EPS molbom preti korisnicima zbog JMBG!
Iz EPS Snabdevanje mnogi građani su ovih dana dobili "poziv kupcima" da lično dođu do lokalne distribucije i daju svoj matični broj. Ovu "molbu", začinjenu pretnjom sudom, Poverenik građana je odbacio kao neosnovanu, piše Mondo.
Privredno društvo EPS Snabdevanje, koje je osnovano krajem februara ove godine i od elektrodistribucija EPS preuzelo naplatu potrošene električne energije za građane i privredu, razaslalo je ovih dana na adrese mnogih potrošača čudnu "molbu".
U dokumentu pod nazivom "Poziv kupcima električne energije za dostavu tačnog jedinstvenog matičnog broja građana (JMBG)" stoji da korisnik koji je dobio dopis nema tačne podatke u registru EPS-a, bilo da nedostaje JMBG, bilo ime jednog roditelja ili su podaci nepotpuni ili duplirani...
U svakom slučaju, korisnik bi trebalo da, po zamisli nekog iz EPS Snabdevanje, ode do lokalne distribucije (lično ili pošalje punomoćmnika) i tamo reguliše svoje "pravo i obavezu".
U dopisu ne stoji ništa o tome ko bi građaninu trebalo da nadoknadi trošak dolaska (prevoz, parking za kola i sl.)i vrednost izgubljenog vremena radi sređivanja arhive EPS-a.
To "pravo i obavezu" iz EPS-a baziraju na "članu 12 stav 1 tačka 2 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i članovima 61 i 62 uredbe o uslovima isporuke i snabdevanja električnom energijom".
Ukoliko se korisnik ogluši o ovu molbu-zahtev, iz EPS-a prete naplatom "bilo kakve materijalne štete ili troškova koja nastane zbog nepostupanja po molbi", kao i "sudskom naknadom eventualne štete".
Na "akciju" EPS-a je odmah reagovao Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić, i zaključio da EPS-ovi argumenti da građani sređuju njihovu arhivu o svom trošku ne "drže vodu".
Povodom prijava većeg broja građana, Poverenik je, kako nam je rečeno u njegovoj kancelariji, izvršio nadzor kako EPS Snabdevanje sprovodi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti (na koji se poziva u svojoj molbi-zatevu-pretnji).
Nakon uvida u kompletnu dokumentaciju zaštitinik prava građana je zaklјučio da ni Zakon o energetici niti bilo koji drugi zakon ne sadrže odredbe o tome da su građani dužni da dostave JMBG radi zaklјučenja ugovora o prodaji električne energije, niti radi eventualnog vođenja postupka prinudne naplate potraživanja EPS-a.
U odsustvu zakonskog osnova za obradu JMBG u ove svrhe, morao bi postojati pristanak, odnosno saglasnost lica (EPS-ovih korisnika).
- Ali da bi saglasnost bila valјana, potrebno je da bude slobodno data, što ovde nije slučaj, jer se stavlјa u izgled pokretanje sudskog postupka za naknadu štete, i to neke nejasne, nedefinisane štete - ističe se u nalazu Poverenika.
Nakon sprovedenog nadzora, Poverenik je uputio Upozorenje EPS Snabdevanju da vrši nedozvonjenu obradu JMBG i da je dužan da u roku od osam dana od dana prijema Upozorenja obavesti Poverenika i javnim saopštenjem svoje korisnike - krajnje kupce električne energije, o preduzetim merama na otklanjanju nepravilnosti.
Ovakvim dopisima iz EPS nezadovoljne su i organizacije potrošača. Iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) za MONDO kažu da je ovo još jedan nečuven potez EPS-a.
- Zašto neko misli da bi tuđ nerad i nemar trebalo da ispaštaju građani Srbije kao masovni korisnici EPS-a. Njihova je dužnost da imaju svoje ažurne podatke a građani čak ni nemaju ugovore da njima već su svoje ugovore sklopili sa distribucijama a EPS Snabdevanje ih volšebno preuzeo. Kada smo tražili da se sklapaju novi ugovori nisu bili zainteresovani - kaže predsednik NOPS Goran Papović.
Papović ukazuje i na to da građani na svakom računu za struju već imaju stavku od 100 dinara za "štampu, distribuciju računa i ostalo", pa bi deo tih para, "pogotovo zbog tog misterioznog 'ostalo" sada trebalo da konačno potroše i na klijente.
- Savetujemo građane da kažu 'ne hvala' i ne izlažu se trošku odlaska u distribucije već da čekaju kod kuće službenika EPS-a ili već neke druge firme kada se otvori tržište struje. A iz EPS Snabdevanje neka idu od vrata do vrata i potvrde ugovore, pa će znati na kojoj adresi ko troši struju - kaže Papović.
U EPS-u nije bilo moguće dobiti sagovornika jer EPS Snabdevanje nema moderan kol centar a dva telefonska za korisnike koja su navedena na vebsajtu konstantno "zauzeta".
Tim putem objašnjenje tako ne mogu da dobiju ni građani, pa im peostaje ili da poslušaju Poverenika i udruženja potrošača ili se zapute ka redu u prvoj elektrodistribuciji u okolini.
(Telegraf.rs)
Video: Mesečni horoskop za decembar Aleksandre Bjeljac
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
ahaa
Vreme je da neko ovaj eps malo pritegne da ne kradu vise narod
Podelite komentar
Sasa k
Ma da evo nemam preca posla.Jednostavno me ne zanima i nepada mi napamet da gubim vreme u redovima.Eps.....zdravooooo
Podelite komentar
super
Papovici i ostali su me ubedili da moja tri sina n e m a j u sta da traze u ovoj drzavi
Podelite komentar