KAKO SAČUVATI GLAVU? Top 10 važnih saveta za motocikliste!

 
  • 1

Sve se svodi na to da smanjite brzinu u vožnji, poštujete saobraćajne propise, koristite zaštitnu opremu i budete svesni da vas vozači automobila kao po pravilu na vreme - ne vide. Pritom, svaki put kada sednete na motor, pomislite na svoje najmilije i na to kako će se oni osećati ako se vama nešto desi

Prvo i osnovno pravilo preživljavanja na vrelom asfaltu, šta god da vozite jeste - disciplina!

Izdvajajući top deset saveta za motocikliste kako da sačuvaju glavu, ekipa sajta "Polovni automobili" naglasila je da se sve svodi na to da smanjite brzinu u vožnji, poštujete saobraćajne propise, koristite zaštitnu opremu i budete svesni da vas vozači automobila kao po pravilu na vreme - ne vide. Pritom, svaki put kada sednete na motor, pomislite na svoje najmilije i na to kako će se oni osećati ako se vama nešto desi.

Kaciga

Ne sedajte na motor bez kacige! Ne tražite izgovore, zato što se gine i na samo 50 metara od kuće, kada krenete do obližnje prodavnice ili prijatelja. Kaciga je obavezna i ako vozite skuter - brzina od samo 40 km/h može da bude vrlo smrtonosna. Nažalost, mnogima je i dalje prioritet da ih prolaznici (naročito devojke) prepoznaju na motoru...

Predviđajte tuđe greške

I u skladu sa tim ostavljajte mogućnost za reakciju u slučaju potrebe. Na primer, automobil ispred vas počinje blago da usporava bez vidljivog razloga. Vaša prva reakcija je da ga preteknete. Međutim, usred preticanja on bez davanja migavca skreće levo i obara vas. Krivica je njegova, naravno, ali to je slaba uteha dok ležite u bolnici. Primera ima na stotine, a iskustvo je ovde neprocenjivo!

Činjenica je da mnogi vozači automobila imaju problem da prate saobraćaj oko sebe, da se ne snalaze na raskrsnicama, ne daju migavac, ne poznaju saobraćajne znake, pravila prvenstva prolaza ili su jednostavno bahati i neodgovorni. Još kada u priču ubacite motocikl koji se kreće duplo ili trostruko brže od njih, velike su šanse za nezgodu.

Brzina je najopasnija

Prevelika brzina je jedan od najčešćih uzroka nesreća sa smrtnim ishodom u kojima učestvuju motociklisti. Ako već volite da vozite brzo, činite to na otvorenom putu sa slabim saobraćajem.

Preticanje

Pretičite samo ako imate dovoljno prostora. Mnogi kreću u preticanje uz pretpostavku da će vozila iz obe trake da se pomere u stranu i ostave dovoljno mesta na sredini, kako bi motor mogao bezbedno da prođe. Ovo je čest primer opasne situacije, naročito u dugim, blagim krivinama - vozači automobila jednostavno ne očekuju da će se pored njih iznenada stvoriti motocikl u trenutku dok iz suprotnog smera prolazi kolona. U takvim situacijama vozači ne gledaju u retrovizor, te ne očekujte da vas primete!

Koristite sirenu

Kada se provlačite između vozila u zaustavljenoj koloni ili ako iole posumnjate da vas vozači automobila nisu videli u bilo kojoj drugoj situaciji - ne štedite sirenu!

Proverite kočnice

Ako nemate dobre kočnice, posledice mogu da fatalne, a vozači skutera obično ovome posvećuju malo pažnje. Čak i ako ne dođe do sudara, možete da izgubite kontrolu, padnete i proklizate...

Gume

Na početku svake sezone proverite pneumatike; da li se istrošio gazeći sloj, da li su dovoljno naduvani, koliko su stari (guma vremenom menja karakteristike).

Podloga

Mnoštvo udarnih rupa, otvorenih šahtova i kolotraga čine vožnju motocikla veoma opasnom. Zato prilagodite brzinu i pratite stanje asfalta. Takođe, čuvajte se horizontalne signalizacije, kao što su pešački prelazi, trake na putu i slično, naročito za vreme i nakon kiše - oznake na asfaltu su veoma klizave i mogu da naprave problem kako pri kretanju, tako i pri zaustavljanju.

Gledajte u retrovizor

Iako mislite da nema potrebe da gledate iza sebe, pošto obično vi pretičete druge, može se desiti da se iza vas nađe neko sa još moćnijim motociklom, koji će dodati gas delić sekunde pre nego što vi krenete u preticanje.

Naučite saputnika osnovnim pravilima

Saputnik mora da zna kako da se ponaša pri vožnji, što znači: nema pomeranja u sedištu, ometanja vozača, javljanja na telefon, mahanja prolaznicima, nameštanja donjeg veša, spuštanja nogu prilikom zaustavljanja, držanja za ruke ili ramena, "kontriranja" u krivini… Ovo je veoma komplikovana tema, pa ukoliko imate ozbiljniji motor, pitajte iskusnije za savet i na vreme naučite saputnika šta i kako sme, a šta ne sme da radi. Takođe, ako imate "dodatni teret", podesite pritisak u pneumaticima i podesite oslanjanje (ukoliko postoji mogućnost) prema uputstvu koje stiže uz motocikl.

(Telegraf.rs / polovniautomobili.com)

Video: Gde su sahranjena ova 2 srpska velikana? Beograđani u "zbunu"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA