PRVI ČOVEK NIŠA: Lakše mi je u operacionoj sali nego u fotelji gradonačelnika!
Nova 2015. godina, koju poznavaoci ekonomskih prilika već sad najavljuju kao jednu od najtežih, biće još teža Nišlijama, s obzirom na to da ovaj grad prednjači po nezaposlenosti, brojnim komunalnim problemima, manjku u budžetu i drugim izazovima s kojima će morati da se suoči prvi čovek grada Zoran Perišić.
Niški gradonačelnik, za razliku od većine svojih kolega koji vode srpske gradove, nije profesionalni političar već vrstan kardiolog, koji nakon što zatvori vrata gradske većnice odlazi u nišku bolnicu i spašava živote svojim pacijentima.
I, ma koliko to zvučalo neverovatno, Perišić tvrdi da mu je držanje tuđeg života u rukama lakši posao nego bavljenje svakodnevnim problemima svojih sugrađana.
- Verovali ili ne, kad uđem u operacionu salu opustim se kako ovde nikad ne mogu. Meni je neuporedivo teže biti političar nego lekar, jer u bolnici brinem o životu jednog čoveka i sve zavisi od mene i nekoliko ljudi koji su u mom timu. Ovde treba da zbrinete 300.000 ljudi s raznim problemima, odluka nije samo moja već na nju utiču mnogi ljudi u lancu odlučivanja i drugi faktori na koje ne mogu da utičem. I zato mi u ovom poslu najteže pada baš to, što velika energija koju ulažem ne daje uvek očekivane rezultate – priča niški gradonačelnik za naš portal.
A da će mu energija i ove godine biti više nego potrebna dokazuje podugačak spisak zadataka koji je pred sebe postavio.
- Suočeni smo s velikim problemom jer su nam investitori preko potrebni, a nemamo dovoljno industrijskih zona da im ponudimo. To je jedan od prioriteta s kojim ćemo ove godine morati da se pozabavimo. Imamo zemljište u ulici Ivana Milutinovića i na području Loznog Kalema, ali to nije dovoljno jer investitori žele da vide više lokacija i da razmotre različite ponude. Za sada smo u ozbiljnim pregovorima s dve firme koje bi želele da ulažu u Nišu, ne bih da ih imenujem, ali mogu da kažem da su iz sveta automobilske industrije. Nadamo se da će ih biti još jer imamo veliku podršku od Ministarstva privrede i Agencije za strana ulaganja koje nam šalju investitore - objašnjava Perišić.
Međutim, gradske vlasti će morati ove godine da se bave i ozbiljnim projektima iz domena komunalnog funkcionisanja grada. Niški gradonačelnik priznaje da će za te kapitalne investicije morati da zatraži pozajmicu, između ostalih i od svojih sugrađana.
- Odlučili smo se da do novca dođemo emitovanjem municipalnih obveznica, što je potpuno nova praksa u Nišu. Na ovaj način ćemo građanima omogućiti da pomognu svoj grad, ali i da zarade, jer će kamata na uložena sredstva biti do pet procenata, što je povoljnije u odnosu na bankarske, a osim toga, ulagači će biti oslobođeni plaćanja poreza na tako ostvarenu dobit - kaže on.
Gradonačelnik Niša nada se da će pribaviti do milijardu dinara.
- Očekujemo da na taj način pribavimo do milijardu dinara što ćemo uložiti u kolektore, pripremu lokacije za postrojenje za preradu otpadnih voda, sanaciju postojeće, a kroz javno privatno partnerstvo i izgradnju regionalne deponije. Nadamo se da će ove godine situacija s punjenjem budžeta biti bolja nego lane, ne samo zbog emitovanja obveznica, već i od očekivanih prihoda od legalizacije bespravno izgradjenih objekata – najavljuje prvi čovek Niša.
Perišić nema dilemu da li će planirano biti ispunjeno.
- Nisam čovek koji poslove od danas ostavlja za sutra. Moj sto je uvek prazan, jer sve što ne završim dok sam u gradskoj većnici, ponesem kući kao domaći zadatak, ujutru nema ničeg da me čeka od prethodnog dana. Ne žalim ni vreme ni energiju, ali ono što me čini ponosnim je to što osećam da građani Niša moje napore prepoznaju. Njihovo srdačno obraćanje kad me sretnu dok čekam u redu da platim račune ili pazarim na pijaci, kao svaki drugi moj sugrađanin, to dokazuje - dodaje on.
Kaže da je uvek spreman da saluša i pomoge sugrađanima.
- Nastojim da ih saslušam, da pomognem koliko mogu, a najteža njihova, ali i moja muka je nedostatak posla. Teško je to kad imate 35.000 ljudi koji se nadaju poslu, a njega nema. Pokušavam da taj problem ublažim kroz privremeno radno angažovanje i posredovanje s firmama koja traži ljude određenog profila, ali bez novih investicija i vraćanja Niša na mapu visokoindustrijalizovanih gradova ozbiljnog pomaka neće biti – ističe gradonačelnik.
Predanost poslu gradonačelnika, rad u bolnici, obavljanje i funcije predsednika Udruženja kardiologa Srbije ostavljaju malo vremena za sitna zadovoljstva običnog čoveka. Perišić kaže da ipak uspeva da poneki trenutak ukrade samo za sebe.
- Kad ostane slobodnog vremena, a to je retko, čitam SF književnost, a volim da "pobegnem" i u istorijsku tematiku. Želeo bih da više slušam muziku, da s društvom igram tenis, basket, vozim bicikli... Ali to će morati da sačeka neko drugo vreme kad građanima Niša budem manje potrebniji – kaže Perišić.
Komentarišući izloženost javnoj kritici, koju sa sobom nosi funkcija prvog Nišlije, gradonačelnik ističe da je vremenom uspeo da izgradi odbrambeni mehanizam od bezrazložnih negativnih komentara, pa čak i uvreda.
- Kad nešto dobro uradite u kardiologiji, pet od pet vam kažu da je to sjajno. Kad nešto sjajno uradite u politici, od pet vam dva i po kažu da je to dobro. To doživljavam kao rejting. I u odnosu s medijima se trudim da u izjavama uvek budem jasan, precizan i da govorim istinu. Smatram da niko nema pravo da obmanjuje ljude, ponajmanje mediji. Ali, time se više ionako ne opterećujem jer sam shvatio da se neistina i obmana uvek vrate kao bumerang – zaključuje gradonačelnik Perišić.
(D. R.)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Aleksandar
Pa ti onda idi da operises, izadji iz fotelje.
Podelite komentar
Slavko
Iskreno nisam primetio da ste bilo sta utadili za svoj grad. Nisu je potreban neko ko ce da gori za njega a ne politicari koji ce da budu upisani u istoriji nisa kao gradonacelnici. Iskreno mislim da ste bplji kao lekar.
Podelite komentar
Nislija Bern
Makar je uspeo Wizzair da dovede u Nis koji ce leteti za Bazel! Ljudi moze da putuju jeftino.
Podelite komentar