
Ogromna promena u bolidu Ferarija zbog dolaska Luisa Hamiltona: Pitanje je da li će se ovo svideti Ferštapenu
Ferari je napravio nešto što bi mogla biti ključna promena u dizajnu njihovog bolida kako bi novi član tima Luis Hamilton mogao da vozi udobnije. Kao da već nije dovoljno neobično što će deliti tim Formule 1 sa nekadašanjim rivalom Maksom Ferštapenom, koji ga je pre nekoliko godina skinuo sa trona.
Sedmostruki šampion je uživao u uspehu bez presedana tokom svojih 12 godina kao vozač Mercedesa. Ali u poslednjih nekoliko sezona retko je bio u stanju da pokaže najbolje od svojih sposobnosti u bolidima u kojima nije uživao u vožnji.
Ferari ne želi da njihov novi potpisnik nastavi da se bori na taj način. Jedna od najvećih Hamiltonovih pritužbi u njegovim poslednjim godinama u Mercedesu bila je sedeća pozicija u bolidu, a izgleda da je taj problem sada rešen.
Baš kao što je Mercedes pokušao da uradi u svojoj poslednjoj sezoni tamo, Ferari je napravio promene u postavljanju kokpita u svojim automobilima uoči kampanje 2025. U njihovim mašinama, vozač sada sedi oko 2,5 cm dalje od prednje osovine.
Kako je Hamilton objasnio početkom 2023. godine, sedenje preblizu prednjem delu automobila stvara osećaj za vozača koji uopšte nije od pomoći.
- Ne znam da li ljudi znaju, ali mi sedimo bliže prednjim točkovima od svih ostalih vozača - rekao je tada Britanac.
- Naš kokpit je preblizu prednjem delu. Kada vozite, osećate se kao da sedite na prednjim točkovima, što je jedan od najgorih osećaja kada vozite automobil.
- Ono što to čini je da zaista menja stav automobila i način na koji percipirate njegovo kretanje. To otežava predviđanje u poređenju sa tim kada ste dalje unazad i kada sedite bliže, više u centru. To je samo nešto sa čime se zaista borim - pričao je Hamilton.
F1 timovi su ograničeni u pogledu dužine međuosovinskog rastojanja koje im je dozvoljeno da kreiraju za svoje automobile. Ali izgleda da je Ferrari uspeo da pronađe način da napravi veću udaljenost između kokpita i prednjih točkova svoje najnovije kreacije tako što je smanjio veličinu kućišta menjača.
Ostaje da se vidi kakav će uticaj, ako ga ima, ostaviti na Hamiltonov učinak. Pošto je već vozio SF-25 model za novu sezonu na kratkom testu u Fjoranu prošle nedelje, Britanac je podigao nekoliko obrva izjavivši da se oseća veoma drugačije od automobila na koje je navikao u Mercedesu.
- Nije ništa kao automobil koji sam imao ranije u poslednjih 10, 12, 17 godina. Jedinstven je na svoj. Prvi put osetiti vibraciju Ferari motora: Vau. To je ono što mislim da je na kraju izazvalo najveći osmeh na mom licu - prokomentarisao je Luis Hamilton.
(Telegraf.rs)
Video: Kostić: Želim da postanem prvi Srbin u Formuli 1 i nasledim Hamiltona u Ferariju
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.