PARTNERSTVO ZA PROMOCIJU ČISTOĆE: U toku akcija „Cif čisti Srbiju“ za očuvanje kulturno-istorijskih spomenika!
Zahvaljujući velikoj akciji čišćenja koju je pokrenula kompanija Unilever Beograd kulturno-istorijski spomenici u 10 gradova širom Srbije zablistaće punim sjajem.
Kampanja „Cif čisti Srbiju“ sprovodi se tokom marta, aprila i maja, a cilj je da se naglasi važnost svakodnevnog održavanja higijene i čistoće, ne samo u sopstvenom domu, već i na objektima koji imaju veliki značaj za našu kulturu.
Ideja za akciju „Cif čisti Srbiju“ rodila se iz namere da se brend Cif predstavi kao sredstvo za čišćenje koje nije efikasno samo u domaćinstvu, već i na površinama pored kojih prolazimo svaki dan hodajući gradom.
Još prošle godine pokrenuta je akcija čišćenja podzemnih prolaza i spomenika koji su primer površine koju Cif sa lakoćom može da očisti, a nakon veoma pozitivnih reakcija lokalnih samouprava na ovu ideju, Unilever je kampanju podigao na viši nivo i u akciju uključio čišćenje spomenika kulture. Uspeh prošlogodišnje kampanje rezultirao je nastavkom akcije i u 2015. godini, s tim što će ove godine biti očišćeno dvostruko više spomenika.
Već su očišćeni su spomenici Vuku Karadžiću u Kragujevcu, Branku Krsmanoviću u Paraćinu, srpskim ratnicima u Kruševcu, Bori Stankoviću u Vranju, Caru Jovanu Nenadu u Subotici i spomenik internircima u Kikindi, a do sredine maja biće očišćeni spomenici oslobodiocima Niša, Mihailu Obrenoviću u Požarevcu, Despotu Stefanu Lazareviću u Despotovcu, kao i jedan spomenik za koji su glasali građani na internet i Facebook stranici kampanje.
Zbog izuzetno delikatnih postupaka prilikom tretiranja i čišćenja spomenika i specifičnosti materijala od kojih su oni izrađeni, kompanija Unilever Beograd formirala je tim koji predvode akademski vajari i profesionalni konzervatori, profesori sa Fakulteta primenjenih umetnosti Miroljub Stamenković i Slobodan Savić koji će sa stručnog aspekta nadzirati čišćenje.
Radove na čišćenju svih spomenika, pod stručnim nadzorom konzervatora, izvodi kompanija Mopex uz upotrebu najsavremenijih mašina koje mogu da se koriste prilikom tretiranja spomenika. Nakon čišćenja, svi spomenici su zaštićeni anti-grafitnim slojem kako bi bilo olakšano njihovo dalje održavanje. Pored timova zaduženih za čišćenje, na poseban način u kampanji učestvuju i građani jer je deo prihoda od prodatih sredstava za održavanje higijene iz palete Cif proizvoda izdvojen upravo za uređenje i čišćenje znamenitih spomenika.
Kampanja „Cif čisti Srbiju“ predstavljena je i na društvenim mrežama na kojima veliki broj ljudi iz gradova u kojima se sprovodi, ali i iz cele Srbije komentariše i daje svoje predloge za unapređenje aktivnosti. Veliko interesovanje ukazuje na to koliko zapravo svi zajedno možemo da uradimo na unapređenju čistoće i higijene u svojim gradovima i koliko je značajno da se svi priključimo i podržimo ovakve inicijative. Ukoliko želite i vi da se uključite i podržite ovu kampanju predlažemo vam da posetite internet sajt www.cifcistisrbiju.rs i Facebook stranicu CifcistiSrbiju gde možete da saznate koji spomenici su očišćeni, ali i neke od istorijskih podataka vezanih za te spomenike. Takođe, možete pratiti i Twitter nalog @CifcistiSrbiju i uključiti se u komunikaciju o temama koje je ova akcija pokrenula.
Kada govorimo o vrednostima koje kampanja želi da istakne, pre svega govorimo o važnosti održavanja čistoće i kontinuirane brige za izuzetne spomenike kulture koji predstavljaju sećanje na neke od najznačajnijih istorijskih perioda u našoj zemlji. Značaj kampanje ogleda se i u tome što je veliki broj ljudi obratio pažnju na spomenike, a ni predstavnici lokalnih institucija nisu ostali ravnodušni.
Jedan od verovatno najupečatljivijih utisaka jeste reakcija učenika i nastavnika osnovne škole „Đura Jakšić“ iz Kikinde, koji su se priključili akciji i priredili javni čas iz ekologije zajedno sa izložbom crteža koji su inspirisani spomenikom internircima u ovom gradu. Takođe, pozitivan utisak o kampanji uveličava i veliki broj pozitivnih reakcija građana, ali i predstavnika lokalne samouprave (gradova i opština) koji su velikodušno podržali kampanju dajući svoj puni doprinos naporima da jedan deo kulturnog blaga i sećanja na značajne ličnosti i istorijske događaje u našoj zemlji bude očišćen i zaštićen. Kampanju su podržali Zavodi za zaštitu spomenika kulture u svim gradovima u kojima će biti čišćeni spomenici, ali i lokalna samouprava bez čije pomoći bi bilo veoma teško realiziovati ovako kompleksan projekat.
Projekti koji doprinose očuvanju čistoće i higijene uvek su dobrodošli, bez obzira da li ih inicira država, neka kompanija ili pojedinac. Važno je da svi zajedno i država i kompanije i sami građani budu svesni da tako doprinosimo uređenijoj životnoj sredini. Međutim, država i lokalna zajednica često ne mogu da obezbede dovoljno sredstava za održavanje i čišćenje svega onoga što je planirano i to je prostor koji treba da popune kompanije kao što je Unilever, ali i svi pojedinci koji mogu da pomognu.
Zbog toga je kampanja „Cif čisti Srbiju“ pravi primer društveno odgovornog ponašanja jedne kompanije, jer ne samo da je doprinela uređenju jednog značajnog dela kulture u gradovima širom Srbije, nego je uspela da ujedini i lokalnu samoupravu i građane i okupi ih oko zajedničkog cilja. Stoga je poruka kampanje više nego jasna – svi pojedinci i institucije u društvu treba da budu partneri i promoteri poruka o značaju higijene i čistoće, a posebno kulturnih i istorijskih vrednosti svojih gradova!
(Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.