PREVARE SA AKUMULATORIMA? Rade samo dok traje garancija!

  • 52

Žalbe srpskih potrošača su svakodnevne, jer se proizvodi mahom prave da rade samo dok traje garancija. Iako to najviše važi za tehničku robu, sve su glasnija negodovanja vozača, kojima problem prave akumulatori, naštelovani da rade maltene u dan isteka garancije.

Na ovakve nevolje upozoravali su iz udruženja potrošača, ali to nije sprečilo prodavce da garanciju na robu nude u vremenskom periodu u kojem je i isplanirano da ona bude ispravna.

J. N. (38) iz Beograda žali se da mu je akumulator na motoru zakazao bez ikakve najave i to baš pošto mu je istekla garancija.

- Hteo sam da upalim motor, kad ni makac. Zbunjen počnem još nekoliko puta da verglam, ali džaba. Garancija mi je trajala dve godine i istekla je bukvalno pre dva dana. Akumulator je potpuno "presušio" i ja ću sada morati da ga novim zamenim. To se isto desilo i nekolicini mojih prijatelja čiji su se akumulatori na automobilima kvarili čim bi istekla garancija - priča za Telegraf.rs J. N.

Kako kaže,  njihovo iskustvo je takvo da su se akumulatori kvarili iako pre toga nisu mogle da se uoče bilo kakve nepravilnosti.

- To nikako ne može da bude slučajno. Niko od nas nije ljubitelj nikakvih teorija zavere, ali ovo je stvarno očigledno. I, šta sada mi da radimo, kome da se žalimo? - pita J. N. i dodaje da prodavci moraju da povedu računa o kvalitetu proizvoda, odosno o roku u kojem taj proizvod može da se koristi:

- Da li ovo znači da svi vozači treba na svake dve godine da menjaju akumulator? Ako to to znači, bilo bi fer da se prilikom prodaje negde naglasi koliko je predviđeno da će on biti ispravan - smatra ovaj Beograđanin.

U udruženjima potrošača kažu da prodavci, nažalost, u mnoge proizvode stavljaju čip ili memorijsku karticu koja posle određenog vremena kvari proizvod.

- Mi živimo u eri hiperprodukcije i danas je nezamislivo da kupite frižider ili šporet koji će vam trajati 20 ili 30 godina. Ta vremena su iza nas. Sad se sve vrti oko roka i postoji neki prećutni dogovor između trgovaca da određeni proizvodi ne treba da traju duže od dve, tri ili pet godina. Današnje kompanije imaju sličnu poslovnu politiku - stalno vas "teraju" da iznova kupujete nove proizvode - kaže predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović.

On dodaje da se to pre svega odnosi na belu tehniku, odeću i obuću.

- Kupcima jedino preostaje da se pre kupovine dobro informišu o proizvodu. Da provere da li su postojali prigovori na tu robu, a sve takve i slične informacije nalaze se na sajtovima udruženja potrošača - kaže Papović.

(Telegraf.rs)

 

 

Video: Đole prognoza

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Neško

    30. maj 2014 | 18:18

    Samsung tv cena 150.000 kvar petnaest dana posle isteka garancije cena opravke 80.000 i nikom ništa osim samsung tehnike koju nikad više neću kupiti iz principa ni udruženja ni inspekcije niko i ne pomišlja da reaguje a to im je posao valjda pa i pomenuti gospodin koji daju izjave i menjaju medije radi sopstvene promocije. Izvinjavam se

  • Damjan

    30. maj 2014 | 18:42

    Zato ja moje akumulatore pred istek garancije sam unistim i tako 10-12 godina vozim nov akumulator

  • Nole

    30. maj 2014 | 18:17

    Kad se samo setim koliko su trajale Tesline sijalice iz Pančeva, a ove sad nema šanse da traju duže od 6 meseci.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA