SKANDAL: Na Pravnom uče studente da su žene same krive za silovanje!

U knjizi iz koje uče studenti Pravnog fakulteta u Kragujevcu navodi se da su žene "same krive" za silovanje, koje izazivaju "svojim nepromišljenim ponašanjem"

Komentari

  • marko

    25. april 2014 | 14:37

    Podrska profesoru Simonovicu....jeste da mi je dao samo 6:) ali potpisujem da se ovaj ispit najtemeljnije obradjuje za njegovom katedrom u odnosu na sve ostale u Srbiji...Covek je posten izvan svake sumnje... Sramota cime se bave novinari...

  • Nazi

    25. april 2014 | 14:22

    I jesu krive. Izazovno obučene su svakom trn u oku. Da ne hodaju polu gole ne bi ih nikad niko dotakao a ne silovao!

    • 25. april 2014 | 18:02

      ja

      @Nazi

      Indija se proslavila po silovanjima, a zene im zavijene u marame. Ako neko hoce da siluje, on siluje kako god da je obucena zena, a sta god zena da uradi ce navoditi kao njenu krivicu. Silovanje, izivljavanje i ponizavanje,je vrhunac samozivosti koju musko moze da ispolji. Sta god da je zena uradila ne opravdava napadaca, jer svaki muskarac moze (ako hoce) da kontrolise svoj nagon za seksom.

  • jana

    25. april 2014 | 12:12

    Otišla država skroz...

  • Skaj

    25. april 2014 | 07:21

    Branislav Simonovic mora da je iz redova Obraza!

  • Objavite komentar

    24. april 2014 | 20:31

    Postovana Gospodo, vas tekst je klasican primjer nepoznavanja i neshvatanja kriminalisticke materije, ovakvim nepromisljenim textom dovodite u pitanje prvenstveno obraz pojedinca, pa zatim fakulteta, i sto je najgore policijske struke. Podaci koje je gospodin profesor izneo su na osnovu viktimoloskih istrazivanja, i ako mislite da nije u pravu, grijesite, jer omladina JEDNIM dijelom itekako svojim nepromisljenim ponasanjem moze izazvati reakciju napasnika kojem se u tom momentu na osnovu pokazivanja njene nemoci da pruzi otpor, javlja jaca zelja i samopouzdanje za kretanjem u bludne radnje. Znaci, poenta price je da ako je nesto do djevojackog ponasanja, na ovakav nacin skrece im se paznja da bar te elemente, koji sami mozemo kontrolisat, uklonimo dok ne bude kasno. Nadam se da ce moj mali text imati razumjevanje medju citateljkama kao preventivna zastita od ovakvih situacija.

