KAKO DA SE OBOGATITE U SRBIJI: Na ovom proizvodu se zarađuje 25 puta više od uloženog!

Dok na svadbi čeprkate po novčaniku kako biste iskopali poslednji dinar za fotografiju "na kojoj ste ispali strava", sigurno vam nije palo na pamet da je upravo osoba preko puta vas ona koja se setila da može dobro da zaradi na vašoj i našoj taštini. Učite od njih!

Komentari

  • IGOR

    25. septembar 2017 | 18:58

    Najbitniju stvar niste kazali.Put do para je proces koji traje.Da uprostim stvar,pocnes u svakom poslu kao segrt,donesi prinesi pomogni...pa kasnije avanzujes...pa onda odradis tezgu jednu dve...pa kad skupis pare pazaris aparat naravno od osobe koja je u poslu...pa radis radis kao magarac...pa kad zaradis ulozis u opremu...pa prodje vreme pa pocnes da zaradjujes... A te price da danas pocnes a sutra si bogat nisu moguce.

  • kiza

    9. decembar 2014 | 01:21

    Mozda je nekada bilo tako ali vise nije. Komsija je bio u tom poslu.Imao je uslov da kupi foto aparat za 1500e,naravno od coveka koji je u tom poslu sa fotografijama i svadbama.On mu je namestao poslove,jer ne moze svako da slika.Od "tezge"isplacuje velikim delom aparat,a delic mu ostane.Jednostavno zna se ko je u tom poslu i to jedna citava ekipa,gde se zna ko gde moze da "radi".Isplatio je na kraju taj aparat i nesto je cak i zaradio,i skoro smo kratko razgovarali,onako,neobavezno.Ima jako malo posla,nema vise toliko svadbi i onaj ko pravi vec ima svog fotografa.Tako da ovaj tekst nema veze sa situacijom na terenu...I jos na kraju,nekada sam placas za gorivo,pa ako je udaljeno,onda nista nisi uradio.Za mladence ide i dosta veliki broj besplatnih slika,zavisi od svadbe.Ali da li stvarno mislite da moze bilo ko,sa bilo kakvim aparatom da se pojavi na nekoj svadbi i da slika?Ne moze....

  • Kiki

    6. novembar 2014 | 09:03

    Ne moze svako sa bilo kakvim aparatom da bude profesionalni fotograf. Mi smo se recimo sa nasim dogovorili da nema prodavanja slika na svadbi. Platili smo jednu cenu za sve i on je davao slike gostima bez da naplacuje njima bilo sta. Posle je nama izradio dva albuma predivnih slika i sve slike stavio na cd. A slike su fantasticne! Toliko divno slikane, osmisljene i kreativne.. presrecni smo bili!

  • Branko Bubonja

    5. novembar 2014 | 17:55

    Evo da i ja kao bivsi mladozenja i dugogodisnji fotograf kazem neku rec o tome koliko je lako obogatiti se prodavajuci fotografije na svadbama i kako ste tematski odabrali bas pravu delatnost. Kao prvo dali ste upoznati koliko danasnji mladenci shvataju da nakon vencanja jediono sto im trajno ostaje to su oni jedno drugom,fotografija i video. Znam odgovor-jako malo. U skladu sa tim i cene fotografiju, a narocito ih podsvest ubedjuje kako ih gotovo svi na svadbi fotografisu i snimaju i kako je fotograf gotovo nepotreban, za rzliku od organizovanih ili slucajnih trubaca ili muzicara do kvalitetnih grupa i izvodjaca koje samo kite itd.Postujem sve i svi treba da rade svoj posao. Evo ja bih pristao da na svadbi koju ste dali za primer snimam, fotografisem i delim fotografije bez ogranicenja da mi se plati samo koliko je kostala recimo vencanica ili njeno iznajmljivanje sa hemiskim ciscenjem. Mada tu sada postoji problem jer vlasnici sala naplacuju od 2e pa na gore po stolici tj.po izdatom predjelu, pritom ne odbijajuci muzicare i drugo pratece osoblje koji se bas i neslikaju sa mladencima,tako da na tri cetri svadbe platite i jednu celu virtualnu sa realnim kesom. Posto niste naveli koliko je na toj svadbi iz Vaseg primera bilo gostiju, s obzirom da je samo tata platio 600 e pretpostavlam da je bilo barem 400 gostiju i da je u pitanju elitnije mesto od barem 3e po stolici za fotografa izracunajte sami. pa da dodamo kao trosak barem jos jednog fotografa jer tesko da je jedan napravio 4000 fajlova. obicno ide od 12-15 posto od bruto pazara, pa 7post vozac,5-7 posto prodaja, pa fotografije gde i skart kosta, pa albumi i pakovanja za fotografije koja su razlicitih cena itd. A kad uzmemo u obzir da svaki fotograf u ovoj nasoj Srbiji svakog vikenda radi po 2 svadbe gde mladozenja i tata kupuju fotografije za 1600e mozda ste u pravu. I da su im gosti bas raspolozeni za veliki trosak oko fotografija, da nemaju osecaj kad su pozvani na svadbu kao da im je rodjak ili komsija udario samar jer mora da opere auto, zeni frizura ,cipele ,jos neki deo garderobe neki poklon itd. a sobzirom na plate ma blago nama fotografima. A u stvari mozda ste Vi baveci se istrazivackim novinarstvom odradili tu prosecnu svadbu ili ste jedan od 80 posto vikend fotografa koji su iz svere sive ekonomije koji posluju bez troskova. Mogli bi smo i argumentovano da krenemo sa foto groznicom ka bogatstvu, nista lakse samo skljocas a euri teku. Pozdrav svima foto Bubi

  • slikar

    5. novembar 2014 | 14:17

    Sve je to lepo, ali na danasnjoj situaciji mnogo malo se desavaju veselja....

  • ORWO

    5. novembar 2014 | 10:19

    Lepa računica pod uslovom da se ima "ovca za šišanje" koja ima mašinu za izradu fotografija. I tako oni tebi za male pare naprave fotografije, dok im ti preotimaš posao od svadbi. Za svaki ozbiljan posao, potrebno je ozbiljno ulaganje u opremu.

  • mlada

    5. novembar 2014 | 00:13

    Vidim da su se svi uhvatili restorana i fotografa :) Ja nisam bila zadovoljna fotografom sa kojim sam razgovarala i jasno sam to iznela vlasnici koja je kontaktirala doticnog i ocitala mu bukvicu za ponasanje. Posao je preuzeo njegov kolega iz firme i bas me briga koliko je zaradio jer su mi sve fotografije fantasticne :) Albumi su predivni, foto-book uradjen van svakih mojih ocekivanja, a sto s ostalog tice, mi smo na poklon dobili 2 fotografije 30*50 koje smo napravili par dana pre svadbe i sve fotografije koje nismo kupili narezane su nam na cd-u. Nasi gosti se nisu zalili na cene koje su placali (150 dinara) iako je najveci deo bio "srednjeg" staleza (ako se to moze zvati tako da imaju da jedu ceo mesec ako racunaju da je na stolu bar 5 dana prazan pasulj) :) E sad da li je to jer smo na vreme obavestili nase goste da zelimo da bez obaveza ulepsaju nase slavlje, ili sto smo na svadbu pozvali samo najblize prijatelje (ne i radne kolege, sefove i ostale) i najuzu rodbinu, ne znam, ali mi je jasno da i nakon 2 godine volim da prelistam svoje albume i uzivam :)

  • Nebojsa Mitrovic Photography

    4. novembar 2014 | 22:35

    Fotografija nije skupa koja se fotografise sa opremom od par hiljada Eura jer tu fotografiju ne mozes fotkati sa bilo cim. Kosta 1.5 Eura u Banja Luci, cijena je realna.

  • Delije

    4. novembar 2014 | 21:59

    @Vlasnik foto radnje Mnogo lupeta covek, mada mislim da on stvarnk ima foto radnju, samo nije uspeo na svadbama pa je ostao na slikanju za pasos i LK. Jbg ne mogu.svi da uspeju,a ko ne uspe ima oravo da se ljuti.

    • 6. novembar 2014 | 08:16

      djenka

      @Delije

      Biće da ti nemaš pojma,fotografije za ličnu kartu,pasoš se rade u Mup-u.jedino se slikaju za vize,studenti itd...

  • Miki.

    4. novembar 2014 | 21:28

    Vise od fotografa zaradi kamerman .On za jednu svadbu zaradi oko 500 eura a mozda i vise.Za jednu godinu ima oko 70 svadbi a mozda i vise pa sad racunajte to je oko 35hiljada eura i viise .To je u Presevo .

    • 5. novembar 2014 | 12:55

      Ivana Jakovljevic

      @Miki.

      Dragi Miki, bilo bi sjajno da je tako... Ja sam prosle nedelje dobila 1500 dinara za snimanje... Inace se uzima 30 eura po satu GOTOVOG MATERIJALA, a ljudi traze najvise 3 sata snimka... Za ta 3 sata snimka, ti drzis kameru ceo dan i pratis svaki dogadjaj, zatim montiras, a za sve to koristis svoj materijal i tehniku... No, nije losa zarada, ali je daleko od 500 eura... a i tesko da neko godisnje snima 70 svadbi, jer u mesecima kada je post, ni svadbi nema...

  • Nena

    4. novembar 2014 | 09:28

    Prosto neverovatan tekst... Bilo bi lepo da je cena fotografije 250,00, ali nije... I bilo bi lepo da ima tolike zarade od fotografije, ali nema... Kad platim sve troskove, ostane mi taman za reket restoranu... I nada da ce mladenci uzeti nesto fotografija. Mada im je nekada dovoljan samo disk sa umanjenim fotografijama i logotipom na slici...

    • 4. novembar 2014 | 10:55

      Vlasnik foto radnje

      @Nena

      Pa ti radiš samo za reket? Dobra ti ta matematika...Ne foliraj...

  • photo PRO video

    4. novembar 2014 | 02:42

    pazi sto bi ja prodavao sliku 150 kinti,ali ne mogu na jugu je fotka 100 din,pa se cak i bune.U ovoj sezoni sam imao negde oko 200-250 svadbi,a ostalo mi je negde oko 1000 fotografija koje nismo uspeli da prodamo,aparat sam kupio u kompletu mi je izasao 7210 eura,i kamera negde oko 3500,jer sam morao to da kupim imao sam opremu iz 2009 godinu.Pa nije da bas najvise fotografi zaradjuju,ali mislim da smo mi fotografi na nekom 5-6 mestu po zaradi.

    • 4. novembar 2014 | 10:58

      Vlasnik foto radnje

      @photo PRO video

      Ispada da si skoro svaki drugi dan imao svadbu,pa rade li ti ljudi sem što prave svadbe radnim danima?

  • matke

    4. novembar 2014 | 00:03

    Moj aparat sa objektivom, blicom i busterom kosta 5000€. A gde su memorijske kartice, baterije i jos mnogo radhoda koje imam kao amortizacija opreme i automobila. Voleo bih da mogu da zaradim 25x, ali nije to bas tako...

    • 4. novembar 2014 | 08:31

      Vlasnik foto radnje

      @matke

      Koji to aparat koristiš kada košta 5000e? Ne lupaj gluposti.

  • Delije

    3. novembar 2014 | 21:06

    Lepo ste vi sve to napisali, ali ste mogli i da malo dublje udjete u tematiku... Npr malo boljem restoranu se placa 1,5 do 2 evra po gostu, a to se inace placa unapred i bude 5cifren iznos. Drugo fotografi koji slikaju, devojke koje prodaju, vozaci koji voze slike, ljudi koji rade na stampanju fotografija,a i izrada fotografija je pro bono? Svi rade za slavu? Oprema se pretpostavljam isto dobija besplatno, samo treba otici u radnju i traziti? Pa kad sracunate sve ovo vidite da li se zaradi 25x

    • 3. novembar 2014 | 21:26

      Marija

      @Delije

      Bravo za komentar!

    • 4. novembar 2014 | 00:02

      bojan

      @Delije

      Uopšte nisi realan. Prvo nigde se ne plaća unapred restoran nego se daje neka kapara pa se plaća na licu mesta po završetku veselja. Drugo vlasnik restorana mora da uloži veliki novac da bi napravio ili kupio restoran pa tek onda da mu se taj novac vrati kroz ko zna koliko vremena. A kada odete kod fotografa on vam naplati sliku 18-20 din a na veseljima 150-200. Ako on ana 18 din ima zaradu onda mu ostaje još 180 dinara da raspolaže. Treće evo od prilike album za domaćine košta 150 evra u njega staje 300 slika znači i tu ima duple zarade. Onda gde su gosi koji kupuju slike koja košta u radnji 18 dinara oni prodaju po 150 minimalno zarada 132 dinara puta 1000 slika od prilike to je 132000 dianra zarade za jedno veče. Pa o čemu ti pričaš a ima takvih večeri petak subota i nedelja i još po neki dan u sedmici. Koja je to cifra??? Znači zarada je tu i to ogromna za sve e sad pitanje koliko on plaća radnike ;)

    • 5. novembar 2014 | 02:33

      Nebojša

      @Delije

      I ne zaradi se 25x ni bruto, jer bar u unutrasnjosti fotka se ne prodaje preko 150 dinara gostu, niže mladencima i kumovima, a izrada je skuplja od 10 dinara na kvalitetnom papiru. I nema na svakoj svadbi po 300 gostiju i ne uzimaju svi po 5 slika. Što se gostiju tiče, 2 - 3 prosek. I obično dva fotografa rade plus kamerman.

  • Svadbarski

    3. novembar 2014 | 20:21

    ex ti nazivimo svadbarski fotografi Nije neka uvreda al da zna da slika ne bi snimao svadbe.

  • Joj

    3. novembar 2014 | 19:41

    Pa sta nek zaradi. Daj boze da postane normalno da se u Srbiji zaradjuje

  • Vlasnik foto radnje

    3. novembar 2014 | 19:24

    Nije baš tako kao što ste napisali.Ja sam vlasnik foto radnje,samo nazvanim"fotografima" ne radim fotografije jer im je cena od 25 din za svadbarski format skupo.Oni na svadbi fotografije prodaju po 150-200 din i državi ne plaćaju porez,niti imaju registrovane firme za obavljanje ove delatnosti.Obično su to ljudi koji su ostali bez posla,ili čak neki i dalje rade u firmama.Obično u opremu ulože do 500e,a ja sam uložio 100000e u mašinu i opremu.Država bolje da se pozabavi tim nelegalnim"fotografima",koji NE PLAĆAJU POREZ NIKOME!

    • 4. novembar 2014 | 20:59

      mm

      @Vlasnik foto radnje

      Da si toliko ozbiljan igrac itekako bo radio fotografima, iako svaki ozbiljan fotograf ima svoju masinu!

  • Marija

    3. novembar 2014 | 17:16

    Zašto ne pišete o tome koliko jedan fotograf treba da plati vlasniku restorana u kojem se održava bilo kakva vrsta veselja gde se zahteva fotografisanje, da bi uopšte fotografisao tu? "Restorandžije" reketiraju nas fotografe, sa cenom od minimum 1 evro po osobi, što znači da ako je na svadbi 300 gostiju, "on" je danas zaradio 300 evra ni za šta!!! Što znači da ako mi taj dan jednoj četvoročlanoj porodici prodamo 4 slike (jednu iz crkve, jednu čestitanje, jednu grupnu itd...) što iznosi 600 dinara, mi smo na nuli jer je tih 600 din završilo u rukama vlasnika restorana. Nadam se da će se ovaj komentar uvažiti. Unapred hvala

    • 3. novembar 2014 | 17:52

      Istina

      @Marija

      Jeste i ja sam to skoro cuo. Bio sam na svadbi u jednom elitnom restoranu u zemunu. Kaze mi fotograf da je gazda radnje za koju radi dao 50 000 e restoranu da oni godinu dana rade na tom mestu. Da li je to moguce?

    • 3. novembar 2014 | 17:56

      Mile

      @Marija

      Ok.Ali to nije uvek slucaj...na mojoj svadbi u Paracinu to nije bilo...fotograf na kog sam ogorcen,nikom nije nista platio samo je naplacivao njegove fus crvene slike po punoj ceni!

    • 3. novembar 2014 | 18:04

      1970

      @Marija

      Pa ispada da vi nemate zaradu? Slika na veselju je 120 dinara,sve ide vlasniku restorana? Ma daj...

  • Goran

    3. novembar 2014 | 16:52

    Zato ja lepo kada idem na neku svadbu, uzmem samo jednu sliku sa mladom i mladozenjom, a za sve ostale imam svoj digitalni ppa se slikamo do mile volje.

    • 3. novembar 2014 | 17:58

      PacSle

      @Goran

      Pa kad si..

    • 3. novembar 2014 | 18:31

      Milan

      @Goran

      hahah...stipsa si brate. Ne treba kupiti 10 slika ili 20 ali samo jednu!!! I ti kao neki majstor sam se fotkas svojim pljuckavcem a fotke ti lice kao da su fotkane kroz akvarijum.

    • 3. novembar 2014 | 18:37

      Aleksandar

      @Goran

      Ja sam fotograf, pola ovoga nije tacno, uostalom nije ni bitno, hteo sam samo da ti kazem da ako vec neces da kupujes slike nemoj ni da se slikas, zasto da bilo ko trosi novac i vreme da ti uradi sliku a ti je ne uzmes, ako se slikas svojim aparatom to je u redu, ali nemoj se gurati kad neces kupovati.

    • 3. novembar 2014 | 21:25

      Marija

      @Goran

      Da li volite da pogledate fotografiju vaše bake i deke kad su bili mladi, vašu sopstvenu fotografiju kad ste bili dete? Nažalost, mnogo je ljudi koji razmišljaju kao vi, jer za 5 godina taj cd sa slikama će se izgrebati, vaš kompjuter će se pokvariti i? Nema nijedne fotke! Danas, poznajem mnogo porodica čija deca imaju do 10 godina, a nijednu uradjenu fotografiju svog deteta iz detinjstva. To je jako tužno!

  • Sanva

    3. novembar 2014 | 16:50

    Lepo ste opisali posao nekoga ko je sve samo ne fotograf u svadbi, ako neko procita ovaj tekst smucice mu se svaki naredni fotograf koga sretne u zivotu. Ako je neko prosao lose sa tamo nekim takozvanim "fotografom" to ne znaci da ce svi tako proci u kontaktu sa istim, na zalost, u stvarno sti nije sve tako bajno kao sto je opisano sto se tice zarade.

  • Nn

    3. novembar 2014 | 16:29

    Ova prica pije vodu od pre10 do 15 godina Ovo danas nemozeeeeereeeeeeeeeeeee

  • Vlada

    3. novembar 2014 | 16:28

    Dok je ovaca bice i sisanja

  • Pop

    3. novembar 2014 | 15:43

    Ma kakvi fotografi, biti pop je najzesce zanimanje,a? Sta mislite?

    • 3. novembar 2014 | 17:52

      Jasmina

      @Pop

      Ma ja mislim da je popadija ipak najbolje ;)

    • 3. novembar 2014 | 19:55

      Jelena

      @Pop

      Haha. Svaka cast. Znate li kako popovi uvece dijele zaradu? Izadju ispred crkve i kazu uzmi Boze sto je tvoje a vrati nam sto je nase. :)

  • Fotograf243

    3. novembar 2014 | 15:41

    Koje je ovo preseravanje iju..... pa sta je taj mladozenja kupovao fotografije sa svim gostima kako se rukuje....

  • Igor

    3. novembar 2014 | 14:55

    Simpatican tekst, ali to sto ste opisali se desi samo sa jednom svadbom u sezoni...Sve ostalo je borba izvuci novac za devojke, za fotografe, za vozaca, za radnju, za restoran i mnogo puta budete u minusu velikom...da ne pricam o opremi u koju stalno mora da se ulaze i stalno mora da se uci nesto novo da bi bili inovativni...ali da udrite na fotografe oni su svi milioneri u drzavi Srbiji...da ne pricam o foto-masinama koje su po 50.000€ pa uzmete kredit na 10 godina i borite se svaki vikend da zaradite ~500€ mesecno...

  • Milos

    3. novembar 2014 | 14:52

    S obzirom da je jedna pesma 1000din... a 5 slika 750din.... mislim da je bolje da ti pare za fotografije koje Vam ostaju do kraja zivota, a ne za pesmu koju Vam cak i ne odpevaju do kraja. ;)

  • petar

    3. novembar 2014 | 14:38

    ... a koliko tek zaradjuju advokati. Jedan papir koji ih košta 1 dinar naplate i 100 eura... Znači oko 10 000 puta više od uloženog!

  • Branko

    3. novembar 2014 | 14:35

    Jeste, sve ste kepo objasnili

  • Fotograf

    3. novembar 2014 | 14:19

    Bas bih voleo da znam gde se to slike rade za 10 dinara a prodaju za 250, da idem odmah tamo. I gde se to mladencima donosi album sa skoro 1000 slika.

    • 3. novembar 2014 | 15:46

      Pconi

      @Fotograf

      Sad za 10 din bas ne, al I ako odes da slikas Vlasku Svadbu gde svi rade preko I na Svadbe trose par desetina hiljada evra.onda je ta cena pa cak I jaca.Bio sam na par Svadbi tamo I uverio se.

    • 3. novembar 2014 | 16:46

      Slavi

      @Fotograf

      Oetrovac na mlavi

  • Mile

    3. novembar 2014 | 13:40

    Foto seljacizam

  • Radovan Foto amater

    3. novembar 2014 | 13:40

    sve je to lepo,pre toga se mora uloziti u profi foto opremu,minimum dva objektiva, oko 1500e,dslr aparat 1500e,blic 400e,laptop,kartice...znaci osnova 4000e...dodati tome rasvetu asistente i pre svega otvoriti firmu...srecno sa bogacenjem

    • 3. novembar 2014 | 16:33

      mm

      @Radovan Foto amater

      Tesko da ces sa takvom opremom profi raditi svadbe. Samo telo ti je 5000!

    • 3. novembar 2014 | 16:44

      Maki

      @Radovan Foto amater

      Pretera ga ti. Naduvao si cene ...

  • fino je to

    3. novembar 2014 | 13:39

    Da, da, ali treba uloziti u opremu, platiti devojke koje prepiznaju ljude i prodaju slike. Oprema se trosi, za vece se ispuca vise hiljada slika, odrzavanje kosta i kupovina nove opreme. Ne budite toliko povrsni.

  • Slobodan

    3. novembar 2014 | 13:37

    Nisam fotograf ali znam da fotografi plaćaju godišnji zakup prava na fotografisanje vlasnicima kafane, i to poveći iznos koji se meri hiljadama evra, plus što za svakog gosta na svadbi plaćaju gazdi po 1 euro. U startu su u minusu pa to moraju da nadoknade količinom fotografija.Na stranu to što dobar aparat za kvalitetno fotografisenje uz svu opremu košta nekoliko hiljada evra, i svaki aparat je ograničen sa brojem okidanja, odnosno zatvarač na aparatu nema neograničen vek trajanja, posle godinu dve u servis ili novi aparat. Tako da vaš tekst o brzom bogaćenju ne pije vodu.Samo za početak biznisa ti treba u najmanju ruku 5-10000 eura što je za većinu stanovništva misaona imenica.

  • KRAJIŠNIK@

    3. novembar 2014 | 13:35

    Pa ne kupuje svaka budala 960 fotografija

  • Mile

    3. novembar 2014 | 13:34

    Vecina tih fotografa je toliko iskompleksirana i sujetna da je to strasno....ja sam imao jako neprijatnu situaciju na mojoj svadbi kad mi je fotograf "foto Boban" inace veliki amater iz okoline Paracina uvalio more amaterskih fotografija....neka mu je na cast....odvratno!!!

    • 3. novembar 2014 | 14:08

      Bojan

      @Mile

      Sam si kriv sto ti je uvalio more fotografija. Tacno znam kako vam uvaljuju to. Trazite najjeftinijeg fotografa koji obecava brda i dolina a kad se sve zavrsi uvrne vam usi. Nije sve u ceni tu je glavni problem kod mladenaca. Misle da ce kod jeftinih amatera proci dobro a iskosta ih vise nego kod nekog profi fotografa usput su profi i korektni.

    • 3. novembar 2014 | 19:23

      drakaris

      @Mile

      Da si platio mozda bi i imao dobrog fotografa.. a ne jaoooo ne naplacuje fotkanje, zaradjuje na gostima prodaje im slike, UZECU TOG!! :P

  • ma stvarno

    3. novembar 2014 | 13:32

    Pa dajte ovce su tu da bi bile osisane

  • Lynx

    3. novembar 2014 | 13:31

    I sve bez fiskalnog racuna ;)

  • Ac

    3. novembar 2014 | 13:27

    Ae ti prvo ulozi..

  • mada

    3. novembar 2014 | 13:27

    izrada fotografija nikad jeftinija , a oni dižu cene. pa ne pada mi napamet da im platim sve fotografije kao da sam maneken. sad svaki telefon ima kamere i to prilično kvalitetno . šta će mi kad sve može u elektronskom obliku da ih čuvam.

    • 3. novembar 2014 | 14:14

      Mala crnka

      @mada

      Slazem se,ali npr cuvas na kompu i crkne ti disk C ili cuvas na flesu i pojede ti ih Trojanac i sta onda?

  • Neko

    3. novembar 2014 | 13:27

    A j bas da vidim nekog da se tek tako pojavi na svadbi i pocne da skljoca bez dogovora sa menadzmentom restorana ili sale u kojoj se vencanje odrzava. Ima da leti naglavacke a mozda i oprema strada. I tu su prisutni klanovi kao i svuda u Srbiji

  • Da ali

    3. novembar 2014 | 13:26

    Prva stvar je ta sto da bi neki fotograf usao u "dil" sa restoranom mora da placa restoranu odredjenu cifru za svaku svadbu, najcesce oko 2 evra po gostu. Onda kada mladenci prave svadbu fakticki budu ucenjeni da samo taj i taj fotograf moze da ih slika, sto je jako bezobrazno.

    • 3. novembar 2014 | 16:35

      mm

      @Da ali

      Ali mladenci bi placali skuplje meni u tom restoranu! A svejedno bi morali angazovati fotografa!

  • Matke

    3. novembar 2014 | 13:22

    Ovo je totalna glupost, kao prvo ne racunate opremu koja mora da bude ekstremno skupa da bi slike bile kvalitetne. Kao drugo ako ulozite od tri do pet hiljada u opremu ko vam je garant da cete slikati dovoljan broj svadbi. Nemojte zaboraviti da morate da platite devojke koje vam prodaju slike. Moja supruga radi u foto radnji uprkos tome sto deset god radi kao fotograf ne zeli da slika svadbe... Ne radi se samo o tome da uzmete pare, nego da i te fotografije moraju da budu kvalitetne, ipak je to najbitniji dan za mladence. Ko je garant da cete se probiti pored 3 do 4 kvalitetna fotografa u svakom gradu, koje mladenci stalno angazuju. Mislim da nije u redu da se podanistava tudji trud( mislim na fotografe). Na kraju krajeva ako uhvatite pet svadbi godisnje necete uspeti da obnavljate opremu, koja se ekstremno trosi....

  • PerO

    3. novembar 2014 | 13:20

    Ja sam fotograf i imam fotografsku radnju i nije sve kao u tekstu,a voleo bih da jeste

  • Nn

    3. novembar 2014 | 13:19

    250 dinara je previse za sliku, 100 je ok cena, a na kraju krajeva ti ne moras da uzmes sliku koju te je fotograf slikao a ti nisi ni video da te slika,niko nas ne bije po usima da uzmemo tu sliku. A i bas ste dali banalan primer, meni je npr.fotograf naplatio sliku na jednoj svadbi 120 dinara, a za porodicu su bile 30 dinara slike :) Mora i on nesto da zaradi, on nema dnevnicu, ali naravno ne treba da odere kozu sa vas cenom :)

    • 3. novembar 2014 | 18:49

      FotografN

      @Nn

      Svaka cast, kapa dole mi to radimo, moja porodica vec 50 godina, i stvarno jos nismo do nivoa gde smo se obogatili verujte, a slike naplacujemo po 100 dinara.I nije istina da se vise od 100-200 slika proda na svadbi, pa vi racunajte troskove.Vi ste postena osoba vidi se, morao sam vas uociti :) pozdrav

  • LaViCa

    3. novembar 2014 | 13:18

    Istina...bas tako!!! :)

  • Novi sad

    3. novembar 2014 | 13:15

    Ovo apsolutno nije tačno za Novi Sad i verujem većinu gradova! Bio sam na 3 svadbe ove godine, kod meni bliskih prijatelja i imali smo na svakoj 3 fotografije a mladenci su platili 250€ cd sa svim fotografijama u punoj rezoluciji i 200 izrađenih fotki i fotograf ih je koštao tih 250€ a fotografije su bile vrhunske. I da, koliko se sećam mladenci su imali su mogućnost da ako žele još fotografija svaku plaćaju po 30 dinara. Kada smo bili na svadbi u BG-u prošle godine fotografije su bile katastrofa.

  • nbgd

    3. novembar 2014 | 13:13

    Bravo care,pa sva mesta gde se odrzavaju svadbe u Beogradu imaju svoje fotografe vec decenijama...FOTO MAFIJA burazeru

    • 3. novembar 2014 | 13:22

      Milan Vojvodic

      @nbgd

      To je mafija vlasnika restorana. Fotogrfi placaju reket vlasnicima restorana. Pre nogo sto nesto napises raspitaj se!

    • 3. novembar 2014 | 16:36

      mm

      @nbgd

      Pa ni coctu ne mozes da pijes u lokalu koji sklopi ugovor sa coca-colom!

  • Fotograf

    3. novembar 2014 | 13:08

    Ne ulazite mi u dzep!

  • ja sam

    3. novembar 2014 | 13:07

    U Srbiji se danas inace lako i lepo prave pare "na budalu", pa tako i ova metoda lepo kaze na budale se obogatili! A toga i slicnog u raznim formama ima na svakom cosku pa dok god budemo cutali i prihvatali devijacije drustva oberucke samo cemo ciniti sebe vecim budalama a one "pametne" naravno bogatijim!

  • Nikola

    3. novembar 2014 | 13:05

    Kakvo lupetanje!Prvo ne moze da se utvrdi da se na svakoj svadbi proda toliko slika.Drugo, mlada i mladozenja dobijaju slike po smesnim cenama,ne vise od 60 dinara.A i roditelji dobijaju po tim cenama,a kumovi 30 posto skuplje od njih.A da ne govorim za ostale troskove rada, devojke za prodaju ( za taj broj ljudi 6 ) , pomocni fotograf, vozaci i najskuplje, zakup restoran koji se placa gazdi a nije ispod evro ipo po gostu.Tako da to i nije neka sigurna lova, a ni mesto za bogacenje.

  • GORVEBINSKI

    3. novembar 2014 | 13:02

    Da ,tacno oni zarsdjuju ,ali to nisu pravi fotografi,oni dodju kod nas pravih pa za male pare,20 dinara je proseca izrada fotografije 13 x18 cm,urade fotografije i prodaju ih izmedju 150-200 dinara po komadu!A nama naravno ne plate nikada na vreme a i nikada.Kriva je inspekcija rada,mnogo puta smo pokusavlai da se to resi,ali uzalud.Profesionalni fotograf koji placa porez a i ,sve ostalo je zakinutPrvo drzava nam uzela posao kod izrade licnih dokumenata a onda nece da nas stiti od sive ekonomije!!!

  • pht

    3. novembar 2014 | 13:00

    Vecina gradjana stavlja u isti kos i obrazovane fotografe i polivace. Treba ohrabriti mladence da odbiju ucenjivanje restorana fotografima koje ne zele, tu se krije problem, mladenci se ne bune prihvataju nesto uz ucenu i bez dogovora a posle se zale. Ako izaberete fotografa ciji rad vam odgovara imate i priliku da ugovorite cenu, tako da iznenadjenja nece biti.

    • 3. novembar 2014 | 16:39

      mm

      @pht

      A zasto bi se bunili kada mnogi beogradski fotografi slikaju u klasi svetski poznatih fotografa.?

  • Miki

    3. novembar 2014 | 12:58

    Pod uslovom da vas osoblje restorana ne izbaci jer imaju "dogovor" sa pojedinim fotografima. Bio sam u ovom poslu dok nisu poceli "dogovori"

  • Vuk

    3. novembar 2014 | 12:54

    Prosto ocaravajuci clanak o nama fotografima... Da li iko i jednog trenutka razmislja koliko kosta vrhunska foto oprema? Koliko vremena, rada i truda je nekome potrebno da postane kvalitetan fotograf? Zarade ima i ne poricem to, ali znajte da sa druge strane aparata sve izgleda mnogo drugacije. Nije sve tako bajkovito...dodjes ,,malo" slikas, uzmes pare i ode kuci. Sutra malo je tako.

  • Republika Srpska

    3. novembar 2014 | 12:52

    Samo borate biti medju najboljima i imacete profit 5 puta veci od ulozeno, radite posteno i najbolje sto umijete rezultat je zagarantovan sa bilo kojim poslom ;)

  • Gospodin Popara

    3. novembar 2014 | 12:51

    A koliko kosta dobar fotoaparat? Koliko kosta oprema za izradu fotki? Koliko treba truda i znanja da bi mogao da slikas svadbu? Samo razmisljam, nisam u tom poslu

  • momazver

    3. novembar 2014 | 12:51

    E dete,zakasnila si s tom idejom...I NIJE TAKO KAO STO IZGLEDA... TO DRZI FOTOGRAFSKA MAFIJA. i ona se U N E R E D J U J E OD PARA... Ni u jedan restoran ne mozes uci jer gazda ima svog fotografa..i da slikas NE SMES DA PRODAJES.Sto zbog gazde, sto zbog/trzisne inspekcije i komunalne policije/ jer NEMAS DOZVOLU DA SE TIME BAVIS/jer ti fakat, NEOVLASTENO PRODAJES ROBU/ i na kraju jos ako slucajno i uspes da uzmes neku lovu, cekaju te batine od te mafije...a i uzmu ti i pare...pa ti vidi..NE PALI DZABA DECU. P.S. Slikanje seoskih svadbi posebna je prica. Treba imati mnogo jake zivce i stomak.Svako hoce da se slika i za pesmu/da se vidi na slici/ da da 100 evra, al da uzme tu sliku -jok.Mecku rodis dok ih prodas. Ne pomazu ni minici,ni grudnjaci broj manji devojcica koje ih prodaju..i na kraju kad platis klinke, izradu fotografija,jurnjavu, benzin,zivce..ostane..AL TI P R E S E D N E...

  • Fotograf

    3. novembar 2014 | 12:49

    Zaboravili ste da dodate da taj isti fotograf mora da plati gazdi restorana 2,5-3 eura po gostu , pa mora da plati i pomocnog fotografa i devojke koje prodaju slike i vozaca koji vozi te slike na razvijanje. Tako da fotografu ostane max 200 eura po svadbi. A cinjenica je da je svadbi sve manje. A i prodaja slika nije kao nekad.

    • 6. novembar 2014 | 03:25

      Sam je kriv

      @Fotograf

      Sto placa, ko mu je kriv? Zato ja kad dodjem u restoran da radim imam problem, ne daju mi da slikam jer imaju neke nepostojece ugovore sa nekim nepostojecim fotografima. Treba lepo sve to proveriti te njihove ugovore, te utaje poreza i ko zna kakva zlodela.

  • Istina

    3. novembar 2014 | 12:48

    Pa kad uzimate restoranske fotografe koji polivajj i rade na procenat koji im gazda odredjuje. A isto takk ti fotografi placuju oko 2- 5 eura restoranu po stolici da bi im restoran nabacio svadbu.pa im se moze... bolje da potrazite na internetu umetnicke fotografe ili fine art wedding photojournalist-e popularnije... Izacice vas barem 5 x jeftinije... a imacete i umetnicke i kvalitetne fotografije koje uglavnom dobijate na diskovima i ne uzimate po broju fotografija da moze neko da vas umlati... Preporuka a vi malo google.. novi sad, beograd ima sjajnih umetnika

    • 3. novembar 2014 | 14:17

      Bojan

      @Istina

      Ima i van Beogeada i Novog Sada dobrih umetnickih fotografa, cisto radi istine.

