ŠTO STE LETELI, LETELI STE: Kompanija Aviogenex odlazi u stečaj
Aviogenex, zajedno sa još 120 firmi odlazi u stečaj, a razlog pokretanja ovog postupka je prema Vladi velika prezaduženost.
Aviogenex doo - Beograd postoji 46 godina u vazdušnom saobraćaju i bavi se čarter saobraćajem i iznajmljivanjem aviona u inostranstrvo na duži vremenski period, piše portal tangosix.rs.
Prema poslednjem zvaničnom saopštenju koje je poslato iz Sindikata vazduhoplovnog osoblja Aviogenex-SVOA Vladi Srbije, u koje je uvid imao gore pomenuti portal, Aviogenex je na dan 01.07.2014. godine imao 39 stalno zaposlenih radnika od kojih su 3 piloti, 4 STW - instruktorke, 7 mehaničara, 2 inženjera u tehničkom sektoru, 3 saobraćajna inženjera u operativnom centru, 7 zaposlenih u tehničkom sektoru za nabavku delova i 13-oro ostalog osoblja koji su zaposleni u putničkom servisu, trening centru, komercijali, finansijama i administraciji.
Prema tom saopštenju, ova aviokompanija se i dalje zvanično nalazi u fazi restrukturiranja, a Vlada Republike Srbije je još u junu 2013. godine donela Zaključak b. 023-5276/2013-3 kojim se prihvata akcioni plan za okončanje restruktuiranja gde država preuzima 100 odsto vlasništva u Aviogenexu i po kome se obavezala na pomaganje i subvencionisanje do završetka restruktuiranja.
U julu ove godine zaposlenima nije bilo isplaćeno čak 14 zaostalih plata, a do današnjeg dana zaključci vlade nisu sprovedeni zbog čega je Aviogenex ostao bez definisane vlasničke strukture i bez organa upravljanja, jer su upravni odbor i direkor Kompanije Internacional CG, u čijem je ova kompanija vlasništvu, podneli ostavke čime je onemogućeno dalje funkcionisanje kompanije.
Za razliku od 58 preduzeća koja se nalaze na sipisku za pokretanje stečajnog postupka koji je objavljen u Večernjim novostima, Aviogenex spada u grupu firmi koje nisu samo mrtvo slovo na papiru, već je poslednja procena tržišne vrednosti koju je radila Kompanija ICG za prodaju udela u zavisnom društvu Aviogenex doo iznosila 1,6 miliona evra, navodi se u saopštenju sindikata zaposlenih ove kompanije.
Takođe, prema istim navodima, Aviogenex doo ima tehničku bazu na Aerodromu Beograd od oko 1.700 metara kvadratnih u kome je smešten magacin delova, radionice za mehaničare i kancelarije, kao i Boing 737-200 koji je osiguran na 2.500.000 dolara, a čija je stvarna vrednost daleko veća sa obzirom da ima mali nalet od 28.000 sati, a može da leti preko 100.000 sati.
Kao moguća rešenja, sindikat zaposlenih je prethodnog leta ponudio nekoliko praktičnih predloga među kojima i taj da se potpiše Ugovor o preuzimanju i da Aviogenex pređe u državnu svojinu, ili da se pripoji kompaniji Er Srbija. Takođe, postojao je i predlog da se kompanija proda stranom investitoru, što će nakon proglašenja stečaja svakako biti jedna od mogućih opcija.
(Telegraf.rs)
Video: Selaković na otvaranju 5. Rusko-srpskog kulturnog foruma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dača
Kao i zrvena zvezda
Podelite komentar
Savica
Sta ce Srbiji Aviogenex i AIR Srbija?
Podelite komentar