Kobijev helikopter imao ozbiljne mane: Ove 3 stvari su nedostajale i mogle su da spreče tragediju

 
 ≫ 
  • 15

Nekoliko dana posle smrti Kobija Brajanta, njegove ćerke Đijane i još sedmoro ljudi u helikopterskoj nesreći u Kalabasasu u Kaliforniji počele su da se raspliću neke okolnosti pod kojima se ova tragedija dogodila

Američki CNN navodi da Sikorski S-76, helikopter u kom je leteo Brajant (vlasništvo Ajlend ekspresa) nije imao sistem za skeniranje terena i za upozorenje (TAWS), što je preporučeno još pre 14 godina.

U kokpitu nije bilo snimača glasa, niti je bilo omogućeno snimanje podataka o letu, kažu iz Nacionalnog odbora za bezbedan transport.

Premda priznaju da još uvek nije izvesno da li bi ovaj sistem sprečio da helikopter udari u brdo po magli koja je kobnog dana bila u okruženju, ali bi verovatno umanjio mogućnost da se to desi.

helikopter kobija brajanta Foto: youtube/NTSBgov

TAWS služi za to da upozori pilote kada su u opasnosti da udare u tlo, dok snimači pomažu istražiteljima da otkriju bitne okolnosti pada.

Ono što takođe nije poznato je i to da li je pilot dobio specijalnu dozvolu da leti u maglovitim uslovima.

Međutim, za sve helikoptere koji prevoze šest ili više osoba je još 2006. preporučena ugradnja TAWS sistema, što je pokrenuto posle nesreće iz 2004. godine kada je poginulo deset ljudi.

Kobi i Vanesa Brajant Foto: Profimedia/AFP

Nacionalni odbor za bezbednost nema mogućnost da postavlja nova pravila zasnovana na preporukama, jer je to nadležnost Savezne administracije za avijaciju.

Savezna administracija je to pravilo postavila za sve bolničke helikoptere, ali ne i za one u kakvom je leteo Brajant. Ugradnja spomenutog sistema bi na Kobijevom ili nekom sličnom helikopteru koštala ukupno oko 42.000 dolara.

Sikorski koji je prevozio Brajanta je napravljen 1991. godine, mnogo pre preporuke o sistemu bezbednosti TAWS. Isti proizvođač je ovaj sistem počeo standardno da ugrađuje u svoje letilice još 2005.

Dodatni problem i bezbednosni nedostatak je činjenica da zakonski nisu obavezni ni spomenuti snimači, pa će narednih dana sve navedeno biti predmet rasprava u SAD i naročito za Saveznu avijatičarsku administraciju.

Ovi snimači su nekada bili glomazni i teški, ali sada zauzimaju znatno manje prostora i teže oko dva kilograma. Iz Ajlend Ekspresa su odbili da komentarišu zbog čega snimači, imajući u vidu ovu činjenicu, nisu bili u helikopteru u kom je poginulo devetoro ljudi.

Video: Osvanuo predivan mural za Kobija i Điđi: Večno će se smejati sa ovog zida

(Telegraf.rs)

Video: Milojević posle Benfike: "Mi nismo ovde da igramo polufinale i finale Lige šampiona

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mara

    30. januar 2020 | 20:30

    Milijarder a nije imao kompletan pouzdani helicopter.? Zanimljivo.

  • srpkinja

    30. januar 2020 | 23:29

    Pustite vise coveka da pociva u miru. Niko ne spominje onih sedmoro nastradalih cije porodice takodje tuguju mozda sa mnogo manje dolara zaostavstine Uostalom vreme na zemlji mu je isteklo i to tesko moze iko zemaljski promeniti. Preostaje samo da se mole za njihove duse a porodicu da Svevisnji utesi i pomogne da zive sa tim strasnim gubitkom

  • Veseli

    30. januar 2020 | 22:46

    Ovaj sistem TAWS izgleda kao nešto što je moglo da spreči ili makar da umnogome smanji verovatnoću nesreće. Medjutim, ne znam kako je snimač glasa mogao da spreči nesreću. Njemu je jedina funkcija da se POSLE nesreće lakše otkriju uzroci!?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA