Novine na samrti, uspon elektronskih medija u Sloveniji
Analiza slovenačkog Ministarstva kulture pokazuje da se u tamošnjim štampanim medijima od 2007. broj zaposlenih smanjio za 19 odsto, piše Delo. S druge strane, elektronski mediji beleže rast.
Godine 2007. upisano ih je bilo 1.230 a 2013. godine 1.787. Tačnije, 108 televizijskih, 116 radijskih, 412 elektronskih i 1.151 štampanih medija, prenosi Bizlife.
Na slovenačkoj sceni štampanih medija trenutno izlazi devet dnevnih novina: Delo, Dnevnik; Finance, Slovenske novice, Žurnal24, Večer, Primorske novice, Svet24 i Ekipa.
Najtužnije su ipak brojke vezane uz zaposlenost. Od godine 2007. zaposlenost se smanjivala za oko tri odsto godišnje. Najteže je bilo 2012. godine kad je zaposlenost smanjena čak osam odsto. Prema poslednjim podacima, u štampanim medijima zaposleno je 1.253, u radijskim 739, a u televizijskim 1.859 ljudi.
Godine 2008. ukupni su prihodi za 50 privrednih društava iznosili 180.238.243 evra. Kod većine štampanih dnevnika, štampa je pala prosečno za 25 odsto godišnje.
Najveću štampu su imale Slovenske novice - 71,433 te imaju među spomenutim dnevnicima najveći tržišni udeo. Slede Delo, Dnevnik i Večer, a najmanjeg imaju Finance.
Bolje ide elektronskim medijima. Podaci za 143 društva radijske i TV delatnosti pokazuju rast prihoda poslednjih godina. Među elektronskim publikacijama, najveći doseg od 2009. do 2012. ima veb stranica 24ur.com, sledi Siol.net i Bolha.com.
Najveću slušanost imaju Radio 1 (13,5%), Val 202 (11,4%) i Prvi program Radija Slovenije (8,87%). Najgledaniji TV program prošle godine bila je POP TV (23,3%), zatim Prvi program RTV Slovenije (17,26%) i Kanal A (11,14%).
Prema podacima ove analize, bruto prihodi oglašavanja u Sloveniji su od 2008. do 2013. povećani s 522 na 760 miliona evra.
(Telegraf.rs)
Video: ANKETA: Građani Zgreba u šoku, smatraju da je sistem kriv
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.