    • 24. april 2014 | 23:25

      Ana

      @Objavite komentar

      Imala sam dugi crni kaput, prilicno sirok, dugu, skupljenu kosu, kapu, sal, rukavice, ravne cizme. Vracala sam se kuci sa fakulteta. Stanovala sam u soliteru. Pregorela je sijalica na stubu ispred zgrade. Neko me obgrlio, sputavsi mi ruke, iznenada, s ledja. Pomislila sam da je to neko koga poznajem i nisam se uplasila. Kada sam pokusala da se okrenem, osetila sam pokrete njegove karlice prema mojoj. Shvatila sam da to nije neko koga znam. Uspela sam da savijem jednu ruku u laktu, i udarila sam ga svom snagom u stomak. Savio se i ispustio me. Istim laktom sam ga udarila u lice. Okrenuo se i poceo da bezi, a ja sam jurnula za njim. Brzo sam shvatila da je brzi od mene i da ga necu stici, posustala sam i odustala. Vratila sam se kuci, i tada sam pocela da se tresem. Nikoga nije bilo, pa nisam imala kome da se pozalim. U kuhinji sam placuci uzela veliki noz i izasla napolje da trazim napadaca. Srecom i po mene i po njega, nisam ga nasla. Nisam silovana, nisam fizicki povredjena, ali sam jako povredjena. Isto bih bila povredjena i da sam bila u mini suknji, pustene kose, u stiklama. Da je on bio jaci, ili ja slabija, bila bih vise povredjena, verovatno zauvek. Silovanje ima samo jedno znacenje. Tu su silovatelj i zrtva, olaksavajucih okolnosti za silovatelja nema, niti otezavajucih za zrtvu. Ne sudi se zrtvi. Da sam ga one noci, naoruzana nozem, besna i uplasena, srela, nasla i ubola, ja bih bila ubica i to nista ne bi moglo da promeni. Ubica ubice i dalje je ubica. Iz mog ugla, za svaku je osudu ovaj tekst u udzbeniku jednog pravnog fakulteta, bez obzira sto je istrgnut iz konteksta i bez obzira sto ne pripada autoru. Sramno je da jedan profesor, pravnik, na ovaj nacin prenosi analizu zrtve gnusnog zlocina, jer pre svega, NIJE BITNO da li je ZRTVA slaba ili jaka, da li je moralna ili nemoralna, lepa ili ruzna, izazovna ili odbojna, ona je uvek zrtva, a on je uvek zver - nameran i zao, a cesto i naoruzan. Zakon, pa i profesori prava i pravo, mora uvek da stiti zrtvu, zato postoje, zato u zakonu postoji i prekomerna upotreba sile, i prekoracenje samoodbrane, npr. Mozda je profesor zeleo da kaze da je bolje izbegavati rizicno ponasanje u smislu privlacenja paznje napasnika, ali profesor to nije tako rekao, napisao, ni preneo. To sto je preneo, napisao, preveo, njega, u najmanju ruku, cini losim profesorom jednog Pravnog fakulteta. Ovde, ipak, nije problem u tome sto je on los profesor, vec je problem u tome sto stav izrazen u ovom odlomku mnogi podrzavaju. Prihvatajuci analizu ZRTVE ili njenog ponasanja - takodje su napadaci, zli i namerni da nekome uniste volju za zivotom. U kakvom drustvu zivimo, ako neko, bilo ko, stavlja znak pitanja na zrtvu zbog oblacenja, kretanja, mraka po kome baulja, romantike koju prizeljkuje? Mozda treba analizirati boju karmina, pravac pogleda, trepataj oka u nekom trenutku, mozda lep palac na stopalu, ili roze lak za nokte... Ko zna sta sve moze da provocira "pravu" osobu u pravom trenutku? Znam sta mozda moze da spreci tu osobu - to je strah od posledice - da sudije, pravnici po obrazovanju, sa Pravnog fakuteta u Kragujevcu i drugih pravnih fakulteta, prestanu da za silovanje izricu kazne manje od zakonskog minimuma, pronalazeci pregrst olaksavajucih okolnosti, vec da ih kazne najstroze. Da kazemo i na sudu i van suda da je silovanje jedan od najgorih zlocina, da opravdanja nema, da drustvo prestane da analizira zrtve i da zauvek prezre silovatelje. Da bar malo ozdravimo.

  • Bratic KV

    24. april 2014 | 19:21

    Pokusavate da diskreditujete profesora a ne znate kako je lik kompetentan i sa kakvim metodama pristupa tako osetljivoj materiji.Verujte,u ovim teskim okolnostima normalno je takvo razmisljanje jer se zeli preventivno reagovati. Krivicno delo je najlakse izvrsiti nad nemocnim licima i to je osnovna poruka koju je profesor hteo da uputi i time osvesti sve koji misle da je Srbija idealno mesto za zivot..

  • Pepa prase

    24. april 2014 | 17:06

    Nisu sve zrtve bile provokativno odevene, SILOvanje je nasilje, ne ohrabrujte ovakvim textovima bolesnike

  • mikisa

    24. april 2014 | 15:40

    nemo je iz ukao ovo iz konteksta ne pize bas tako

  • dr.mile

    24. april 2014 | 14:29

    Silovanje gde manjijak saceka zrtvu u zasedi pri tome je ne poznaje i bez ikakvog povoda napadne,je logicno da zrtva ne snosi nikakvu krivicu.Svaku drugu situaciju bez obzira dali ti je majka ili sestra(svaka zena je nekome nesto)treba dobro ispitati,nesmemo biti pristrasni.Ne slazem se da je garderoba razlog za silovanje.(opravdanja za silovanje nema)Ali tvrdim da za mnogo silovanja povod je ponasanje.Na primer izazovno lepo obucena zena na javnom mestu,privlaci poglede muskaraca,ali ako se takva ista pojavi sama u pustom delu grada gde ta garderoba nije prikladna,mnogo veca verovatnoca da ce je neko silovati.Ponasanje je uvek krivo za sve.Iz policijskih izvestaja postoje slucajevi gde je jedna ista zena silovana uvek na istom mestu vise puta u kasnim satima od razlicitih osoba.Kakvu pouku iz toga izvuci.Ima nas raznih zbog toga je vrlo bitno razlikovati silovanja.Silovatelj je uvek kriv,ali u nekim slucajevima ima i krivice zrtve,to moramo priznati

    • 24. april 2014 | 18:07

      Maja

      @dr.mile

      G-dine, kako objasnjavate da mladic ne bude silovan u pustom delu grada, oskudno odeven( npr. sorc i majca)?? Da li mi zivimo u Avganistanu ili u Srbiji?? G-dine, siluju bolesni, ne biraju ni mesto, ni vreme, ni zrtvu. Da li su krive starice koje same zive i sve cesce su zrtve silovanja u svojim kucama? Sve cesce siluju pse. Da, tacno, onaj pas je provokativno setao obalom reke u N. Sadu.......

