FIKSNA TELEFONIJA: Ako pređete na drugu mrežu, gubite ADSL!

  • 18

Usluga prenosa broja u fiksnoj telefoniji, odnosno zamena operatora uz zadržavanje postojećeg broja, moguća je od 1. aprila, po ceni od 165 dinara, bez PDV-a, koja se plaća operateru kod kog se prelazi.

Iako se ovaj potez činio kao mogućnost da se otvori tržišna utakmica, u kojoj bi svi operatori imali iste mogućnosti da se bore za svoje korisnike, u praksi se naišlo na izvesne probleme.

Naime, Pravilnikom o prenosivisti broja regulisano je da se dodatne usluge, poput interneta ne mogu prenositi. To u praksi znači da korisnici ADSL-a, dakle "Telekomovi" korisnici, njih oko 700.000 ukoliko žele da prenesu broj kod drugog operatora automatski ostaju bez ovog interneta.

Ova situacija, čini se, svima predstavlja problem - i malim i velikim operatorima, koji tvrde da  se moglo naći i bolje rešenje.

Tako direktor Operacija u Orion telekomu, koji nije potpisao Protokol o implementaciji Pravilnika o prenosivosti broja, Ivana Bojović kaže da je njihova kompanija predlagala da "ne dođe do prenošenja, već do podele usluga", te bi neko od korisnika mogao da kaže - "ja želim da imam ADSL internet kod Telekoma, ali fiksnu telefoniju želim kod nekog drugog".

- Stekao se utisak da naš predlog ne vide svi kao rešenje. Telekom je ponudio lokalnu petlju, ali su napitanje "Koliko ljudi koristi lokalne petlje?" odgovorili - "Jako malo" - kaže Bojović i objašnjava da se na ovaj način manjim operatorima na neki način onemogućava da budu ravnopravni u tržišnoj trci.

Iz "Telenora" stiže sličan odgovor.

- Što se tiče korisnika koji koriste ADSL priključak, a žele da prenesu svoj fiksni broj Telenor im putem sopstvene infrastrukture može obezbediti internet uslugu, za sada u okviru ograničene teritorije - kažu iz ove kompanije.

Što se tiče ADSL-a koji će po promeni operatora automatski prestati da funkcioniše, "Telenor" upućuje na praksu koja se primenjuje u zemljama Evropske unije.

- Dobra praksa u regulaciji drugih tržišta u okruženju i Evropskoj uniji pokazuje da kada korisnik želi da prenese broj kod drugog operatora i time raskine pretplatnički ugovor, može da nastavi da koristi istu ADSL uslugu. Rešenje vidimo u regulaciji uvođenja tkz. “naked DSL” usluge od strane RATEL-a koja bi omogućila korišćenje ADSL Interneta nezavisno od korišćenja govorne usluge postojećeg operatora - kažu iz Telenora.

S druge strane, iz "Telekoma" podsećaju na odluku donetu Pravilnikom da se prenosom broja u drugu mrežu, ukidaju se svi širokopojasni servisi - internet, IPTV i dodatni telefonski brojevi realizovani preko interneta

- Korisnici koji se opredele za promenu pružaoca usluga fiksne telefonije, informacije o načinu pristupa internetu će dobiti od strane novog operatora. "Telekom Srbija" u ponudi ima pristup internetu preko ADSL/VDSL portova, pristup internetu preko optičkog kabla kao i usluge pristupa internetu preko mobilne mreže (mobilni NET paketi) - kažu iz ove kuće.

Povodom ovog problema kontaktirali smo i SBB, ali nam iz ove kompanije nisu odgovorili na pitanje kako oni planiraju da svojim budućim koriniscima nadomeste nedostatak ADSL-a.

(M. Batinić)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • kladovo

    3. april 2014 | 09:13

    Jos jedan dokaz monopolskog trzista. Neka mi kaze neko pametanrazlog zasto bih uopste pozedovao fiksni telefon kada je mobilni svima dostupan. Ovako se zbog interneta i tv-a pljackaju korisnici. 700.000 x 450 dinara mesecno pa izracunajte koliko Telekom uzme love od telefonske pretplate za uslugu koja "zvoni par puta u mesecu".

  • Haj

    3. april 2014 | 09:00

    DOŠO KRAJ MONOPOLISTIMA-TELEKOMU DOSTA SU NAS DRALI DOBAR POTEZ DRŽAVE I RATELA .

  • ana

    3. april 2014 | 10:37

    najamno ropstvo. Demokratsko. PLJUC. Debelim novcem platili uvodjenje mreže a ne možemo mi da ga isključimo privremeno a da ne izgubimo trajno pravo na korišćenje istog.Deo mreže je naš!!!!!!!!!!!!!!!!Ko ima pravo da nam ga oduzme bez nadoknade? U startu naplata višestruko od potrešebnih impulsa. Mogu da odugovlače koliko hoće ali taj oodnos prema potrošaču neminovno vodi do propasti firme.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA