Ovi švajcarski vozovi juriće prugama Srbije! (FOTO)
Prvi od ukupno 21 voza švajcarskog proizvođača Štadler koji je Srbija kupila, stigao je u Srbiju na testiranje, prenosi sajt Beobild.rs.
Kako piše specijalizovani sajt za praćenje izgradnje i razvoja glavnog grada, osim novih dizel vozova koji saobraćaju prugama Srbije, pokrenut je postupak za nabavku elektro kompozicija, a drugi spremni voz za Srbiju prikazan je na sajmu InnoTrans u Berlinu.
"FLIRT" serija vozova razvijena je 2004. godine za potrebe Švajcarskih Federalnih Železnica, ali su je u međuvremenu naručile i druge zemlje, pa u različitim specifikacijama već saobraćaju širom Evrope.
Voz je uglavnom pravljen za manja putovanja, odnosno za gradske i kraće međugradske linije, a nova varijacija FLIRT 3 naručena za naše železnice doživela je premijeru krajem 2013. na nemačkim prugama. Maksimalna brizna za seriju koja stiže na srpske pruge biće 160 km/h.
Kapacitet novih četvorodelnih vozova je 465 putnika sa 12 sedišta prvog razreda i 224 fiksnih sedišta u drugom razredu. Predviđa se i 230 mesta za stajanje, kao i 11 pomoćnih sedišta.
Ovaj model je posebno poznat po svojoj prostranosti, a vagoni imaju na raspolaganju i izdvojen prostor za bicikliste. Sredšnja vrata na svim vagonima su spuštena i sa ravnim podom, tako da je omogućen vrlo jednostavan pristup osobama sa invaliditetom, biciklistima i za druge takve potrebe.
Unutra je prostor organizovan u dva razreda, prvi i drugi. Prvi razred se nalazi u prednjem delu i karakteriše ga bolji ambijent, podne prostirke, udobnija sedišta sa utikačem za električnu energiju za svako sedište.
U drugom razredu, sedišta su takođe kvalitetna i udobna, ali nemaju napajanje i imaju samo spoljne rukohvate. Vagoni su opremljeni sa jednim vrlo prostranim toaletom, putnički prostor je u potpunosti klimatizovan i opremljen velikim brojem bezbednosnih kamera.
Kao mana enterijera se ističe nepostojanje zavesica na prozorima za duža putovanja u letnjim uslovima, pogotovo imajući u vidu velike prozorske površine.
Pored ova dva završena, u finalnoj izradi su još tri, a biće isporučivani tempom od dva voza mesečno do avgusta 2015.
Pošto je reč o električnim vozovima, oni će saobraćati samo na elektificiranom delu mreže pruga. Vrednost ove investicije je 100 miliona evra, a posao kreditira EBRD.
(Telegraf.rs)
Video: Etnografski muzej obeležio deset godina krsne slave na Uneskovoj listi
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
B.
Ako smem da pitam- kojim to prugama će juriti ovi fantastični vozovi?
Podelite komentar
ljubi te Ljubinko
Ne moze brze,jurimo 30 na sat!
Podelite komentar
Miki
Umesto prvo da naprave dobru prugu, pa onda da kupe nove vozove oni obrnuto. Kad je pruga dobra i oni stari krsevi nelupaju. Ovako ce i ovi novi da se raspadne za 2 godine na onakvu prugu. Mada bolje ista nego nista.
Podelite komentar