  • ivan

    24. april 2014 | 14:23

    Ne razumem ljude, zasto komentarisu knjigu koju nisu ni videli, a kamoli procitali, vec samo na osnovu pola pasusa podnaslova koj govori o VIKTIMOLOSKOM odnosu zrtve sa pociniocem, koju su novinari servirali. Novinaari su jos gori jer blate profesora, jednog od najboljih na pravnom u Kragujevcu, a takodje nemaju veze sa kriminalistikom. I dokle vise planirate da unistavate Pravni fakultet u Kragujevcu ovakvim i slicnim vestima, dodjite i zavrsite ga ako mislite da je sprdnja od fakulteta. Student sam Pravnog fakulteta u Kragujevcu i polozio kriminalistiku kod prof. Simonovica, zato i pisem ovde, jer kroz ovu vest omalovazavate rad i znanje studenata Pravnog fakulteta u KG.

  • IVAN MILOSAVLJEVIC

    24. april 2014 | 14:11

    NEKA VAM NEKO SILUJE CERKU ILI SESTRU PA DA VIDIM DALI BI OVAKVE GLUPOSTI PISALI..SRAM VAS BILO IDIOTI GLUPI..I VI NOVINARI KOJI OVO IZNOSITE U JAVNOST I OHRABRUJETE DEBILE I PSIHOPATE DA BUDU ONO STO JESU I DA SE NE STIDE TOGA..

  • lobi

    24. april 2014 | 14:08

    Izvuceno iz konteksta… Naucite kriminalistiku,pa dodjite da komentarisete

  • revolucionar

    24. april 2014 | 14:00

    Lepo piše da se stvara seksualna tenzija a ne žena je kriva što je silovana.

  • student prava kg

    24. april 2014 | 13:01

    vi novinari bolje pisite o aferi indeks i o studentskim organizacijama na fakultetu a ne o najpostenijem profesoru. pozdrav za postene profesore.

  • Ete

    24. april 2014 | 11:43

    Pitam se da li biste se slagali sa ovim dijelom knjige kada bi vam neki manijak silovao cerku ili sestru,pazite sta pricate i koga branite.

  • J.h

    24. april 2014 | 11:32

    Mene hrpa muskaraca svojim idiotskim ponasanjem a i sve zene provocira da ih pogodimo peglom u glavu ali smo ljudi pa to ne radimo. Da mi je vidjet sta bi bilo da ta opasnost prijeti i njima ko nama svaki dan prakticki jer sve vise i vise bolesnika ima na cesti sto se vidi i tu po komentarima koliko bi govorili gluposti.

  • Miki

    24. april 2014 | 11:27

    Dok kucka ne podigne rep pas je ne zajase

    • 24. april 2014 | 18:11

      Ana

      @Miki

      Ko kaze da zene nemaju seksualni nagon, zelju...da im se ne svidja neki momak koji prolazi pustom ulicom?? kada je zena to iskoristila i namamila mladica da ga siluje?? Ne mogu da verujem da zivis u Srbiji.

    • 25. april 2014 | 14:24

      Nazi

      @Miki

      Tačno tako

  • Zveki

    24. april 2014 | 11:24

    One se ne lickaju za sebe vec za muskarce,a posle im djavo kriv. Profesor je 100%upravu

    • 24. april 2014 | 12:21

      Киза

      @Zveki

      Ако ти се жена,сестра,мајка итд лепо обуче мислиш да због тога треба неко да буде силован и сине овде се прича о силовању против своје воље да је другачије причали би о сексу

  • O retardiranog li sveta....

    24. april 2014 | 11:08

    Ovo je izvuceno iz konteksta,knjiga ima preko 600 strana ako vas nije sramota da komentarisete a da niste procitali i nemate pojma o cemu pricate slobodno...ovo je strucni udzbenik nije novinarski clanak pa se ne moze doneti sud na osnovu jednog pasusa.

  • Bin Laden البوسنة

    24. april 2014 | 10:48

    Nista ovde nije kontraverzno Jer Bog dragi u Bozjoj knjizi obraća se Zenama pokrijte svoje telo da ne biste bile napastvovane !!!!

    • 24. april 2014 | 14:14

      IVAN MILOSAVLJEVIC

      @Bin Laden البوسنة

      POKRI TI TVOJU POKVARENU JEZICINU-MANIJACE SA LAZNIM PROFILOM.

  • saleka

    24. april 2014 | 10:46

    Kako vas nije sramota da pričate o silovanju i onda kažete da "neke žene provociraju"! Kako,čime,šta to žena radi da bi muškarac bio "isprovociran" da siluje?! Da je ne znam kako mračna ulica i da je ona u ne znam kako kratkoj suknji kako to može da bude provokacija? Kako?!?

  • Zuzu

    24. april 2014 | 10:32

    Same me se poskidaju izazivaju pa posle AJ KUKU

  • Makarije

    24. april 2014 | 10:24

    Ko kaže da je to skandal,...citirate navode iz knjige,..ako imate nešto da kažete na tu temu, upišite fakultet,...izučavajte tu materiju, pa onda napišite nešto korisno,...ovako zbog dnevne vesti ,nipodoštavate sve,..sramota,...skandal je što izvlačite reči i konteksta i uzbunjujete ljude a da pritom nemate pojma o čemu pišete,...slobodno objavite moj komentar

  • Studentkinja

    24. april 2014 | 10:19

    Pricate o profesoru koji je jedan od retkih na Pravnom fakultetu u Kragujevci koji nije povezan sa aferom Indeks. Profesor je veliki strucnjak,dobar predavac i napisao je odlican udzbenik.Ovo je samo naopako tumacenje teksta od strane osobe koja je napisala ovako nakaradan naslov. Stvarno sramota da pominjete jednog tako korektnog profesora na takav nacin.

    • 24. april 2014 | 13:45

      snezana

      @Studentkinja

      Bravo! Slazem se u potpunosti. Nigde u udzbeniku ne stoji recenica iz naslova ovog teksta. Sve sto je napisano je izvuceno iz konteksta. Bruka za novinara koji je pisao ovaj clanak.

    • 24. april 2014 | 18:56

      Milica

      @Studentkinja

      Iako se slažem da senzacionalistički naslovi ne doprinose diskusiji, ipak mislim da je profesor ovde napravio ozbiljnu grešku time što stvara utisak da je u "viktimološkom odnosu" ključna nepromišljenost ili "neurotičnost" žrtve, a ne nasilnost i samovolja počinioca. Prosto, stvara se osećaj da prvo treba pretpostaviti da je žena glupa, naivna i psihički labilna, a tek onda da je do krivičnog dela zapravo došlo. Umesto što se krije iza mišljenja drugih stručnjaka, volela bih da mi profesor (ili neko drugi stručan) pojasni kako provokativnost i nepromišljenost žrtve, ako se uzme u obzir da ona postoji, utiče na rad nadležnih. Da li se uzimaju kao olakšavajuća okolnost? Ako ne, koja je svrha naglašavanja toga u udžbeniku? Kao akademik, profesor je dužan da ima svoj stav i nije dovoljno njegovo pozivanje na neke tamo autoritete bez da se izjasni o onome što on misli da je značenje reči u NJEGOVOJ knjizi, i kako zamišlja da ono pomaže utvrđivanju pravde. I, nemojmo mešati babe i žabe: ako nije korumpiran i ako dobro predaje, ne znači da je 100% bezgrešan. Šansu da se ispravi ima, ali pošto je odmah krenuo sa izgovorima i ograđivanjima, sumnjam da će je iskoristiti.

  • mislilac

    24. april 2014 | 09:24

    Postoji poslovica koja kaze: "Ne cini lopov priliku, vec prilika cini lopova" naravno ako je ta osoba previse slabog karaktera da bi postao lopov. Nesto slicno moze se reci i ovde za zene. Ako same ne mogu da procene nego namerno flertuju, grebu se za cascavanje i slicno, posle im je neko kriv sto su htele da ga iskoriste i odbace a taj neko im uzvrati kako vec uzvrati, u najgorem mozda siluje ili to zena tako kaze ako je seks sa muskarcem nije dopao ili bio previse grub za njen izbor iz maste idealnog zivota zene njenih godina. Za ljubav i rat POTREBNO je DVOJE.

  • Dragana

    24. april 2014 | 08:56

    Znaci, ne znam sta je gore. Bezobrazni i neodgovorni profesor i dekan ( koji svojim stavovima opravdavaju i podsticu silovatelje) ili pojedini komentatori koji bi zene da obuku kao u Saudijskoj Arabiji - da odijevanjem, kosom, hodom, mirisom, postojanjem i slično ne 'izazivaju' muškarce. Osobama sa normalnim stavom, koji ista shvataju i razumeju, jasno je da silovanje nema nista sa seksualnom željom vec sa sprovodjenjem sile, mržnje i moći. Otuda tolika masovna silovanja u ratovima. A vi osobe koje podrzavate stav da je zena kriva, da li znate koliko je silovanja muškaraca koja se ne prijavljuju zbog 'blama' i to ne samo po zatvorima. Jadno je sto ne pomislite na sebe prvo, pa onda na svoje cerke, majke, sestre itd. Uzas! A sad slobodno lupate minuse!

  • badboy

    24. april 2014 | 08:54

    Nista nije slago cista istina znam neke koje me teraju da ih silujem verovali ili ne iako to izbegavam

  • Marko KG

    24. april 2014 | 08:52

    Rec je o jednom od najpostenijih profesora na Pravnom u Kg i izuzetnom strucnjaku, ovo mu fabrikuju "Indexovci" a jedan broj njih su u naucnom smislu promasili profesiju ...

  • Bakster

    24. april 2014 | 08:46

    Ne pise da je zena kriva vec da sama mora voditi racuna o svom doprinosu,ne silovanju vec doprinosu opasnoj situaciji...nemojte plivati po otvorenom moru-vau,optuzuju ljude da su sami krivi ako se udave!

  • стрептомицин

    24. april 2014 | 08:32

    Сада је свима јасније због чега силоватељи пролазе са неком симболичном казном. А декан пошто није упућен, а требао би, шта му студенти уче нека лепо да отказ. Мада за отказ треба имати морала и части.

  • Vladimir

    24. april 2014 | 07:04

    Da li je i koliko žena kriva je isto pitanje kao ono sa kokoškom i jajetom.

  • Киза

    24. april 2014 | 06:42

    Профа манијак!

  • ici

    24. april 2014 | 03:37

    Tacno zene su same krive !!!!

  • jedna zena

    24. april 2014 | 02:25

    "NE" znači "ne" i šta tu nije jasno? Istina da žene provociraju, pogotovo u alkoholisanom stanju, ali ispada da muškarci nisu u stanju da "alat" zadrže u gaćama ako im nakon provokacija i flerta žena kaže da ne želi sex. Silovatelji su psihički nestabilni i kako god da je došlo do silovanja treba ih kazniti pa neka drugi put malo razmišljaju većom glavom.

    • 24. april 2014 | 08:41

      Logika, sta je to?

      @jedna zena

      Kazes da su psihicki nestabilni, a onda da ih kazne da bi sledeci put razmisljali vecom glavom? Sta pricas ti?

  • ЖAН-KЛOД

    24. april 2014 | 01:07

    realno, tacno tako!

  • Neko

    24. april 2014 | 00:55

    Ne vidim nista sporno u ovome.Sve je tacno.Naravno,ubio bih nekoga kada bi silovao nekog mog,devojku.Zato,ako zivite.u mracnom kraju,kuci se ide.ranije,ili taksijem do kuce.Pozovite brata,decka da izadje po vas ili da prica telefonom sa vama.I da,ako izazivate nekog muskarca i provocirate,velikabje.verovatnoca da ce on to.da shvati na taj nacin.Tako da,neke.zene same to traze,neke ne,ali,svakako je sve to mucno i odvratno.

    • 24. april 2014 | 10:41

      Dodo

      @Neko

      A kad žena kaže sa ne želi sex ili kad muškarac napadne i siluje ženu samo zato jer ona hoda po mraku? Jel to isto opravdavaš? Kažeš imaš devojku,e pa kako bi bilo da tvoja devojka ne mora da se plaši da će neka morončina da je siluje samo zato jer na njoj vidi atraktivan i lep odevni predmet koji joj lepo pristaje?

  • G i l e

    24. april 2014 | 00:52

    Sve zavisi od slucaja do slucaja,ima bezobraznih zena koje provociraju a ima i onih koje su zrtve manijaka koji ih je napao nez i jednog povoda

    • 24. april 2014 | 08:05

      Pera

      @G i l e

      Ima i onih muškaraca koji traže metak u čelo. Pa zašto ih ne bi ubili?! Kakva vam je to logika? Opravdavate devijantno ponašanje i za to optužujete žrtvu! Ako ti neko zgazi dete na ulici nije on kriv veće dete! Što ne pazi!

    • 24. april 2014 | 10:43

      sale

      @G i l e

      A šta znači to "ima žena koje provociraju"?!?! Kako "provociraju"?!?!?NE znači NE i tačka.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA