Čović objasnio zašto država ulaže novac u klubove: "Sport je najbolja moguća promocija naših potencijala"

S. P.
S. P.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 7

U poslednjoj deceniji nema puno uspešnijih sportskih radnika u Srbiji i šire od Nebojše Čovića, a upravo je on iskoristio priliku da priča za "BizLife" o tome kako ceo posao u sportu utiče na biznis i društvo.

Iskoristio je priliku da priča o brojnim temama koje su pre svega vezane za uticaj njegovog rada na poslovni deo sporta. Komentarisao je model finansiranja sportskih klubova i udruženja.

- Ne bih to nazivao preprekom, već prilikom i procesom, u kome svi učimo sa ciljem da napredujemo kao klubovi koji žele da ostvaruju profit iz svojih aktivnosti, više kao samoodrživi modeli finansiranja u kojima bismo bili u interakciji sa državom koju predstavljamo, koja pomaže sportske klubove, ali ne i na teretu države, koja ima svoju agendu i svoje prioritete. Sport je izuzetno važna delatnost, sada već privredna grana jedne države u kojoj je ogroman promet novca, i to na više načina. Upravo privatne investicije i sponzorstva su to što sam pomenuo u odgovoru na vaše prethodno pitanje kao „samoodrživ model i ne na teretu države, koliko god je to moguće”. Sponzorstva privatnih kompanija su od presudne važnosti, prvo zato što vam donose sredstva kojima možete nesmetano da radite, imate sigurnost i mogućnost planiranja svakodnevnog rada kluba, ali i narednih koraka. Konačno, to je i svojevrsno priznanje i potvrda da radite dobar posao – jer želja neke uspešne kompanije iz privatnog sektora da se veže za klub i dovodi u vezu sa klubom govori da radite dobro - počeo je.

Potom se osvrnuo na F4 turnir kojeg je Beograd bio domaćin dva puta u poslednjoj deceniji, a na koji su svi ponosni kako iz Evrolige tako i iz grada i Srbije.

- Kao primer, podsetiću da je od organizacije F4 EL u Beogradu grad prihodovao preko 20 miliona evra. O dobroj prezentaciji naše zemlje i da ne govorimo. Druga strana medalje je lokalni uticaj sportskih klubova: na zapošljavanje kroz angažman velikog broja ljudi koji rade u tim klubovima, dolazak stranih navijača… Što se infrastrukturnog razvoja tiče, tu ipak moramo da napravimo neke korake kako bismo dostigli pojedine klubove u takmičenju u kome zajednički participiramo. Svi ulažu u infrastrukturu, jer morate da imate i kapacitete da ljudi mogu da imaju u ponudi sve pre, tokom i posle utakmice. Sportski događaj ne čini više samo jedna utakmica, to je u svakom smislu te reči „događaj” sa mnoštvom pratećih elemenata.

Objasnio je kako ulaganja u sport i strukturu utiču na ekonomski razvoj.

- Odgovor je lak: više zaposlenih koji rade na održavanju sportskih objekata, više događaja tokom godine i mogućnost da se privuku planetarno popularni događaji, sa kompleksnim produkcijskim zahtevima, koji mogu da podignu celu „granu” na viši nivo. Globalizacijom, profesionalni sport ne pravi razliku između tržišta, tako da su očekivanja svih koji u njemu učestvuju na najvišem nivou, a moderna infrastruktura se podrazumeva, na šta se nadovezuje turistička ponuda, upoznavanje sa kulturom i tradicijom naše države i grada. Sport je već sada i kod nas jedna privredna grana i veliki biznis – najbolja moguća promocija naših potencijala i privlači sve veći broj ljudi da upoznaju Srbiju.

I za kraj se okrenuo uticaju društvenih mreža na brendiranje klubova i srpskog sporta.

- Veliki je uticaj, koji ima mnogo svojih pozitivnih, ali i dosta negativnih strana, koje moramo da minimalizujemo. Naš klub više od deset godina radi na tome, digitalni marketing je deo naše strategije razvoja od 2011. godine, što je u poslednjih nekoliko godina počela da prati većina klubova iz Srbije. Način plasiranja informacija je postao izuzetno brz, uz mogućnost da se dođe do široke publike, a na to su najviše uticale mreže. Druga strana medalje je mnogo poluinformacija i dezinformacija. Ono što je vezano za biznis, brendiranje i reklamiranje klubova mora da se iskoristi radi dalje popularizacije kluba, a naš marketing i PR služba to rade dugi niz godina. Izuzetno je teško, ali nama je primarno da sve što se plasira ima cilj da pruži nešto kvalitetno uživaocima sadržaja, sportski klubovi moraju da predstavljaju model kako nešto treba raditi, da pravilno usmeravaju mlade, a ne da se priklanjaju trendovima po svaku cenu i zaborave na osnovni motiv svog delovanja, a to je predstavljanje pravih vrednosti - zaključio je.

(Telegraf.rs)

Video: Čović otkrio zbog kojih igrača i trenera je kažnjena Zvezda i koliko im se dugovalo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zoki

    1. mart 2024 | 14:43

    Država najviše ulaže u tebe

  • Istini za volju

    1. mart 2024 | 14:04

    Ulaze zato sto za rukovodece postavlja svoje kadrove, pa preko njih pere pare, a i ti rukovodeci sami nisu sposobni da obezbede sponzore, pa mora drzava da ih sponzorise.

  • Laik

    1. mart 2024 | 13:57

    Da ima koristi države bi se utrkivale da organizuju finale Evrolige.Privatizujte klubove pa posle radite po zakonima tržišta.Mnoge zemlje bogatije nemaju Evroligasa pa imaju odličnu promociju gradova.Ako se sam finsiras i Zvezda i Partizan kao i ostali klubovi,onda se takmiči gde god želiš.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA