DA LI JE OVO NOVI SRPSKI FIAT? Italijani spremaju hit automobil, hoće li se praviti kod nas? (FOTO)

 
  • 6

Nije tajna da se Vlada Srbije i Premijer Vučić svim silama trude da "nagovore" italijanskog proizvođača da pokrene proizvodnju novog modela u Kragujevcu. Pravi bum "fiat" bi mogao doneti svojim novim modelima takozvanog C segmenta koji bi pripadao SUV modelima

Od 2009. godine, kada je krenula kriza automobilske industrije mnogi svetski auto giganti utrkuju se ko će "izbaciti" više novih modela kako bi pridobili kupce i vratili se ponovo na tržište.

FIĆA SLAVI 60. ROĐENDAN: Nekada PONOS jugoslovenske auto-industrije, danas "OLD TAJMER" (FOTO) (VIDEO)

Takav je slučaj i sa proizvođačem automobila "fiat" koji svoje pogonske kapacitete ima i u Kragujevcu u srcu Šumadije.

Nije tajna da se Vlada Srbije i Premijer Aleksandar Vučić svim silama trude da "nagovore" italijanskog proizvođača da pokrene proizvodnju novog modela u Kragujevcu. S obzirom da je kapacitet proizvodnje 300.000 vozila, a proizvodi se upola manje, prostora za proizvodnju novog modela svakako ima, a možda i više njih.

Evropsko tržište automobila polako se oporavlja, a "fiatu" je to idelana prilika da započne nov "napad" na svoje kupce, ali i pridobije nove. Pored toga, proizvodnja novog modela se nameće kao nužan opstanak najvećeg srpskog izvoznika, ne samo zbog ogromne konkurencije, nego i zbog sve većeg očekivanja kupaca u pogledu cene i kvaliteta.

Skoro 97 procenata proizvedenih automobila u kragujevačkom "fiatu" izvozi se na tržište Evrope i Sjedinjenih Američkih Država, a u pitanju je naravno model 500L.

Foto: Tanjug Foto: Tanjug

Međutim, kako je na tržištu sve veća potražnja za terenskim vozilima, "fiat" razmišlja i u tom pravcu. Nedavno je započeo proizvodnju krosovera B segmenta pod nazivom "fiat 500X", a da li će se ovaj model proizvoditi baš u Kragujevcu ostaje nam da vidimo.

Foto: Wikipedia/NRMA Motoring and Services Foto: Wikipedia/NRMA Motoring and Services

Taj model vozila "fiat" proizvodi od 2014. godine, a za razliku od svojih konkurenata dostupan je u dve varijante karoserije u pogledu karoserije. Jedna je "urban" verzija, tj. namenjena onima koji ga žele voziti po gradu, dok je druga "kros" varijanta namenjena onima koji vole vožnju van puteva.

U ponudi su benzinski motori od 1.4 (140 i 170 konjskih snaga), 1.6 (110 konjskih snaga), 2.4 (182 konjskih snaga) i poznati multidžet dizel motori od 1.3 (95 konjskih snaga), 1.6 (120 konjskih snaga) i 2.0 (140 konjskih snaga)

Foto: team-bhp.com Foto: team-bhp.com

Pravi bum "fiat" bi mogao doneti svojim novim modelima takozvanog C segmenta koji bi pripadao SUV modelima, a kako se spekuliše pripreme za probnu proizvodnju ovog modela već su u jeku.

Foto: fiatpress.com Foto: fiatpress.com

Naredni period pokazaće da li će "fiat" početi sa proizvodnjom novog modela ili možda više njih u Kragujevcu, a svakako bi veliki događaj bila proizvodnja terenskog vozila ovog proizvođača koje bi izašlo iz srpske fabrike.

Foto: fiatpress.com Foto: fiatpress.com

Nedavno je na sajmu automobila u Istanbulu u maju ove godine, a njegova prodaja za evropsko tržište treba početi u toku 2016. godine. baziran je na platformama modela 500X i 500L.

Printskrin: Youtube/ Otomobil Yayıncılık Printskrin: Youtube/ Otomobil Yayıncılık

Nova fabrika FCA Srbija d.o.o. u Kragujevcu svečano je otvorena u aprilu 2012. godine i danas je to jedan od najmodernijih proizvodnih pogona u okviru "FIAT Chrysler Automobiles Grupe" širom sveta.

U kragujevačku fabriku do sada je investirano više od 1,3 milijarde evra, od čega 850 miliona evra samo u nabavku najsavremenije opreme.

Od sada možete pratiti Telegraf i na Vajberu!

(S. K.)

Video: Promocija knjige Darka Bajića "Film davne budućnosti" na Sajmu knjiga

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Diksi

    21. oktobar 2015 | 14:19

    Cuj 'Srpski Fiat ' ,da ne idu nama pare od prodaje pa da ga zovemo srpski!?! Jedino sto je srpsko u njemu to su jadni ljudi koji ga proizvode I rade za 200e a koristi nema niko! !!! Bolje da drzava napravi SRPSKU fabriku ajvara pa da izvozimo u ceo svet SRPSKI brend od kog bi svi Imali koristi , a ne da se kitimo tudjim perjem!

  • m i l l e

    21. oktobar 2015 | 14:12

    Ne izmisljajte toplu vodu, Fiat Toro se razvija i vec je povela proizvodnja u Brazilu! Linije u Srbiji su takve da zahtevaju mnogobrojne modifikacije da bi se Toro proizvodio tamo! Znaci za sad nema sanse!!!

  • Dr Lune

    23. oktobar 2015 | 15:32

    Moz da bidne al nemora da znaci,prvo da izmire racune za struju i vodu,za stare modele pa ke vidimo !

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA