SRBI SE LOŽE NA PICU: Verovali ili ne, ovo je kod nas jače i od MekDonaldsa!
Na tržištu brze hrane u Srbiji sve je moguće, pa i to da fast-fud "Karibik pica", posle svega nekoliko godina poslovanja, zaradi više od čuvenog "Mekdonaldsa".
Tako su restorani brze hrane "Karibik pica" 2013. godine imali profit 1,38 miliona evra, dok je "Mekdonalds", koji na domaćem tržištu posluje 26 godina, inkasirao 1,25 miliona evra. Kako pokazuju podaci Agencije za privredne registre (APR), "Karibik" je uspeo da prešiša čuveni američki lanac brze hrane za tačno 126.666 evra.
Ova domaća firma za samo dve godine udvostručila je profit. Prema informacija sa sajta APR, "Karibik" je 2011. imao dobit od 601.608 evra, sledeće godine od oko 889.400 evra, da bi u 2013. njihov profit narastao na čak 1,38 miliona evra.
Čuveni lanac brze hrane drže Novosađani - braća Milan, Mladen i Milorad Brkljač. Njihova porodica je pre oko 20 godina otvorila piceriju "Karibik", jednu od prvih u tom gradu, a potom još tri restorana.
- U posao s fast fudom braća Brkljač kreću u aprilu 2009. Po početnim slovima svog imena osnivaju firmu "MMM pica grup", pod kojim posluje brend "Karibik pica". Iako zarađuju milione, Brkljači nisu poznati široj javnosti. Oni se retko pojavljuju na javnim događajima, izbegavaju medije i ne slikaju se - naglašava izvor Informera.
Braća Brkljač prve lokale "Karibik pica kat" (pica na parče) otvaraju u Novom Sadu, da bi posao ubrzo proširili i u Beogradu, gde već imaju ispostave na ekskluzivnim mestima u centru grada. Kako je tačno braći Brkljač, vlasnicima "Karibik pice", pošlo za rukom da naprave ovakav bum ostaje nejasno, pošto i posle mnogobrojnih poziva nisu želeli da odgovaraju na pitanja.
S druge strane, u kompaniji " Mekdonalds" tvrde da su oni najveći lanac restorana u Srbiji i da zapošljavaju više od 800 ljudi, a "to košta".
- Mi primenjujemo najstrože svetske standarde kvaliteta hrane. Upravo zato su naši troškovi takvi da se ne mogu porediti s drugim kompanijama na ovom tržištu. Zbog globalnih standarda koje kao franšiza ispunjavamo, adekvatna poređenja na srpskom tržištu nisu moguća - objašnjavaju u ovom popularnom lancu brze hrane.
Dragoljub Rajić iz Mreže za poslovnu podršku ističe da se samo na beogradskom tržištu hrane obrne između 650 i 700 miliona evra godišnje.
- Pored "Mekdonaldsa", kao najpoznatijeg lanca brze hrane, tu se računaju hamburgernice, pekare i svi ostali lokali u kojima može da se, takoreći, "pojede s nogu". U fast fudu najviše se hrane mladi između 20 i 30 godina, zatim tinejdžeri, a najmanje penzioneri - kaže Rajić.
Pored "Karibika", veliki prodor u Beogradu napravio je još jedan lanac brze hrane - "Big pica". Oni su za samo godinu dana otvorili desetak lokala na atraktivnim loksaijsma u prestonici. Vlasnici "Big pice" su deca nekadašnjih vlasnika čipsa "Marbo". Miloš Jovanović, Ivona i Marko Milovanović počeli su ovaj posao, ali zanimljivo je da su prvo ponudili saradnju "Karibiku".
- Vlasnik "Karibika"je u startu prihvatio da spoje biznise. Mešutim, kasnije je tražio basnoslovnu sumu da bi s njima započeo saradnju. "Big pica" počinje samostalno da radi, a odnosi među njima se zaoštravaju. Namerno otvaraju lokale jedni pored drugih i otvoreno vode "rat" - priča izvor.
Direktorka marketinga "Bitg pica" Sonja Delibašić ipak kaže da nisu u svađi s "Karibikom" i da su već lideri u Beogradu.
- Imamo 11 lokala i prvi smo uveli dostavu pice za najkasnije 30 minuta. Sad nas mnogi kopiraju - ističe Delibašićeva.
(Telegraf.rs / Izvor: Informer)
Video: Branko Radujko
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Miki
Ma kakav fast food , sarma je zakon.
Podelite komentar
serlok
Naraod je siromasan. Mek je skup. Pizza jeftina. Sve sam rekao.
Podelite komentar
1
Ma kakav mcdonald's
Podelite komentar