KUPUJETE POLOVAN AUTO U SRBIJI? Od januara vas čekaju velike promene!

 
  • 23

Umesto dosadašnje norme "evro 5" za uvoz novih automobila biće propisana norma "evro 6", dok će za uvoz polovnih vozila, umesto dosadašnje "evro 3" važiti "evro 4" oznaka motora

Nova uredba Vlade Srbije o uvozu novih i polovnih automobila s višim "evro standardima" motora stiže od početka sledeće godine.

To znači da će umesto dosadašnje norme "evro 5" za uvoz novih automobila biti propisana "evro 6", dok će za uvoz polovnih vozila, umesto dosadašnje "evro 3" važiti "evro 4" oznaka motora, pišu Večernje Novosti.

Dileri polovnih automobila će od sada u Srbiji morati da prodaju najnovija vozila, bez čuvenih rasprodaja vozila s lagera, koja ispunjavaju stroge ekološke kriterijume Evrope, dok će uvoznici polovnih automobila moći da pazare samo ona koja su proizvedena  nakon 2005. kada je na snagu stupio normativ "evro 4".

Ujedno, to će dovesti do poskupljenja polovnih automobila, ali prema stručnjacima ne drastično, jer cene ovih vozila na prezasićenom evropskom tržištu svakodnevno padaju.

- Nemamo još zvaničnu potvrdu pooštravanja ovih normi, ali smo stopostotno sigurni da će norma za nove automobile biti "evro 6" - kaže dr Milan Vukasović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova.

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

Uvoznici novih automobila su se već pripremili, i od Nove godine će svi nabavljati vozila sa "evro 6" standardom.

- Mi smo od nadležnih tražili, da kada je uveden "evro 5" standard za nove automobile, bude podignuta i norma za polovnjake na "evro 4" i da razlika, kao svuda u Evropi, bude samo u jednom stepenu - priča dr Vukasović.

Taj predlog nije prošao pa je nastavljen uvoz polovnjaka koji su proizvedeni još 1999. i 2000. godine.

Foto: Milena Đorđević Foto: Milena Đorđević

Jasno je da je Vlada Srbije veoma oprezna kada je uvođenje eko normi u ovoj oblasti u pitanju s obzirom na platežnu moć našeg stanovništva.

- Teško je prosečnom vozaču da kupi nov auto pa zato godišnje u Srbiji prodamo 20.000 novih i 100.000 polovnih vozila - kaže Dragan Škrnjić, direktor ARTK Srbija, koja se bavi i prodajom polovnih vozila.

- Mislim da vozila neće drastično poskupeti, možda u proseku nekoliko stotina evra, ali će se kupcu to brzo vratiti kroz jeftinije održavanje - poručio je on.

(Telegraf.rs / Izvor: Večernje novosti)

Video: Hapšenje grupe zbog pripreme teškog ubistva

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vlada

    22. jul 2015 | 10:46

    A posto ste tako pametni i pratite sve kao u evropi zasto i plate ne pratite nego tu ste na zadnjem mestu. A cene i troskovi na prvom. Kako sam se ovde rodio od tolike zemaljske kugle

  • Xxl

    22. jul 2015 | 10:47

    Ha ha ha ...pa u nemačkoj se još voze sa euro 3 .. Koga bre vi zezate??

  • Sava

    22. jul 2015 | 11:01

    Nemam para da kupim ni evro 2

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA