Telegraf vas vodi kroz šoping na Rolan Garosu: Šta je hit, a šta izbeći, u radnjama Pariskog Grend Slema (FOTO)
I kad sija sunce, i kad lije kiša – šoping na Rolan Garosu je jedina aktivnost čiji intenzitet – ne jenjava!
Nikad veći asortiman bukvalno svega i svačega što na sebi može da ponese logo ili karakteristične vizuale Otvorenog prvenstva Francuske – krasi ili će krasiti telo, vitrine, automobile, potomke i ormane nezajažljvih posetilaca – kupaca, koji u kolektivnom transu nezaustavljivo hrle ka rafovima i kasama dvadesetak prodajnih lokacija u kompleksu Rolan Garosa, a ove godine i prodavnicama u prikolicama širom Pariza.
A šta se sve to nudi sa prepoznatljivim znakom jednog od najvećeg sportskog događaja na svetu, boje šljake?
Od noviteta, rubikove kocke, lutkica inspirisani humanitarnom akcijom Rolan Garosa „Fed de la mur“, olovaka sa svetlom koje projektuje logo turnira, pravom šljakom sa terena koja se pojavljuje u bocama, olovkama i privescima, malim verzijama muškog i ženskog trofeja i raznorazne papirne galanterije – preko dvadesetak različitih privezaka sa i bez teniske loptice, magneta, olovaka, loptica sa mečeva i treninga, podmetača za sedenje, šolja za kafu i čaj, čašica za espreso, mini teniskih reketa, znački i bedževa i razglednica, do modne galanterije u više kolekcija, pa čak i kofera u tri dimenzije, u radnjama Rolan Garosa samo fali, od ptice mleko.
Veliki hit poslednjih dana su, naravno, kišobrani (od 45 do 60 evra) i veoma kvalitetne i lepo brendirane kabanice (15 evra) – na kojima se nije štedelo ni kada je, do pre 2 godine, kvalitet robe na ponudi bio zaista ispod svakog nivoa. Sa druge strane, ono što najlošije ide je, ujedno, i najskuplje – posebna kolekcija obuće i garderobe za Rolan Garos jedne etablirane modne marke (ne one koju nosi Novak) – čije patike koštaju 500 evra.
Koferi takođe „nigde ne putuju“ (najmanji – formata za avionsku kabinu – košta oko 300 evra), a ni posebna modna kolekcija samog „Rolan Garosa“ sa najviše artikala namenjenih damama, koja verovatno završi u poklon paketima za partnere turnira nekoliko nedelja po njegovom okončanju – jer, uistinu, nije veliki broj onih koji u postojbini visoke mode žele da nose nešto što podseća na nju.
Tu i tamo, neka ešarpa bude prodata, ili neka azijatkinja i kupi satensku bluzu sa plavim nijansama i diskretnim logotipom „RG“ na njoj, ali je to – to, što se prodaje skuplje robe tiče.
Brend koji nosi naš Nole, sa druge strane, lepo prolazi kod posetilaca turnira, makar i bio dva ili tri puta skuplji od standardne „lajf-stajl“ ponude u osnovnoj turnirskoj kolekciji. Od kaiševa, nesesera, legendarnih polo majci – pa sve do suknji i sakoa, „krokodil“ se često „šeta“ po kompleksu kod Bulonjske šume – i uistinu predstavlja pravi simbol francuskog i svetskog tenisa.
Ove godine je, među novim sponzorima, i jedna kineska marka mobilnih telefona – čija je kamera završila na teniskim mrežama za još bolje praćenje prenosa mečeva – ali njihova prodaja ide „mršavo“, možda i zbog strahova prouzrokovanim „aferom Huavei“.
Reketi i sportske torbe u kojima igra Rafa Nadal se često uzimaju u ruku, ali retko nose ka kasi – jer je njihova cena na turniru znatno veća nego u teniskim radnjama ili onlajn trgovinama. Za one koji vole da mašu nečim što nosi logotip turnira – osim navedenog mini-reketa – nudi im se i orijentalna Rolan Garos lepeza, koja nema ama baš nikakvu upotrebnu funkciju po retkim ali ekstremno toplim danima na Rolan Garosu. Bolje će proći ako na glavu stave neku od raznobojnih svilenih bandana – čiji je ovogodišnji motiv – „hipi“ prirodno zelenilo.
Jedan od omiljenih artikala svih vremena su, naravno, džambo ili uvećane teniske loptice, naviše zastupljene u žutoj boji (za muškarce) i roze (za žene), a u paru sa crnim markerom za potpisivanje predstavljaju „ubitačnu kombinaciju“ za sve igrače dok napuštaju teren ili budu uhvaćeni na prepad od strane grupica obožavatelja širom kompleksa turnira. Spakovane loptice sa treninga su „kul fora“, i izgledaju dovoljno reprezentativno da se nađu i na radnom stolu nekog ozbiljnog direktora – fanatika za tenis.
Šeširi svih oblika i dimenzija su takođe „kultni artikal“ i na Rolan Garosu i u Parizu – ali njihova cena „nije sitnica“ – pogotovo ako se uzme u obzir to da se retko kada ponovo staviti na glavu posle turnira.
Francuska teniska federacije je takođe oprobala u tome da bude tržišno prisutna sa svojom kolekcijom „patriotske sportske garderobe“ – ali se to do sada pokazalo kao totalni promašaj, jer se ni francuzi sami nešto „ne pale“ na to da nose trenerku sa imenom njihove zemlje, a koja je pritom – više nego jasno – kvaliteta koji vređa pojam Francuske u modi i sportskoj opremi. Skoro podjednako zamenarena je i takmičarska kolekcija garderobe Rolan Garosa, skupa i nekvalitetna – a po imidžu ni blizu onoj sa „krokodilom“ na srcu.
Organizator je i ove godine ponudio kolekciju pod nazivom „Ne mogu, na Rolan Garosu sam!“ koja je bila noseća kolekcija pre 2 godine – pa to izgleda malo „bajato“ i kao da je izvučeno iz starih rezervi (što nije nemoguće), a noseća „fora“ za ovu godinu su vezana slova „Roland Garros“ debelom vunom, na beloj, sivoj ili teget majci, duksu ili torbi – i to po ceni standardnog duksa (55 evra) ili majce (35 evra). Valjda će vunica izdržati nekoliko pranja, a i ako ne, biće dovoljno u opticaju da se primeti da ste vi – ili neko vama blizak – bili u Parizu ove godine.
Sve u svemu, rekli bismo da je izbor suvenira sa Rolan Garosa ove godine bolji nego proteklih, pa i ako su cene malo jače nego što bi prosečak teniski obožavalac iz naših krajeva voleo, da i dalje – za nekih 60-tak evra po osobi – može da se ponese neka lepa, prigodna i praktičan uspomena sa turnira. Još kad bi Novak u nedelju , ako to kiša konačno dozvoli. i uspeo po drugi put da osvoji „Kup musketara“, onda bi vrednost svake „krpice i priveska“ sa Rolan Garosa 2019 za nas bila – neprocenjiva!
(Specijalni izveštač Telegrafa iz Pariza, Vuk Brajović)
Video: Šerif izjednačio protiv Čukaričkog: Elšnik ga maestralno pronašao u petercu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.