POVREDE U AUTOBUSU: Ovo su slučajevi u kojima imate pravo na odštetu!

  • 1

Na našim putevima nije retkost da se autobus kojim ste krenuli na odmor zapali ili učestvuje u saobraćajnoj nezgodi. Trebalo bi da znate da, kao putnik, u pojedinim situacijama imate pravo na novčanu odštetu od prevoznika sa kojim ste krenli na put.

Putnici imaju pravo na naknadu štete ukoliko je putnik krivicom vozača, u toku vožnje, doživeo neku povredu, primera radi ako autobus učestvuje u saobraćajnoj nezgodi. Takođe, putnik ima pravo odštete ukoliko se povredi prilikom ulaska i izlaska iz vozila.

- Međutim, ukoliko u nezgodi nema povređenih, putnici mogu podneti odštetni zahtev po osnovu pretrpljenog straha. Da li će isti biti uvažen od strane osiguravajuće kompanije zavisi od procene njihove pravne službe i doktora cenzora - kažu iz Saobraćajnog preduzeća "Lasta".

Ukoliko se, prilikom putovanja, autobus zapali, putnici imaju pravo da podnesu zahtev za odštetu po više osnova.

- Ukoliko je putnik tom prilikom pretrpeo povredu ima pravo na odštetu i to zbog: umanjenja opšte životne aktivnosti zbog težine povrede, pretrpljenog fizičkog bola, pretrpljenog straha, izgubljene zarade, kao i po osnovu naruženja, u slučaju velikog postoperativnog ožiljka i tome slično - dodaju iz "Laste".

Dokumentacija koju je potrebno priložiti osiguravajućoj kući podrazumeva kopiju lične karte, kartice dinarskog tekućeg računa, celokupnu medicinsku dokumentacija, izjavu o nastanku nezgode, ali i zapisnik policije ukoliko je vršen uviđaj, kao i drugu dokumentaciju po potrebi.

- Postupak za utvrđivanje štete, naknada štete kao i visina iste regulisani su Zakonom o ugovorima o prevozu u drumskom saobraćaju. Sve sporne situacije, saobraćajne nezgode, oštećen ili izgubljen prtljag i slično, Niš-ekspres reguliše primenom pomenutog zakona - kažu u "Niš-ekspresu".

Visina odštete na koju putnici imaju pravo, definisana je vrstom osiguranja i težinom povrede. Takođe, ukoliko putnici imaju i neku vrstu ličnog osiguranja, mogu podnositi odštetni zahtev i kod osiguravajuće kompanije kod koje su ga zaključili.

Po Zakonu o obaveznom osiguranju u saobraćaju, vlasnici autobusa dužni su da pre njihovog puštanja u saobraćaj zaključe ugovor o obaveznom osiguranju. U ugovoru bi trebalo da budu navedeni uslovi osiguranja i tarife premija, odnosno visine odštete. Štete za koje odštetni zahtev iznosi manje od 1.000 evra u dinarskoj protivvrednosti, smatraju se malim štetama.

Putnici imaju pravo i na naknadu štete ukoliko im bude izgubljen ili oštećen prtljag. Procedura u tim slučajevima je da putnici podnesu odštetni zahtev, a šteta im se nadoknađuje vansudskim poravnanjem. Ipak, zakon koji štiti putnike u ovakvim situacijama predviđa odštetu od 182 do 365 evra, u zavisnosti od toga kako je prevoznik razumeo važeće propise.

(M. S.)

Video: Četiri osobe povređene su u incidentu u livnici u Čoki

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Patriota

    20. avgust 2016 | 10:18

    Razumeo on ili ne razumeo, morace. Ne treba dozvoliti kompaniji da ona sama odreduje visinu naknade stete, nego odmah po zavrsenom lecenju uzeti advokata i samostalno pokrenuti poarnicu. Osiguravajuca drustva gledaju da maksimalno smanje visinu naknade stete i kada vas prevare da na to pristanete vise nemate pravo da ih tuzite. Zato osteceni treba da saceka zavrsetak lecenja, terapija i svega ostalog vezanog za nastalu povredu i onda tek angazuje advokata ili sam pokrene parnicni postupak. Mora samo da vodi racuna na rok zastare jer on kod nas iznosi 3 godine od dana nastanka povrede.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA