Italijan izveo nemoguće! Avionom se sa 350 km/h spustio niz jednu od najtežih ski staza na svetu

S. J.
S. J.    ≫   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Italijanski pilot Dario Kosta, poznat po svojim neverovatnim poduhvatima u okviru takmičenja Red Bull Air Race, uspeo je da pomeri granice avijacije na potpuno novi nivo. Kosta je svojim avionom leteo niz legendarnu skijašku stazu Štrajf u Kicbilu, dostigavši maksimalnu brzinu od 350 km/h. Ovaj nesvakidašnji poduhvat poslužio je kao originalan pregled staze uoči predstojeće trke.

Kosta, zaljubljenik u letenje od malih nogu, prvi let kao pilot izveo je već sa 16 godina. Karijeru u okviru serije Red Bull Air Race započeo je 2013. godine, kada je postao menadžr letačkih operacija i razvojni pilot za akrobatske avione Extra 330LX i Zivko Edge 540. Njegov talent brzo je došao do izražaja — 2018. godine debitovao je u klasi Challenger i već u drugoj trci osvojio prvo mesto. Poslednjih godina, Kosta se fokusirao na obaranje svetskih rekorda, a 2021. godine postavio je čak pet rekorda u okviru projekta Tunnel Pass u Turskoj.

Međutim, ovaj najnoviji poduhvat bio je nešto sasvim drugačije.

- Ovo sam uradio prvi put na svetu i to je ono što mi daje dodatnu motivaciju. Kada radite nešto potpuno novo, nema podataka koje možete proučavati niti iskustava na koja se možete osloniti. Veliki znak pitanja uvek ostaje, ali upravo to čini ovaj izazov posebnim. Rekordi mogu biti oboreni, ali kada nešto uradite prvi na svetu, to ostaje zauvek - rekao je 44-godišnji Kosta.

Staza Štrajf, poznata kao jedna od najizazovnijih na svetu, duga je 3.312 metara, dok visinska razlika između starta na 1.665 metara nadmorske visine i cilja iznosi 860 metara. Legendarni delovi poput Mausefalle, Steilhang, Alte Schneise, Hausbergkante i uzbudljivi skok pred ciljem čine ovu stazu simbolom skijaških takmičenja.

Kako bi se ovaj podvig ostvario, Kostin tim Flying Bulls morao je da prođe kroz kompleksne pripreme. Dobijene su potrebne dozvole, urađene procene rizika i precizni balistički proračuni, dok je strategija leta detaljno razrađena. U toku leta, Kosta se suočavao sa G-silama većim od 10G, dok je morao da održi avion stabilnim uz minimalan prostor za grešku. Prebrza brzina značila bi preširok radijus skretanja, dok bi prespor let doveo do gubitka uzgona.

- Letenje iznad planina je samo po sebi izazovno, ali raditi to niz nagib od 85 stepeni je potpuno drugačiji nivo. Morao sam da upoznam stazu u potpunosti. Ovo nije kao staza u Red Bull Air Race, gde možete leteti punom brzinom. Ovde sam morao da prilagodim snagu pri svakom zavoju kako bih izbegao sudar. Istovremeno, morao sam da pazim na uzgon i da ne pređem 12G, što je maksimum za ovaj avion - objasnio je Kosta.

Let je uključivao i dva izuzetno zahtevna manevra — prolazak kroz Red Bull luk na Hausbergkanteu i kroz Audi Bogen pred sam kraj staze, gde je preciznost bila od presudnog značaja.

- Ovi manevri bili su ekstremno teški, ne samo zbog nagiba. Na primer, lukovi su postavljeni veoma nisko, što me je dodatno približilo tlu. Problem je bio i u nedostatku percepcije dubine, jer je sve oko mene bilo gotovo potpuno belo. Ovo je bio jedan od najvećih izazova u mojoj karijeri - dodao je Kosta.

Njegov podvig pratio je Daron Ralvs, svetski prvak u superveleslalomu iz 2001. godine i pobednik Štrajfa iz 2003. godine.

- Bilo je fascinantno gledati Darija u akciji. Njegova preciznost i dinamika u vazduhu su neverovatni. Štrajf je sam po sebi poseban, ali ovaj let je podigao stvari na viši nivo. Ovo je verovatno najbolja trka ikada - izjavio je 51-godišnji Ralvs.

(Telegraf.rs)

Video: Galeb Team Soko G2 Galeb na aeromitingu CIAV2024: Snimak sa krila aviona!

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA