Uz OVAJ Vladimirov TAJNI RECEPT, USPEH U POSLU je zagarantovan: Potrebno je samo da se zapitate JEDNU STVAR (FOTO)

 
  • 2

Nije bitno šta vi prodajete, nego koji problem ljudima rešavate. Ja ne govorim da prodajem seminare, nego pomažem ljudima da svoje talente i veštine pretvore u uspešan biznis - kaže Vladimir Miletić

Ako neko planira mali biznis, bilo da je to proizvodnja začina iz saksije, frizeraj ili briga o starima, mora da zna da je presudni uslov za uspeh - strast!

Najveći problem pri pokretanju posla ipak nije novac, već izbor posla, a mnogi ni sami ne znaju za šta su talentovani i u čemu bi uspeli. Postoje ljudi koji mogu u sat vremena razgovora da nam kažu šta je to u čemu bismo mogli da uspemo. I oni žive od toga.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Vladimir Miletić, poslovni konsultant, neće čitaocima Telegrafa naplatiti niz zlata vrednih saveta - kako svoje talente i veštine pretvoriti u uspešan biznis.

Pre bilo kog saveta, Telegraf je zatražio onaj koji traži mnogo ljudi u Srbiji - šta činiti u momentu kada neko ostane bez posla i počne da planira preduzetništvo kao rešenje?

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

- Teško je čoveka kome gori kuća pozvati u stranu da biste razgovarali o talentima. Teško je onome ko je bez posla iznalaziti ideje za preduzetništvo, a on nema da plati račune. Mogu samo sa vama podeliti moju priču, a bio sam i ja u toj situaciji. Najpre sam našao bilo kakav posao, da obezbedim sebi egzistenciju. Onda sam radeći to planirao, raspitivao se, usavršavao, gradio kontakte, radio paralelno na realizaciji privatnog biznisa. Preporučujem svima, da ako planiraju da uđu u preduzetničke vode, čine to dok još imaju posao, kakakv takav i da posao ne napuštaju dok biznis nije stabilan - savetuje poslovni konsultant.

BOJA GARDEROBE, STANJE OBUĆE I RUKOPIS: Evo na osnovu kojih sitnica ljudi donose sud o vama

Miletić je nedavno, na predavanju u Kragujevcu, naveo pet pitanja koja treba postaviti sebi pre pokretanja biznisa, pre nego što bude uložen novac, ali i zdravlje.

 

1. KOJA JE VAŠA STRAST?

- Preduzetništvo nije kladionica, uđeš i popuniš tiket. Ne možete startovati sa - za frizersku radnju treba mi ulaganje od 1.500 evra, te pare imam, pa ću raditi to. Ako taj posao nije nešto što je vaša strast, što radite ne misleći na vreme, velika je mogućnost da nećete uspeti. Zašto? Oko vas su stotine frizera koji taj posao vole i oni su odmah u prednosti. Na početku biznisa posao napreduje sporo, pa tek kasnije krene. Strast na početku održava biznis da uspe, ne novac i kada radite ono što volite manje ćete se trošiti i duže opstati - savetuje Miletić.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

Mnogi, ipak, ne znaju šta je to, čak ne znaju ni koji su njihovi najveći talenti. Miletić je čitaocima Telegrafa dao savet kako da pronađu svoje talente.

- Svako treba sebi da postavi pitanje - šta bih radio da mogu da radim besplatno - objašnjava Miletić.

ŽELITE DA OSNUJETE FIRMU, ALI NEMATE IME? Evo kako to da rešite

Stavljen pred još teže pitanje - šta ako se neko više i ne seća kakav rad ga usrećuje, konsultant je imao odgovor.

- Pitajte prijatelje šta oni misle da vi najbolje radite. Ja sam jednom tako dobio odgovore zlata vredne, posebno od kolege s posla koji mi je rekao da imam izuzetno strpljenje i talenat da motivišem ljude - savetuje Vladimir Miletić.

2. KOJI PROBLEM ŽELITE DA REŠITE?

To znači da automehaničar ne popravlja vozila da bi zaradio pare, nego da bi njegovi klijenti bili sigurni na drumu.

- Nikoga ne zanima to što vi želite da zaradite, baš ih briga šta vi želite. Oni razmišljaju šta oni mogu da dobiju  - objašnjava sagovornik Telegrafa.

3. DA LI IMATE PRAVI PROIZVOD I DA LI UOPŠTE IMATE PROIZVOD?

Miletić svedoči da je često slušao dugačke opise preduzetnika na temu otvaranja firme, a da oni nemaju jasan proizvod ili uslugu, ne mogu konkretno da kažu - proizvodiću žalfiju u saksijama, proizvodiću pecivo bez aditiva…

4. GDE SU VAŠI KUPCI?

Nije isto ako su kupci mladi ili penzioneri, žive na selu ili u gradu, lovci su ili domaćice.

Foto: Telegraf Foto: Telegraf

- Nikada nije rešenje - svima ću prodavati. Skoro da nema proizvoda koji kupuju svi. Razlog je što se roba na tržištu sve više specijalizuje. Pre 15 godina ste tražili i kupovali mleko, a sada vam treba pet minuta da izaberete - punomasno ili ne, sa AD vitaminom ili ne… Ako znate svoju ciljnu grupu, lakše ćete napraviti proizvod i kasnije valjano usmeriti reklamu - objašnjava Miletić.

Pet saveta za uspešan dizajn web obrazaca

5. KONKURENCIJA ili - da li ste drugačiji?

- Često ljudi kažu - sve je već izmišljeno. Ipak… svi znaju šta je famozni "selfi". A onda je neko izumeo selfi stik. To je tako jednostavan proizvod i mnogi ga kupuju. Onaj ko pažljivo zna da prati potrebe ljudi, on će osmisliti uslugu ili proizvod da zadovolji te potrebe i tako zaraditi - zaključuje Miletić.

(Marija Raca)

Video: Koncert filmske muzike Enija Morikonea i Nina Rote u Sava Centru

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA