Kobijev helikopter pao sa više od 600 metara: Bio ceo dok nije udario u brdo
Helikopter koji se srušio tokom vikenda u Kaliforniji, kada je pogino Kobi Brajant sa svojom trinaestogodišnjom ćerkom i još 7 osoba, pao je sa 609 metara (2.000 stopa), a bio je ceo sve dok nije udario u brdo, izjavio je juče član Nacionalnog odbora za sigurnost transporta (NTSB).
Helikopter je bio na visini od 2.300 stopa odnosno 701 metar, kada je u nedelju ujutro izgubio komunikaciju sa kontrolom vazdušnog saobraćaja, saopštio je Nacionalni odbor za sigurnost transporta.. Pilot je rekao da se penje na veću nadmorsku visinu kako bi izbegao sloj oblaka.
- Poslednji kontakt bio je u nedelju oko 9:45 - rekao je šerig Los Anđeles Aleks Vilanueva.
Delovi helikoptera pronađeni su raštrkani na mestu pada. NTSB je u utorak završio uviđajem na mestu pada letelice a istražitelji još rade na utvrđivanju uzroka pada. Članica odbora NTSB DženiferHomendi rekla je da helikopter nema sistem koji pilotu pruža informacije o terenu.
- Stopa spuštanja helikoptera bila je preko 2000 odnosno 609 metara, tako da znamo da se radilo o padu visokog energetskog udara - rekla je Homendi i dodala da je to prilično strmo spuštanje velikom brzinom.
Prema njenim rečima, prema prvim informacijama helikopter je bio u komadu kada je udario u teren.
- Pilot Ara Zobajan rekao je da se penje da izbegne sloj oblaka ali kada ga je kontrola vazdušnog saobraćaja pitala šta planira da uradi, odgovora nije bilo - rekla je ona.
Vidljivost je u nedelju ujutro bila toliko slaba da je policijsko odeljenje u Los Anđelesu to jutro odlučilo da prizemlji svoje helikoptere.
Još, međutim, nije sa sigurnošću poznato šta je uzrokovalo pad helikoptera.
Inače, pilot je nekoliko minuta pre pada dobio posebnu dozvolu za letenje. Piloti, naime, nekada zahtevaju odobrenje sredinom leta ako se vremenski uslovi iznenada izmene, izjavio je za CNN transportni analitičar Peter Goelz.
- Oni kojima je data dozvola obično održavaju bliži kontakt sa kontrolom vazdušnog saobraćaja - rekao je Goelz.
Nakon što je pilot zatražio specijalnu dozvolu za letenje kroz to područje, helikopter je kružio 12 minuta dok kontrola vazdušnog saobraćaja nije odobrila.
- Zobajan je rekao da će se popeti više, kontrolori vazdušnog saobraćaja su reagovali, međutim, više se nisu čuli. Podaci iz radara pokazali su da se helikopter popeo na 2.300 stopa (701 metar) i započeo skretanje u levo za silazak - rekla je Homendi i dodala da se heklikopter prilikom udara razbio u komade.
- Olupina je pronađena na nadmorskoj visini od oko 1085 stopa odnosno 330 metara.
Prema njenim rečima, Zobajan je bio iskusan i imao je 8.200 sati leta leta do jula 2019. godine. Imao je 1.250 sati leta na helikopteru S-76.
Šerif je objansio da su se istražitelji u početku borili da priđu olupini zbog nepristupačnog terena. Na kraju je prokopan buldožerom put da bi se došlo do mesta gde je pao.
Video: Novak se slomio i zaplakao na terenu zbog Kobija Brajanta: Moj mentor, moj prijatelj
VIDEO: Dron snimio stravu i užas: Potresni kadrovi mesta Kobijeve smrti
(Telegraf.rs / CNN)
Video: Moćni Partizan ubacio 110 poena Splitu, briljirali Koprivica i Bošnjaković
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
iskreno
a mogao je da izabere auto. manji rizik
Podelite komentar
😢
Zar je utakmica preca od zivota
Podelite komentar