STARA PLANINA: Zamajac razvoja čitave regije
Razvoj Stare planine kao turističke destinacije tek je u zečetku, a ovom kraju donosi kako turistički razvoj, tako i kulturni i privredni. Stara planina je odličan primer kako državni intervencionizam, dobro planiran, projektovan i vođen, može od jednog kraja koji je bio kraj bez perspektive, kraj koji su ljudi napuštali, postane region u koji ljudi počinju da se doseljavaju, u kome počinju da se javljaju neke nove poslovne šanse.
Predsednik opštine Knjaževac Milan Đokić kaže da su planovi te opštine da u potpunosti iskoristi sve potencijale i sve resurse koje Stara planina ima, a oni prevazilaze interese samo jedne opštine.
- Potencijali Stare planine prevazilaze okvire i regionalnog interesa. Stara planina ima potencijale koji su značajni za čitavu republiku i zbog toga cela država mora da stane iza tog projekta, jer on može biti zamajac privrednog razvoja jednog za sada potpuno devastiranog kraja jugoistoka Srbije. Ovaj deo Srbije u perspektivi, zahvaljujući razvoju turizma na Staroj planini može da bude jedna regija u kojoj će se lepo živeti, gde će se ljudi uspešno baviti turizmom. U budućnosti bi čak mogao da pretenduje da stane u red evropskih regija u kojima se kvalitetno živi - naglašava Đokić.
Ekonomski interes da se Stara planina kao resurs i dalje razvija ima veliki broj društvenih aktera.
- Turizam je inicijalna kapisla za razvoj čitavog sektora, i proizvodnje hrane i usluga i svega ostalog što već i danas na ovom nivou razvoja turizma na Staroj planini može da se oseti na teritoriji opštine Knjaževac, ali i Pirot i Svrljig. Mnoga mala i srednja preduzeća ili zbog usluga koje pružaju na Staroj planini ili zbog proizvodnje koju prodaju imaju itekako ekonomski interes da ovaj kraj napreduje - ističe predsednik opštine Knjaževac.
Pogledajte galeriju fotografija
(Telegraf/ Vrh zabave)
Video: Jocić: Ovde se na dan Svete Trojice okupljalo celo selo
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.