Pada kiša, a pun stadion: Prosečna poseta najjačih klubova Evrope nezamisliva je za uslove u Srbiji! (FOTO)

 ≫ 
  • 11

Za razliku od naše zemlje gde se broj navijača na stadionima širom zemlje, ne računajući Zvezdu i Partizan, meri desetinama, slika na tribinama širom Evrope je potpuno drugačija. 

Krcate tribine, kreativne koreografije, bez obzira da li se igra"derbi" ili ne, galoni piva i osvežavajućih napitaka, hrana i dobra zabava, prateći su delovi samog meča, zbog koga navijač ne mari za cenu, bilo sezonske, bilo pojedinačne karte.

Foto: AP/Tanjug

Navijačka kultura, naročito u "ligama petice", potpuno se razlikuje od siromašnijih zemalja, u kojima manjak novca, ali i, primarno, loš kvalitet fudbala, jednostavno odbija navijače da kupe kartu i pogledaju neki meč.

Tako su uspeh, atraktivni fudbaleri, struka i snažan marketing uticali da se desetine i stotine miliona evra slije u kase najboljih evropskih i svetskih klubova, koji zarađeni novac umeju da "okrenu", ulože i dodatno unaprede užitak u, kako je mnogi zovu, najvažnijoj sporednoj stvari na svetu.

Lista o prosečnoj poseti, koja je nedavno izašla to i pokazuje. Borusija Dortmund ubedljivo je prva sa 80.309 navijača na svakom meču, iza nje je Barselona sa 76.021, Bajern Minhen sa 75.000, i tako redom...

Poredeći najbogatije i najbolje klubove Nemačke može se zaključiti da su im stadioni na svakom meču, bez obzira da li je Kup, Bundesliga ili Liga šampiona, ispunjeni bukvalno do poslednjeg mesta. Uzimajući u obzir kapacitete stadiona može se zaključiti da Borusiji "pretekne" 521 karta, dok Bajern iz Minhena nema ni jedno prazno mesto na tribini.

Ako ove brojke uporedimo sa Srbijom, sve Superligaške stadione je tokom jesenje polusezone postilo ukupno 594.544 gledaoca, što je u proseku 3.539 po utakmici.

Crvena zvezda je bila i najgledaniji domaćin tokom sa ukupno 75.067 gledalaca na deset odigranih mečeva, što je u proseku 7.506 gledalaca po utakmici na stadionu ’’Rajko Mitić’’. Iza crveno-belih bila je ekipa Partizana koja je u tom periodu bila domaćin ’’večitog derbija’’ i koja je na jedanaest odigranih mečeva imala ukupnu posetu od 47.405 gledalaca, što je u proseku 4.309 gledalaca po utakmici.

VIDEO: Delije dobile novog vođu navijača, Gobeljić grmeo sa severa

Značajniju posetu imala je i ekipa niškog Radničkog sa ukupno 27.000 gledalaca na deset odigranih mečeva ili prosečno 2.700 po utakmici na stadionu ’’Čair’’. Najslabiju posetu u istom periodu imala je ekipa Voždovca koju je na deset odigranih mečeva na ’’krovu’’ gledalo ukupno 5.800 gledalaca ili u proseku 580 po utakmici.

Ostalo... nije vredno pomenuti.

Shodno navedenom, nije iznenađujuće da se ulaganja u infrastrukturu, marketing, atraktivne šopove, struku, i naravno, u fudbalere, višestruko isplati jer je sve to pravi magnet za navijače, koji su, baš kao nekada na Marakani, JNA, Poljudu, Maksimiru, u stanju da ispune stadion do poslednjeg mesta i iz meča u meč navijaju za svoj tim.

Prazne tribine stadiona Partizana; Foto: Arena sport

(S.G.)

Video: Svetislav Pešić o Jokićevom rođenju sina: "Samo neka nastavi"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Bojan

    19. mart 2019 | 17:43

    To znaci da bi svaki tim morao da porusi ove njihove rusevine i da zazidaju nove, plus trzni centar, fast food, pivnica i ostalo. Ali to je izvodljivo eventualno kada bi se klubovi privatizovale, pa onda pocelo ulaganje u tim i stadionu...

  • Feki

    19. mart 2019 | 19:09

    standard gradjana u Srbiji je na niskom nivom,tako da ljudima nije do sporta niti do razonode , samo puko prezivljavanje !!! Cak i kad je ulaz besplatan tribine su prazne !!!

  • Alexa

    19. mart 2019 | 18:08

    Kakva drzava takve su i tribine..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA