Milan Beko novi direktor Železnica Srbije?
Poznati biznismen i nekadašnji ministar u vladi Mirka Marjanovića Milan Beko biće novi direktor "Železnica Srbije", objavile su "Naše novine" pozivajući se na odlično obaveštenog izvora bliskog Vladi Srbije.
Sagovornik ovog lista tvrdi da je o Bekovom imenovanju na ovu funkciju odlučeno u kabinetu premijera posle nekoliko razgovora koje su Aleksandar Vučić i Beko imali u poslednjih mesec dana.
- Ideja da uspešni domaći privrednici preuzmu neka od problematičnih državnih preduzeća rodila se na sastanku premijera sa kremom srpskog biznisa u klubu "Privrednik" početkom jula. Tada je Vučić rekao da je situacija u "Železnicama" neizdrživa i da će pre uvođenja mera konsolidacije morati da se promeni "bolesno stanje u javnim preduzećima, uključujući i to preduzeće". Iako je u igri za direktora bio i vlasnik "MK grupe" Miodrag Kostić Kole, koji se sam nudio za to mesto, izbor je na kraju pao na Milana Beka. On je krajem prošle nedelje prihvatio ponudu premijera. Beko veruje da će zahvaljujući bogatom poslovnom iskustvu postaviti to preduzeće na noge - tvrdi izvor Naših.
Podsetimo, sredinom jula premijer Vučić izjavio je da je članovima kluba "Privrednik", među kojima i Miodragu Kostiću i Milanu Beku, ponudio da upravljaju "Železnicama Srbije", ali da od njih nije dobio odgovor.
- Evo, gospodo, dajte, hoćeš ti, Miodraže? Hoćeš ti, Mišo? Ko će da uzme "Železnicu"? Evo, vi kažete da ste mnogo sposobniji, želim da vam verujem, preuzmite, molim vas, "Železnicu". Još nisam dobio odgovor - rekao je tada Vučić Radio-televiziji Srbije, a u međuvremenu je, po svojoj prilici, stigao i "odgovor" od Beka.
Za ime Milana Beka u javnosti se prvi put čulo 1993, kada je vodio političku kampanju Demokratske stranke "Pošteno", koja je osvojila tada neverovatnih 27 mandata, a širem auditorijumu postao je poznat 1996, pošto ga je Slobodan Milošević imenovao za ministra privatizacije. Tada je napisao Zakon o privatizaciji, a zatim učestvovao u prodaji "Telekoma" grčkom partneru OTE za oko 1,5 milijardi nemačkih maraka, čime je spasao tadašnji režim od bankrotstva.
Za vreme bombardovanja bio je predsednik Upravnog odbora Fabrike automobila "Zastava", da bi 2000. bio prvi na listi Jugoslovenske levice u Kragujevcu. Međutim, sve stranačke funkcije je napustio posle 5. oktobra. U svoju poslovnu biografiju upisao je i "Knjaz Miloš", pošto je omogućio da tu firmu preuzme kompanija "FPP Balkan limited", čiji je bio savetnik. Bio je kupac "Večernjih novosti", "C marketa" i Luke Beograd, zbog čije je privatizacije saslušavan u MUP-u.
- Iz podnetih krivičnih prijava zaključuje se da sam poštovao zakon. Uostalom, Luka je bila prvi slučaj među 24 "sporne" privatizacije koji je ispitivan, tri puta sam davao izjavu, ukupno negde oko 14 sati - rekao je tada Beko.
Zbog korupcije u privatizaciji "Telekoma" svedočio je i pred italijanskim pravosudnim organima. Manje poznatiji podatak je da je bio kum pokojnog premijera Zorana Đinđića, kome je krstio sina Luku, a u svoje vreme se pominjao i kao finansijer LDP-a. Radio je i kao partner Miroslava Miškovića u mnogim poslovnim akcijama i poslu oko "C marketa", iz koga se kasnije povukao. Predsednik Tomislav Nikolić spominjao ga je pred izbore 2012. godine kao mogućeg kandidata za premijera ukoliko pobedi SNS. Oženjen je i ima četvoro dece, a hobi mu je plivanje.
(Telegraf.rs / Naše novine)
Video: Tzv. kosovska policija upala u zgradu opštine Gračanica
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milanče
Ne znam samo po čemu su Beko ili Kole uspešni privrednici, znam samo da su njihove firme dužne milione evra prema državi i radnicima. U nekoj uređenijoj državi ovakvi tipovi bi odavno gulili krompire po zatvorima.
Podelite komentar
Manojlo
Super ideja. "Hoćeš železnicu? Evo ti. Otpusti radnike, rasprodaj infrastrukuru, prodaj vagone i šine u staro gvoždje i problem rešen". Genijalno.
Podelite komentar
Kv
Majko moja mila,postajemo privatna drzava a Dacic peva covek.
Podelite komentar