Dušan Borković vs Valentino Rosi: Doktor se vraća na stazu, trkaće se protiv Srbina!
Dušan Borković, novu sezonu počinje kao prvi automobilista sa naših prostora koji nastupa u najpoznatijem svetskom automobilskom šampionatu "GT World Challenge Europe Endurance Cup". Najbolji srpski automobilista će voziti Mercedes - AMG GT3 Evo za španski tim Madpanda Motorsport, koji ima dugogodišnje iskustvo i uspehe u ovom šampionatu.
Borković se za mesto u Mercedesu izborio na testiranju na stazi u Portimau u Portugalu. Biralo se između 10 vozača, a Borković se odlično privikao i brzo dostigao vreme fabričkog vozača, iako je za njega to potpuno drugačiji automobil od svih koji je vozio do sada.
Srpski automobilista je istakao i da se bolje pokazao u Mercedesovom automobilu od Aleksa Albona, momka koji je bio timski kolega Maksu Ferštapenu, a u 2022. godini će voziti za tim Vilijamsa u Formuli 1.
Sezona počinje 7-8. marta zvaničnim testovima na stazi Pol Rikard u Francuskoj. Prva trka je zakazana od 1. do 3. aprila u Imoli, a sezona završava 2. oktobra u Barseloni, na domaćoj stazi Dušanovog tima. Našeg asa tokom godine očekuje ukupno pet trka i dva zvanična testa.
- Odluka da pređem sa turing trka na GT endurance nije došla lako. Za mene i moj NIS Petrol Racing tim ovo je jedno potpuno novo iskustvo i veliki izazov. Svakako ćemo dati sve od sebe da nadmašimo očekivanja i budemo vredan deo Madpanda Motorsport tima koji se pokazao kao veoma dobar u ovoj kategoriji - rekao je Borković.
Sean Walkinshaw and Duśan Borković in Fanatec GT World Challenge Europe Endurance Cup! 🐼Madpanda Motorsport confirms two drivers for the @GTWorldChEu Endurance: the experienced GT driver @seanwalkinshaw and the former TCR driver @DucaBorkovic!Vamos Pandas!⚡️ pic.twitter.com/mPPMXwbvMO— Madpanda Motorsport 🐼 (@Madpanda_Msport) March 2, 2022
O atraktivnsoti ovog takmičenja do sada su najbolje svedočili snažni automobili na startnom gridu i brojnost gledalaca, koja je na trci Spa Frankoršamp u Belgiji, pre korone dostizala i preko 200.000 ljudi za vikend, ali ove godine to je svakako učešće planetarne zvezde Valentina Rosija.
- Šta bih još u karijeri mogao da poželim, osim da delim stazu sa Rosijem. Delio sam je uspešno sa Loebom i to je bilo ostvarenje jednog sna. Sada sam želeo promenu i napravio sam je u najboljem smeru. Izabrao sam takmičenje za koje su mi potrebne potpuno nove veštine i želim da sam sebi podižem granice. Ovde su fizička spremnost i izdržljivost na prvom mestu, pre svega zbog dužine trajanja samih trka, ali i snage automobila, koja premašuje sve što sam do sada vozio - rekao je Borković.
Dodao je i da se slavni italijanski motociklista već par godina spremao za GT World Challenge i da su u njegove pripreme izvršena velika ulaganja.
I’m very happy to announce that next year I will race for the team WRT in the Fanatec GT world challenge with a Audi R8 LMS.will be 10 races.I will race(among the others)in Imola,Misano and in the 24hours of Spa.Thanks to Vincent Vosse and to Audi for this great opportunity😍 pic.twitter.com/gGM7I5CkFR— Valentino Rossi (@ValeYellow46) January 13, 2022
Vozača NIS Petrol Racing tima do prve trke očekuju i dva testa, 7. i 8. marta na stazi Pol Rikard i nedelju dana kasnije u Barseloni, a u junu još jedan zvaničan test na stazi Spa Frankoršamp, kao i mnogo timskih testova.
- Na mnogo toga ću morati da se naviknem i dosta toga da korigujem u svojoj dosadašnjoj vožnji, tako da se u svojoj 29. sezoni profesionalnog trkanja okrećem sasvim novom izazovu. Ovde se na startnom gridu nalazi između 40 i 60 najboljih automobila na svetu i moraću svoju potrebu za ulaženjem u duele da svedem na minimum. Svaku trku vozim sa još dva vozača sa kojima delim automobil i timski pravimo taktiku. Za svakoga će morati da se adaptira sedište koje će se raditi po meni zbog visine, a ulazak u boks za promenu vozača, sipanje goriva i menjanje guma traje samo 40 sekundi - rekao je Borković i dodao:
- Trka na Spa Frankoršamp traje 24 sata i pređe se oko 4500 km, a za to vreme jedan automobil samo za trku potroši preko 100 guma. Kada dodamo i testove, koji su pred ovakvu trku najvažniji, broj iskorišćenih guma bude i deset puta veći. Siguran sam da će ovo biti jedno dragoceno iskustvo, kao i sjajna prilika za promociju Srbije i svih mojih sponzora - završio je Borković.
Srpski automobilista dodao je i da pretenduje na najviši plasman, ali je srećan i samom činjenicom što je obezbedio mesto u najvišem rangu takmičenja, prošao test i dobio priliku da se takmiči sa veoma jakom konkurencijom.
Objasnio je da će morati da menja stil vožnje, jer je njegov automobil Mercedes AMG GT3 u potpunosti drugačiji od svih koje je do sada vozio. Automobili su slični bolidima Formule 1, pa bi svako oštećenje moglo da sa sobom donese loše posledice.
Pored Mercedesa, na ovom prestižnom automobilskom takmičenju učestvuju i najpoznatiji proizvođači automobila: Ferari, Porše, Lamborgini, Meklaren, Audi, Aston Martin, BMW i Bentli.
Spisak svih vozača još uvek nije obelodanjen.
RASPORED SEZONE:
7 - 8. 3. ZVANIČNI TEST- PAUL RICARD
1 – 3. 4. IMOLA (TRAJANJE TRKE: 3 SATA)
3 – 5. 6. PAUL RICARD (DUŽINA TRKE: 1000 KM)
21 - 22.6. ZVANIČNI TEST-SPA FRANCORCHAMPS
28 – 31. 7. SPA FRANCORCHAMPS (TRAJANJE TRKE: 24 SATA)
2 – 4. 9. HOCKENHEIM (TRAJANJE TRKE: 3 SATA)
30. 9 – 2. 10. BARCELONA (TRAJANJE TRKE: 3 SATA)
Video: Dušan Borković pokazao majstorstvo kad mu se auto prevrnuo
(Telegraf.rs)
Video: Pogledajte ludnicu u Areni kada su igrači Partizana istrčali na teren
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.