  • prolaznik

    3. novembar 2014 | 12:46

    Drugar mi je fotograf pa znam da nije to baš tako kako je sve to napisano u ovom tekstu. Sta će mo sa zakupom tih restorana i haračom koji fotograf mora da plaća tim vlasnicima. Ispada da cena fotofrafije nije baš 10ak dinara. Oprema kao foto aparat i mašina za izradu slika vrede najmanje 10k evra. Najbolje bi bilo da prokomentariše ovaj tekst neko od fotografa pa da vidite i drugu stranu medalje.

  • Muzicari

    3. novembar 2014 | 12:46

    Svi se hvatate za fotografe i oni su crne ovce... a da li znate da muzika naplacuje dolazak 50 do 200eu po muzicaru a fotograf to ne naplacuje, da muzika dobija baksis od istih tih gostiju u proseku 2.000 din po gostu a od nekoga i 100.000 dinara a fotograf NIKADA ne dobija baksis, fotograf placa gazdi restorana od 0.5eu do 3 eu po gostu a muzika ne, pa tako na svadbi od 300 ljudi fotograf placa restoranu 300 x 3 eu = 900eu, gosti kupuju samo po 1 do 2 slike i to poziranje a fotografu ostaje mnogo skart slika, na svakom trecem veselju fotograf ode u minus 50 do 100eu jer nije zaradio da otplati restoran, oprema profesionalna fotografa kosta 6.000 eu i svake godine je menja.. sto ne napisete o muzici kolika im je zarada. dolazak, baksis i cast mladenaca na kraju veselja... da li ste primetili nekog fotografa da zivi luksuzno, da vozi dzipa i da je pun para !!! Od fotografa gost ponese uspomenu koju je platio 1 do 4 slike x 150 dinara a baci novac na muziku i nema uspomene.. to je istina.. fotografu na vencanju ostane 50 do 150eu po veselju. to je prosek.. Svi se jadaju na slike a svakog gosta slike kostaju 5 puta manje nego sto je bacio novac na muziku !!!

    • 3. novembar 2014 | 14:38

      3SGE

      @Muzicari

      Pa i ja mogu da kupim aparat i da skljocam. Ajde ti idi kupi klavijaturu pa sviraj... To se uci,vezba godinama i godinama... Plus sto je muzicka oprema skuplja nego ta "foto" oprema ili kako vec ...

    • 3. novembar 2014 | 15:28

      Komentar

      @Muzicari

      Nisam muzicar, ali ne znam sto ih diras, ako si fotograf i ides po proslavama onda znas koliko muzicar na...e kad popiju gosti, i to sto uzmu malo je.

  • Ćora

    3. novembar 2014 | 12:40

    Dok je ovaca-biće i šišača. A svi nosite telefone i foto-aparate sa visokim rezolucijama. Slikajte se svojim uredjajem.

  • Paradigma

    3. novembar 2014 | 12:39

    Fotograf sam amater a radim kao konobar po svadbama te sam nekako kompetentan da komentarisem. Da su slike skupe jesu. Ali to je samo jedna vizura. Sto ne kazete koliko kosta oprema kojom ti ljudi rade? Mislite da se slika igrackama? Svaki od fotografa u rukama drzi 3 hiljade evra pa na gore. Da ne pricam o logistici. Na svadbama gde ja radim od po 200 ljudi idu 4 fotografa plus jadne 2 cure sto fotke uvaljuju. A troskova ima jos. Iskreno, ne bih menjao svoj konobarski posao za njihov, na stranu pare. Uostalom, nije dovoljno uhvatiti aparat i skljocati, ja znam da nisam dorastao tome. Toliko...

  • Fanovi

    3. novembar 2014 | 12:35

    A ketridzi?

  • Pravoslavac

    3. novembar 2014 | 12:35

    Sa nosenjem gajbica moze da se zaradi milion evra!

  • Just Iv

    3. novembar 2014 | 12:33

    Ma daj ne lupajte gluposti.Malo se bolje raspitajte.Zaboravili ste bitnu stvar da gazde restorana uzimaju od te "2000e" 2,5-3e po gostu,A navedeni mladozenja je ocigledno ovca za sisanje....

    • 6. novembar 2014 | 03:18

      Iv_just_ vanila

      @Just Iv

      Ne uzimaju, nego im ovi daju. Davace i 6eura samo da rade. I u minusu ce da budu ako treba samo da imaju svadbi. Ako moze svaki od niih 500 svadbi da uzme i nista da ne zaradi. Tad bi bio srecan.

  • .

    3. novembar 2014 | 12:31

    Pa bogami ovakve montaze i treba da se plate i svugde se placaju Uostalom zato i dolaze za dz jer zaradjuju toliko koliko su umesni

  • Naravno

    3. novembar 2014 | 12:25

    Da se zapita drzava da li he i jedan fotograf prijavio profit posle svadbe i platio porez?

    • 3. novembar 2014 | 17:33

      Naravno

      @Naravno

      Naravno da nije. Niko od njih cent jedan ne placa drzavi. Ni oni, ni ove restorandzije ne placaju nikom nista.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA