FUDBAL, KOŠARKA I PARADA GLEDANIJI OD DNEVNIKA: TV gubici u Srbiji 30 MILIONA evra!
Učesnici panel diskusije "Sloboda proizvodnje i distribucije medijskog sadržaja" poručili su danas da je situacija u medijima loša, da medija ima previše i da novca za sve nema, kao i da novi medijski zakoni po prvi put pominju medijski pluralizam, ali ga ne definišu precizno.
Smrt dnevnih novina, TV gubici 30 miliona evra, fudbal, košarka i Parada gledaniji od Dnevnika, najjači oglašivač - Afrička šljiva.
Novine koje su čitane su "činovničke novine", one koje ulaze u kancelarije, a trenutna situacija je takva da je tv gledanost dramatično pala, a u međuvremenu se desio i fenomen "Parovi" koji nije televizijski, komunikološki, već sociološki i socijalni i to je pokupilo ogromnu gledanost.
- Odjednom, industrija koja treba da prihoduje od reklama nema gde da ih plasira, jer su rejtinzi nestali. Plaćaju se rejtinzi, a ne minuti. Dakle, nema rejtinga, svi su mali. Po mojoj proceni, gubitak TV industrije u ovoj godini iznosiće najmanje 30 miliona evra - rekao je Bogosavljević.
Predsednik UO ABC Srbija Branislav Novčić naveo je da su štampani mediji u veoma teškoj situaciji, uz konstataciju da je ovo godina u kojoj ukupan broj dnevnih listova, prodatih na kioscima i na druge načine, u proseku dnevno manje od 500.000.
Direktor Ipsos Stratedžik marketinga Srđan Bogosavljević ukazao je da su trendovi u medijima "ružni", te da je "naprosto sve što se dešava trenutno loše".
- Ođednom, industrija koja treba da prihoduje od reklama nema gde da ih plasira, jer su rejtinzi nestali. Plaćaju se rejtinzi, a ne minuti. Dakle, nema rejtinga, svi su mali. Po mojoj proceni, gubitak te industrije u ovoj godini iznosiće najmanje 30 miliona evra", rekao je Bogosavljević.
On je otkrio i da je najveći oglašivač u Srbiji u ovom trenutku "Protokal sistem LLC", odnosno "Afrička šljiva".
Bogosavljević je istakao da je broj medija enorman i da novca za taj broj medija nema, sada postoji 700-800 medija, a i u jednom trenutku je postojalo 19 nacionalnih dnevnih novina.
On smatra da toliki broj medija nema nijedna zemlja i da za sve zajedno nema para.
Na panel diskusiji učestvovali su i predsednik Komisije za zaštitu konkurencije Miloje Obradović, generalna direktorka SBB-a Dragica Pilipović Čefi, predavač na Fakultetu za medije i komunikacije Nebojša Spaić i profesor medijskog prava na Pravnom fakultetu Uniona Saša Gajin.
(Telegraf.rs)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Kriticar
Ja sam za to da mi se iskljuci signal RTSa...napravite peticiju.
Podelite komentar
Tutor
Nije kuća tesna, već su čeljad besna, kaže narod. Ne može se tursko-indijskim serijama povećavati rejting, parovi su tek izuzetak koji potvrđuje pravilo. Kad bude kvalitetnijeg sadržaja, biće i para od reklama. Tek ako RTS bude uveo još 5-6 kanala različitog sadržaja, možda zasluži da mu se plaća pretplata. Možda.
Podelite komentar
Znao sam
Samo jedan razlog vise da se uvede placanje TV ponovo pogotovo zbog digitalizacije.... Internet je sve zastupljeniji (online vesti,itd) hvala bogu...
Podelite komentar