Uloga u seriji "Sablja" nosi veliku odgovornost
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Umorni čistač
Smešno...phh. Dali ste se ikad zapitali koliko jedan čistač Gradske Čistoće pređe km dnevno ili godišnje pešačeći i čisteći sve ono što gospoda beograđani bacaju.. Ne! naravno da niste.
Podelite komentar
truli zapad
2016g...a covek trci da spusta rampe na razdaljini od 300m...pa ovo je za skrivanje a ne za hvaljenje
Podelite komentar
Miki
Ja sam 10 godina radio ka postar i dnevno sam pesacio najmanje desetak kilometara a neke moje kolege i vise i sve to sa torbom teskom 20 do 30 kilograma!
Podelite komentar