POVREDE U AUTOBUSU: Ovo su slučajevi u kojima imate pravo na odštetu!
Na našim putevima nije retkost da se autobus kojim ste krenuli na odmor zapali ili učestvuje u saobraćajnoj nezgodi. Trebalo bi da znate da, kao putnik, u pojedinim situacijama imate pravo na novčanu odštetu od prevoznika sa kojim ste krenli na put.
Putnici imaju pravo na naknadu štete ukoliko je putnik krivicom vozača, u toku vožnje, doživeo neku povredu, primera radi ako autobus učestvuje u saobraćajnoj nezgodi. Takođe, putnik ima pravo odštete ukoliko se povredi prilikom ulaska i izlaska iz vozila.
- Međutim, ukoliko u nezgodi nema povređenih, putnici mogu podneti odštetni zahtev po osnovu pretrpljenog straha. Da li će isti biti uvažen od strane osiguravajuće kompanije zavisi od procene njihove pravne službe i doktora cenzora - kažu iz Saobraćajnog preduzeća "Lasta".
Ukoliko se, prilikom putovanja, autobus zapali, putnici imaju pravo da podnesu zahtev za odštetu po više osnova.
- Ukoliko je putnik tom prilikom pretrpeo povredu ima pravo na odštetu i to zbog: umanjenja opšte životne aktivnosti zbog težine povrede, pretrpljenog fizičkog bola, pretrpljenog straha, izgubljene zarade, kao i po osnovu naruženja, u slučaju velikog postoperativnog ožiljka i tome slično - dodaju iz "Laste".
Dokumentacija koju je potrebno priložiti osiguravajućoj kući podrazumeva kopiju lične karte, kartice dinarskog tekućeg računa, celokupnu medicinsku dokumentacija, izjavu o nastanku nezgode, ali i zapisnik policije ukoliko je vršen uviđaj, kao i drugu dokumentaciju po potrebi.
- Postupak za utvrđivanje štete, naknada štete kao i visina iste regulisani su Zakonom o ugovorima o prevozu u drumskom saobraćaju. Sve sporne situacije, saobraćajne nezgode, oštećen ili izgubljen prtljag i slično, Niš-ekspres reguliše primenom pomenutog zakona - kažu u "Niš-ekspresu".
Visina odštete na koju putnici imaju pravo, definisana je vrstom osiguranja i težinom povrede. Takođe, ukoliko putnici imaju i neku vrstu ličnog osiguranja, mogu podnositi odštetni zahtev i kod osiguravajuće kompanije kod koje su ga zaključili.
Po Zakonu o obaveznom osiguranju u saobraćaju, vlasnici autobusa dužni su da pre njihovog puštanja u saobraćaj zaključe ugovor o obaveznom osiguranju. U ugovoru bi trebalo da budu navedeni uslovi osiguranja i tarife premija, odnosno visine odštete. Štete za koje odštetni zahtev iznosi manje od 1.000 evra u dinarskoj protivvrednosti, smatraju se malim štetama.
Putnici imaju pravo i na naknadu štete ukoliko im bude izgubljen ili oštećen prtljag. Procedura u tim slučajevima je da putnici podnesu odštetni zahtev, a šteta im se nadoknađuje vansudskim poravnanjem. Ipak, zakon koji štiti putnike u ovakvim situacijama predviđa odštetu od 182 do 365 evra, u zavisnosti od toga kako je prevoznik razumeo važeće propise.
(M. S.)
Video: Četiri osobe povređene su u incidentu u livnici u Čoki
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Patriota
Razumeo on ili ne razumeo, morace. Ne treba dozvoliti kompaniji da ona sama odreduje visinu naknade stete, nego odmah po zavrsenom lecenju uzeti advokata i samostalno pokrenuti poarnicu. Osiguravajuca drustva gledaju da maksimalno smanje visinu naknade stete i kada vas prevare da na to pristanete vise nemate pravo da ih tuzite. Zato osteceni treba da saceka zavrsetak lecenja, terapija i svega ostalog vezanog za nastalu povredu i onda tek angazuje advokata ili sam pokrene parnicni postupak. Mora samo da vodi racuna na rok zastare jer on kod nas iznosi 3 godine od dana nastanka povrede.
Podelite komentar