Zaboravite VAR, SAOT je najmoćniji sistem za sporne situacije: Spreman je za Mundijal!
Sudijski eksperti na čelu sa Pjer Luiđijem Kolinom, uz ogromnu podršku trehnologije, privode kraju testiranje novog i dosad najboljeg sistema za još preciznije utvrđivanje ofsajd pozicija
FIFA sudijski eksperti na čelu sa šefom Pjer Luiđi Kolinom privode kraju test fazu "poluautomatizovanog ofsajd" sistema (SAOT) koji je, za ovaj put, implementiran na stadionu "Mohamed Bin Zajed" u Abu Dabiju, gde se ovih dana održava Svetsko klupsko prvenstvo - i rezultati su ohrabrujući.
Ova najnovija tehnologija, koja bi u najskorije vreme mogla da zameni aktuelni VAR, zapravo je njegova ekstenzija, te tako donosi još veću preciznost i tačnost u donošenju odluka. Sistem je već doživeo svoju premijeru prošle godine na Arapskom kupu pod okriljem FIFA, a kako stvari stoje, biće u upotrebi na Svetskom prvenstvu u Kataru ove godine u novembru.
SAOT je korišćen za podršku sudijama pri donošenju tačnih ofsajd odluka u nekoliko navrata tokom FIFA klupskog svetskog prvenstva. Predsednik FIFA sudijskog komiteta Pjerluiđi Kolina i FIFA tim za tehnologiju i inovacije u sredu su demonstrirali tehnologiju na stadionu Mohamed Bin Zajed.
- Nastavljamo test sa namerom da pokušamo da postignemo cilj: da imamo tačnije odluke, a takođe i brže odluke u ofsajd situacijama. Znam da je neko to nazvao "ofsajd robot", ali nije to - rekao je Kolina.
- Sudije i pomoćni arbitri su i dalje najviše odgovorni za odluku na terenu. Tehnologija im pruža samo važnu podršku da donesu tačnije i brže odluke, posebno kada je ofsajd veoma tesan i veoma težak za odluku.
SAOT je zapravo proširenje VAR sistema koji se već koristi u 47 zemalja širom sveta i u više od 100 takmičenja, uključujući sve FIFA turnire. Deset namenskih kamera, kao i nekoliko kamera za televizijsko emitovanje postavljeno je na stadionu da prati 18 tačaka podataka svakog igrača pojedinačno, dajući njihovu poziciju na terenu.
Očekuje se da će se broj tačaka podataka povećati na 29 poena po igraču do FIFA Svetskog prvenstva. Ovi podaci, prikupljeni 50 puta u sekundi, se zatim prosleđuju AVAR-u koji je posebno posvećen odlukama u ofsajdu kako bi proverio i dao preporuku VAR-u i sudiji na terenu. Ovaj proces se dešava u realnom vremenu i znači da se odluke o ofsajd pozivima mogu doneti za nekoliko sekundi.
- Pratimo i udove, pratimo ruke i noge, i tačno znamo gde su svi ti igrači u svakom trenutku u igri. Pratimo sa 50 kadrova u sekundi, tako da 50 puta u sekundi znamo gde su igrači i dobijamo te informacije u sistemu - objasnio je šef fudbalske tehnologije FIFA Sebastijan Runge.
Ova kombinacija omogućava procenu da li je igrač u ofsajdu ili ne. FIFA takođe uveliko testira i upotrebu 3D animacija koje jasno ilustruju kada je igrač u ofsajdu ili u ofsajdu.
- Uveli smo ofsajd animaciju, koja nije povezana sa procesom donošenja odluka, ali svakako nudi bolje razumevanje i jasniji pogled na odluku ofsajd/onsajd - rekao je Kolina, pa pojasnio:
- Dakle, kada se odluka donese, ova vrsta animacije počinje da se prikazuje i, nekoliko sekundi kasnije, može bolje da pokaže šta se dogodilo nego da koristite normalne 2D linije.
Ove animacije nastaju nakon što se donese odluka o ofsajdu kako bi se pružila jasnija slika navijačima koji gledaju na televiziji i na stadionima.
- Sa poluautomatskim ofsajdom dobijamo podatke, a ovi podaci se mogu prevesti u animaciju - rekao je Runge.
- Dakle, znamo gde je rame, znamo gde je, na primer, koleno. I uzimajući te podatke, možemo da uđemo u 3D svet i možemo da kreiramo animacije, koje mogu savršeno da objasne da li je igrač bio na strani, koliko je taj igrač bio u ofsajdu ili nije bio, i to stavljamo u animaciju koja će se deliti sa TV i naši operateri ogromnih ekrana i možemo da obavestimo gledaoce na jasniji način o odlukama u ofsajdu i ofsajdu.
FIFA će nastaviti da isprobava ove inovacije na drugim FIFA takmičenjima tokom ove godine.
- Znamo da nije lako biti brz i tačan u isto vreme, ako želite da budete tačni, potrebno vam je vreme. Zato smo razmišljali o tehnologiji koja može doneti najtačnije i najbrže moguće odluke - kaže čuveni Italijan.
(Telegraf.rs)
Video: Luis Ibanjez posle Barselone priznao: "Nedostaje mi ova atmosfera"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ze pe
Ne možete iz misliti napravu koju naši sportski radnici ne mogu iz vitoperiti i zlo upotrebiti u zavisnosti interesa određenih grupa i pojedinaca! Kompjuter je samo mašina koju podacima hrani čovek ,a,podatci mogu biti i ovakvi i onakvi!
Podelite komentar