KAKO PROTIV "DRUMSKIH UBICA": Oštrije kazne, edukacija još u školama!

  • 2

Nepoštovanje ograničenja brzine, prolazak kroz crveno svetlo i vožnja u pijanom stanju glavni su uzroci saobraćajnih nesreća na srpskim drumovima, ali šokantno je to što je sve navedeno odlikovalo bahatog vozača koji je prouzrokovao smrt dve sestre iz Pančeva.

Iako i sam Zakon o bezbednosti saobraćaja ima svoje nedostatke, zbog čega nije ni uspeo da iskoreni nasilničku vožnju, glavni razlog i dalje velikog broja pogibija jeste nedovoljno intenzivan rad na edukaciji i aktivnostima u vezi sa podizanjem svesti vozača i građana.

Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović smatra da je problem pre svega u nedostatku podrške i pasivnosti nadležnih državnih organa.

- Oni ne pokazuju dovoljno odlučnosti i volje! Podsetiću samo da je trebalo četiri godine da se usvoji novi zakon, koji je bolji od prethodnog, ali sa mnogim nedostacima. I takav kakav je, doveo je do oduzimanja oko 600 vozačkih dozvola, ali šta to vredi kada program prevaspitavanja nije ni počeo! – objašnjava Okanović za Telegraf.rs, navodeći da to podrazumeva seminare i razgovore nesavesnih vozača sa psiholozima, psihijatrima, saobraćajnim inženjerima itd.

Prema njegovim rečima, Vlada Srbije još nije usvojila podzakonske akte koji bi omogućili promenu sadašnjeg sistema obuke vozača, pa je tako od početka primene novog zakona njih 160.000 položilo vožnju pripremajući se po starom!

Okanović smatra da je saobraćajna policija unapredila kontrolu, poput uvođenja presretača i video-nadzora, ali da nije "svemoguća", odnosno da sankcije novog zakona imaju ograničene domete.

Načelnik Uprave saobraćajne policije Dragiša Simić kaže da su te sankcije "i prevelike sa srpski standard", ali da istovremeno ima "elemenata za strožije kazne kada neko sa umišljajem prođe kroz crveno svetlo i ugrozi živote ljudi".

- U hodu ćemo neke odredbe i menjati. Ipak, apelujem i ovim putem na građane da se uključe i pozovu 92 kada primete da neko "divlja" kako bismo mi usmerili saobraćajne patrole – rekao je Simić za Telegraf.rs.

On dodaje da će se prava primena Zakona videti tek za pet godina, kada se sagledaju sve njegove vrline i mane.

- Ne možemo samo sankcijama neke stvari iskoreniti. Treba da se krene od predškolskog uzrasta sa edukacijom, da roditelji i svi relevantni faktori koji se bave bezbednošću u saobraćaju utiču da se promeni svest mladog čoveka koji treba da sedne za volan – kaže Simić.

U Srbiji na 100.000 stanovnika u saobraćajnim nezgodama pogine prosečno 8,8 ljudi, kaže profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić.

- Zakon treba da bude još oštriji, jer vozačka dozvola treba da bude privilegija, a ne pravo! Problem je što građani nisu svesni da su ugroženi, a političari neće da se bave time ako građani na to ne ukazuju – tvrdi Vujanić za Telegraf.rs.

Damir Okanović navodi i stanje puteva kao jedan od problema, o kojem se, pak, ne govori tako često.

- Zakon možda jeste, ali se putari nisu promenili. Zbog loših puteva godišnje pogine 70 osoba, a 2000 u proseku bude povređeno, ali su u krivičnim prijavama uvek vozači, a ne putari. Zašto da neko umre za manje od 100 evra, koliko, na primer, košta postavljanje znaka "stop" – pita se Okanović.

(N. Stojić / Foto: MUP)

Video: Na Kopaoniku metar snega, skijaši uživaju

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Milan Markovic

    4. mart 2012 | 19:43

    NAzalost, ziva istina je ono iz prethodnog komentara

  • miami

    3. mart 2012 | 23:09

    E,zato ja vise nisam u Srbiji,jer je tu glava u torbi na svakom koraku.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA