OVO SIGURNO NISTE ZNALI: Zagorele ćevape u restoranu ne morate da platite!
Zagoreli ćevapi, muva u supi, prljav stolnjak i neljubazan kelner u restoranu nisu dovoljno jak razlog da se prosečan srpski potrošač izvezde iz takta i potraži pravdu uz pomoć nadležnih inspekcija i udruženja potrošača, piše Informer.
Međutim, malo građana zna da ako jelo ili piće koje su dobili ne odgovara po kvalitetu i količini onom što su naručili, ima potpuno pravo da takvu uslugu ne plati ili odbije i traži novu.
Zbog toga je loša restoranska usluga retko razlog za žalbu potropača u Srbiji, a to najpreciznije dokazuje podatak da je u poslednjih godinu dana Odeljenju turističke inspekcije Beograda stigla samo jedna prijava gosta koji se žalio na "nedovoljno krvav biftek".
Potrošači su svedoci da u kafanama postoji razlika između poručene hrane i one koja se servira, što je i za ovaj list posvedočila A. J. (37) koja je doživela neprijatnost u restoranu kada je dobila potpuno zagorele ćevape.
- Moje prijateljice nisu želele da se žale jer ih je bilo sramota. Ja sam ipak pozvala kelnera i pitala ga zašto je meso ugljenisano. On se pravdao da je meso malo rešije iako su ćevapi bili bukvalno crni - rekla je ona.
Gordana Radosavljević, pomoćnik ministra trgovine u sektoru Turističke inspekcije kaže da kada posluženo jelo ili piće po kvalitetu i količini ne odgovara narudžbini, gost ima pravo da ne plati i odbije takvu uslugu.
- Piće treba da se poslužuje u zatvorenim bocama i mora da se otvara pred gostima. Bez pristanka ugostitelja, gost ne može naknadno da otkaže ili menja poručenu hranu. S druge strane, naručeno piće gost sme da otkaže ili promeni dokle god se ne usluži - kaže ona.
Predsednica Centra potrošača Srbije Vera Vida navela je da su se u poslednjih nekoliko godina samo dva potrošača žalila na neljubaznost konobara i to jer su jelo dugo čekali.
- Naši ljudi ne znaju da imaju pravo da se obrate veterinarskoj inspekciji ukoliko hrana koju jedu ne valja, kao i sanitarnoj inspekciji. Mogu da se obrate i udruženjima potrošača, podignu potrošačku tužbu koja ih neće koštati ukoliko vrednost spora ne pređe 500.000 dinara - rekla je Vida.
(Telegraf.rs)
Video: Stamenković: Naša jedina pravila su položena zakletva i zakoni naše zemlje
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Konobar
A kome da se žalimo mi konobari?90 posto gostiju nemaju osnovnu kulturu da kazu dobar dan i 90 posto nas ne racuna za ljude vec za sluge.
Podelite komentar
Johnny
Radim kao konobar - dodje gost, pojede celu becku sniclu, celo slonovo uvo takoreci i ostane malo parcence mesa na tanjiru velicine nokta i kaze " jao, ovaj deo vam je bio ziv, odnesite kuvarici i pokazite " jel to znaci da mu jos jednu becku treba servirati? Pravda za konobare, ljudi se izivljavaju. Nemaju kulturu, bonton ili sta vec...
Podelite komentar
ana
mmmmmmmmmmmm ćevapčići. Ćevapi su iz komada.:PPPPPPPPPP
Podelite komentar