USPEŠNIH DEVET MESECI: Atlantic Grupa izgradila nove fabrike u 2014!
Atlantic Grupa je u prvih devet meseci 2014. godine ostvarila 506,2 miliona eura prihoda od prodaje što predstavlja rast od 2,7 posto u odnosu na isto razdoblje u prošloj godini.
Dobit pre kamata i poreza (EBIT) iznosi 50,5 miliona evra i porasla je 0,7 posto u odnosu na prvih devet meseci 2013. godine, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 27,9 miliona eura i predstavlja rast od 8,2 posto.
- U prvih devet meseci 2014. godine Atlantic Grupa beleži rast poslovanja uz dalje smanjenje zaduženosti i generisanje stabilnog novčanog toka iz operativnih aktivnosti. Iako posluje u izuzetno teškom makro- i mikro-ekonomskom okruženju, kompanija donosi širenje distributivnog portfolija, inovacije u proizvodnom portfoliju, izgradnju novog proizvodnog pogona energetskih pločica (u skladu sa zacrtanim rokovima) uz istovremeni fokus na sistemsko upravljanje rizicima. U nastavku godine očekujemo da ćemo uspešno nastaviti sa optimizacijom troškova uz ostvarenje zacrtanih ciljeva profitabilnosti - istakao je Zoran Stanković, potpredsednik Grupe za Finansije i Informacione tehnologije.
Prvih devet meseci 2014. godine obeležio je uspešan početak distribucije Unileverovog asortimana (Knorr, Hellman's, Axe, Rexona, Brut, Signal, Coccolino, Domestos, Cif i mnogi drugi) na tržištu Hrvatske i Slovenije, kao i izgradnja nove fabrike energetskih pločica Multipower iz asortimana sportske i aktivne prehrane u Industrijskom parku Nova Gradiška. U skladu sa planiranim i ugovorenim terminima, završena je izgradnja novog pogona površine 6.000 kvadrata, opremljenog kompletnom infrastrukturom, instalacijama i hortikulturnim uređenjem.
Krajem septembra, Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Atlantic Grupa potpisale su ugovor o kreditnoj liniji u vrednosti od 10 miliona eura za ulaganje u izgradnju i opremanje ove fabrike. Preostali iznos od 6 miliona eura, do ukupne vrednosti investicije od 16 miliona eura, finansira se iz sopstvenih sredstava kompanije.
Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvih devet meseci 2014. najviše su pridoneli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 3,3 posto, Strateško poslovno područje Sportska i aktivna prehrana s rastom od 1,2 posto, Strateško distributivno područje Međunarodna tržišta s rastom od 4,2 posto, kao i početak distribucije principala Unilever u Strateškom distributivnom području Hrvatska i Distributivnom području Slovenija. Kafa se sa 19,4 posto učešća u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 98 miliona eura prihoda od prodaje.
Promatrano po tržištima, najveći rast ostvaren je na tržištu Slovenije (rast od 19,8 posto) koje čini 15,2 posto ukupnih prihoda od prodaje. Tržište Hrvatske je najveće u ukupnom prihodu od prodaje sa 25,7 posto i ostvarilo je rast od 6,4 posto. Tržišta Rusije i ostalih zemlja ZND-a su ostvarila rast od 6,2 posto i čine 5,9 posto ukupnih prihoda od prodaje Grupe.
Sopstvene robne marke Atlantic Grupe učestvuju u prodaji sa 67,8 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 18 posto, apotekarski lanac Farmacia sa 6,1 posto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sisteme u zemlji i inostranstvu u ukupnom prihodu od prodaje učestvuju sa 8 posto.
Atlantic Grupa u Srbiji u svom poslovanju na srpskom tržištu objedinjuje proizvodnju, razvoj, prodaju i distribuciju robe široke potrošnje (Štark, Grand kafa, Palanački kiseljak, Multivita i Atlantic Brands). Izuzetno bogat portfolio proizvoda uključuje renomirane lokalne/regionalne brendove kao što su Smoki, Najlepše želje, Bananica, Grand kafa, Cedevita, Cockta kao brendove principalskih partnera.
(Telegraf.rs)
Video: Etnografski muzej obeležio deset godina krsne slave na Uneskovoj listi
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.