Najveća aukcija u istoriji Formule 1: Bolid Huana Manuela Fanđa prodat za neverovatan novac!

   ≫   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Legendarni automobilista Huan Manuel Fanđo bio je najbolji vozač Formule 1 svog vremena i nesumnjivo je jedan od najboljih u istoriji. Čuveni Argentinac koji je rođen 1911, a preminuo sa 84 godine 1995. je obeležio jednu ephohu u auto-moto sportu i bio je pet puta šampion sveta.

Imao je 24 pobede i 35 podijuma, a El Maestro, kako su ga zvali, bio je u svoje vreme rekorder i dugo je važio za najboljeg vozača ikada.

Koliko je cenjen i poštovan među ljubiteljima moto sporta i Formule 1 govori i podatak da je bolid koji je vozio u šampionskoj 1954. godini prodat za rekordan novac.

Aukcijska kuća u Štutgartu organizovala je prodaju Fanđovog bolida koji je napravio Mercedes, za koji je tada vozio.

Precizno, u pitanju je Mercedes B196 Streamleaner, u kojem je slavio na Velikoj nagradi Argentine, koji je posebno vezan za Argentince.

Bolid je prodat za 53 miliona dolara, što je novi rekord. Prethodni je držao takođe Fanđov bolid, koji je prodat 2013. godine za 23,35 miliona evra.

Transakcija je obavljena u Mercedesovom muzeju u Štutgartu, a kupac je želeo da se njegov identitet ne otkrije.

Ko je bio Huan Manuel Fanđo?

Huan Manuel Fanđo Foto: Albert Riethausen / DPA / Profimedia

Rođen je u Buenos Ajresu 24. juna 1991. godine kao četvrto od ukupno šestoro dece. Preminuo je 17. jula 1995, a bio je najbolji vozač Formule 1 tokom pedesetih godina, gde je osvojio pet titula, što je dugo bio rekord, koji je oborio tek Mihael Šumaher mnogo godina kasnije.

Fanđo i dalje drži rekord kada je u pitanju procenat pobeda po trci, jer je slavio na 24 od 52 trke koje je vozio, što je 46,16 odsto.

Porodica mu je poreklom iz Italije, imao je i nadimak "El Chueko", što znači "krivonogi", a dobio ga je zbog sposobnosti da iskrivi levu nogu oko lopte kako bi je šutnuo na gol, pošto je bio i veliki ljubitelj fudbala.

Školu je napustio sa 13 godina, kako bi radio kao pomoćnik mehaničara, a tako je i postao vešt vozač, što je primećeno i dok je služio vojni rok, pa ga je komandir angažovao za ličnog vozača.

Posle vojske je otvorio svoju prvu garažu i počeo da se takmiči na lokalnim trkama. Bio je prvak Argentine 1940. i 1941. Umalo je krajem četrdesetih napustio automobilistički sport, jer se tokom jedne trke skotrljao niz padinu, a njegov suvozač je umro Fanđu na rukama kada ga je pronašao.

Fanđo je u Formulu 1 ušao u zrelim godinama, već u petoj deceniji, ali ni to mu nije smetalo da postane jedan od najvećih ikada koji je seo za volan.

U "najbržem cirkusu" je vozio za Alfa Romeo, Maserati, Mercedes i Ferari. Titulu je osvajao 1951, 1954, 1955, 1956 i 1957. godine.

Huan Manuel Fanđo Foto: STF / AFP / Profimedia

Fanđo je 1957. godine postao udarna vest u svetu kada su ga kidnapovali maskirani i naoružani pripadnici Fidela Kastra, koji je u tom periodu pokrenuo revoluciju. Sve se odvilo u u hotelu Linkoln u Havani, nakon što je na Kubi organizovana Velika nagrada Kube, koja nije bila u kalendaru Formule 1. Fanđo je pobedio na trci, a nakon nje se odvila drama.

Motiv Kastrovih ljudi bio je da se otmicom najpopularnijeg vozača Formule 1 skrene pažnja celog svega na njihovu borbu, ali i na nesposobnost režima.

Fanđo je pušten nakon 28 sati zatočeništva, a izjavio je kako su prema njemu bili dobri i da nije imao nikakvih problema dok je bio otet, čak je i pružio podršku otmičarima.

- Ovo je još jedna u nizu mojih pustolovina. Ako su pobunjenici to uradili za dobru stvar, onda ja, kao Argentinac, to prihvatam - rekao je Fanđo.

Sam Šumaher je svojevremeno rekao "Fanđo je na mnogo višem nivou od mene" svojevremeno kada je upitan da li smatra sebe najboljim vozačem Formule 1 svih vremena, što dovoljno govori o liku i delu čuvenog Argentinca.

(Telegraf.rs)

Video: Kakav trik, strašan trik: "Fanđo" iz San Dijega pobegao od policije na četvorotočkašu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA