Deset kompanija koje kontrolišu sve što kupujemo
Većinu proizvoda koje danas kupujemo kontroliše u svom vlasništvu tek nekoliko najjačih svetskih kompanija.
Kako piše Businessinsider, ova pojava se naziva "Iluzija izbora" i govori o tome da potrošači zavise od najvećih igrača, a pravi potrošački izbor zapravo i ne postoji.
Čini se da su sve velike kompanije na neki način povezane - preko vlasništva, preko partnerstva ili na brojne druge načine. Pogledajte mapu koja prikazuje njihovu umreženost (klikom na sliku dobićete prikaz u punoj veličini).
Tako kompanija Unilever proizvodi sve od Dav sapuna pa do Klondajk čokoladica. Nestle poseduje velik udeo u Lorealu koji sa druge strane opet ima udele u velikom broju kozmetičkih kompanija, ali i u Dizelu, popularnom brendu odeće.
Najveće brendove zapravo "drži" svega deset korporacija - Koka-Kola, Pepsiko, Dženeral Mils, Kelogs, Mars, Unilever, Džonson i Džonson, Prokter i Gembl, Nestle i Kraft.
(Telegraf.rs / Foto: businessinsider)
Video: Automobil se prevrnuo na Gazeli
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
robert
Jel moze veca slika da sve lepo vidimo?
Podelite komentar